Ιωάννης Καλτάκης |
«Κύριε Υπουργέ,
Τα προβλήματα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Σάμου είναι γνωστά χρόνια, ιδίως στις πολιτικές ηγεσίες των κοινοβουλευτικών κομμάτων, οι οποίες κατά καιρούς δεσμεύονται για την επίλυσή τους ( συχνότητα δρομολογίων, διάρκεια ταξιδιού, πλοία). Σε αυτά προστέθηκε και η εκτόξευση του κόστους των εισιτηρίων, αρχικά με το πρόσχημα της αύξησης των τιμών των καυσίμων, που πλέον δεν υφίσταται το εν λόγω επιχείρημα.
Για να γίνει αντιληπτή η άδικη τιμολογιακή πολιτική των εταιρειών προς το νησί της Σάμου σας παραθέτω ένα παράδειγμα. Η Σάμος απέχει από τον Πειραιά 159 ν.μ, η Λέσβος 155 ν.μ και το Ηράκλειο Κρήτης 173 ν.μ. Το εισιτήριο της Blue Star Ferries για τη Σάμο στην οικονομική θέση κοστίζει 74 ευρώ, για την Λέσβο 53,50 ευρώ και για το Ηράκλειο Κρήτης 37 ευρώ. Αντιλαμβάνεστε λοιπόν ότι η συνεχή και ιλιγγιώδη αύξηση των τιμών σε συνδυασμό με την μεγάλη διαφορά στο κόστος σε σχέση με άλλους νησιωτικούς προορισμούς προκαλεί ασφυκτικές πιέσεις και επιφέρει πολύπλευρες αρνητικές επιπτώσεις τόσο στους κατοίκους και επαγγελματίες του νησιού όσο και στους επισκέπτες, ενόψει της έναρξης της νέας τουριστικής περιόδου.
Από τη μια μεριά, οι μόνιμοι κάτοικοι αναγκάζονται να μετακινηθούν στην ηπειρωτική Ελλάδα για να λάβουν υπηρεσίες που δεν προσφέρονται στο νησί ( κυρίως για θέματα υγείας) και δυσκολεύονται να καλύψουν το κόστος αυτό ενώ οι επαγγελματίες του νησιού δεν μπορούν να είναι ανταγωνιστικοί λόγω του κόστους των μεταφορών με αποτέλεσμα οι τιμές των εμπορευμάτων και των υπηρεσιών να αυξάνονται και έτσι η κατανάλωση να μειώνεται.
Μάλιστα, οι μεγάλες καθυστερήσεις που παρατηρούνται στην πληρωμή του μεταφορικού εισοδήματος επιτείνουν την κατάσταση αυτή. Από την άλλη μεριά, ήδη το μεγάλο κόστος στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες έχει προκαλέσει πολύπλοκες αναταράξεις ακόμα και ακυρώσεις ιδιαίτερα την περίοδο χαμηλού κόστους διακοπών, όπως ο Ιούνιος, ο Σεπτέμβριος και ο Οκτώβριος καθώς οι τιμές αυτές είναι απαγορευτικές, ειδικά για τους Έλληνες. Επιπλέον, καθώς η Σάμος καθίσταται τοιουτοτρόπως μη ανταγωνιστική έχει επιπτώσεις στο τουριστικό προϊόν και κατ ́επέκταση στην οικονομία της.
Θα πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι οι υπέρογκες τιμές των εισιτηρίων προκαλούν μόνιμη ζημιά των ήδη ευάλωτων νησιωτικών κοινωνιών μας. Η προάσπιση των δικαιωμάτων των κατοίκων των νησιών αποτελεί υποχρέωση μας για τη διατήρηση της κοινωνικής, επαγγελματικής συνοχής και της οικονομικής ανάπτυξης.
Για τον λόγο αυτό προτείνουμε τις παρακάτω λύσεις:
Έκπτωση στους μόνιμους κατοίκους.
Πίστωση του μεταφορικού ισοδύναμου την στιγμή που εκδίδεται το εισιτήριο.
Έγκαιρη πληρωμή του μεταφορικού ισοδύναμου στους επαγγελματίες.
Ειδικές εκπτώσεις και κίνητρα σε εν δυνάμει επισκέπτες.
Παρακαλούμε όπως λάβετε υπόψη την κραυγή αγωνίας των κατοίκων και των επαγγελματιών και προβείτε στις απαιτούμενες ενέργειες για την διευθέτηση του μείζονος προβλήματος των τιμών των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων.
Με εκτίμηση,
Θα πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι οι υπέρογκες τιμές των εισιτηρίων προκαλούν μόνιμη ζημιά των ήδη ευάλωτων νησιωτικών κοινωνιών μας. Η προάσπιση των δικαιωμάτων των κατοίκων των νησιών αποτελεί υποχρέωση μας για τη διατήρηση της κοινωνικής, επαγγελματικής συνοχής και της οικονομικής ανάπτυξης.
Για τον λόγο αυτό προτείνουμε τις παρακάτω λύσεις:
Έκπτωση στους μόνιμους κατοίκους.
Πίστωση του μεταφορικού ισοδύναμου την στιγμή που εκδίδεται το εισιτήριο.
Έγκαιρη πληρωμή του μεταφορικού ισοδύναμου στους επαγγελματίες.
Ειδικές εκπτώσεις και κίνητρα σε εν δυνάμει επισκέπτες.
Παρακαλούμε όπως λάβετε υπόψη την κραυγή αγωνίας των κατοίκων και των επαγγελματιών και προβείτε στις απαιτούμενες ενέργειες για την διευθέτηση του μείζονος προβλήματος των τιμών των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων.
Με εκτίμηση,
Ο Αναπληρωτής Περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου
με αρμοδιότητες στον Τουρισμό
Ιωάννης Καλτάκης»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου