Ωστόσο παρά το γεγονός ότι κατέθεσε εμπεριστατωμένο κείμενο που θα μπορούσε να αποτελέσει ομόφωνη απόφαση, το θέμα παραπέμφθηκε σε σύνταξη ψηφίσματος από το προεδρείο.
Στη δευτερολογία της η ΛΑ.Σ, υπογράμμισε ότι το ζητούμενο πρέπει να είναι, η εδώ και τώρα μείωση των εισιτηρίων κατά 50% και όχι η «επιδότηση» των ανεξέλεγκτων ανατιμήσεων με όχημα το λεγόμενο «μεταφορικό ισοδύναμο», που είναι λεφτά του λαού από τον κρατικό προϋπολογισμό, τονίζοντας χαρακτηριστικά ότι «το μεταφορικό ισοδύναμο μας έφτασε να πληρώνουμε το εισιτήριο 100 ευρώ και θα το καταλάβουμε όταν καταργηθεί, όπως σχεδιάζουν ήδη τα κρατικά επιτελεία».
Αναλυτικά η παρέμβαση της Λαϊκής Συσπείρωσης έχει ως εξής:
«Είναι γνωστές οι εξωφρενικές τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από και προς τη Σάμο, όπως και σε Ικαρία και Φούρνους. Συγκεκριμένα από πέρυσι μέχρι φέτος το εισιτήριο Α΄ ΘΕΣΗΣ από 63,00€ πήγε 88,00€ και τώρα στα 102 ευρώ, δηλαδή αύξηση 40%και πλέον. Το δε εισιτήριο Γ ́ ΘΕΣΗΣ από 49,00€ πήγε 74,00€ δηλαδή αύξηση 50%.
Για να ταξιδέψει ένα ζευγάρι στην Αθήνα με επιστροφή πρέπει να δώσει στην οικονομική θέση με πλαστική καρέκλα 300 ευρώ, Αν μάλιστα είναι από κάποιο ορεινό χωριό και χρησιμοποιήσει ταξί , τότε το κόστος πάει στα 400 ευρώ. Κόστος απαγορευτικό. Όταν μάλιστα ο περισσότερος κόσμος ζει με μέση σύνταξη και μισθό των 500 ευρώ και μετακινείται κυρίως για ιατρικούς λόγους και όχι για αναψυχή.
Αλλά ας δούμε και το θέμα των διακοπών. Για να έρθει μια τετραμελής οικογένεια με αυτοκίνητο στη Σάμο και να επιστρέψει, πρέπει μόνο για την μετακίνησή της να πληρώσει 800 ευρώ. Ποια λαϊκή οικογένεια έχει τόσα λεφτά για να κάνει διακοπές στη Σάμο;
Με δυο λόγια η κατάσταση δεν πάει άλλο. Η ακτοπλοϊκή συγκοινωνία είναι υπηρεσία πρώτης ανάγκης και όχι πολυτέλεια.
Όσο για το περιβόητο «μεταφορικό ισοδύναμο» που δεν είναι τίποτα άλλο παρά δικά μας λεφτά από άλλη τσέπη , για να ακριβαίνουν ανεξέλεγκτα τα εισιτήρια οι εφοπλιστές, έχει να καταβληθεί στους δικαιούχους από τον Απρίλιο του 2022.
Επίσης όσον αφορά την Ανατολική Σάμο, το καλοκαίρι ουσιαστικά αποκλείεται, αφού τα περισσότερα δρομολόγια έχουν τερματικό σταθμό το Καρλόβασι, για να μειώσουν χρόνο δρομολογίου και κόστος καυσίμων οι εφοπλιστές. Έτσι οι επιβάτες από το μισό νησί πρέπει να επιβαρυνθούν επιπλέον με κόστος χερσαίας μεταφοράς για να ταξιδέψουν στο Πειραιά.
Θεωρούμε ότι ο Δήμος Ανατολικής Σάμου πρέπει να συνταχθεί με όλους τους φορείς του νησιού και να απαιτήσουμε όλοι μαζί.
· Άμεση μείωση όλων των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων κατά 50%, χωρίς επιπλέον επιδοτήσεις στους εφοπλιστές.
· Δωρεάν μετακινήσεις για φοιτητές, στρατιώτες, ΑμεΑ και χρονίως πάσχοντες.
· Μειωμένα εισιτήρια για συνταξιούχους, αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, πολύτεκνους κ.ά.
· Να πιστωθούν άμεσα οι καθυστερούμενες οφειλές από το «μεταφορικό ισοδύναμο»
στους λογαριασμούς των δικαιούχων τόσο για τα εισιτήρια όσο και για τα καύσιμα.
· Να είναι τερματικός σταθμός όλο το χρόνο το λιμάνι του Βαθιού. Σε αντίθετη περίπτωση να επιβαρυνθούν οι ακτοπλοϊκές εταιρίες την μεταφορά των επιβατών από το Καρλόβασι στο Βαθύ κα αντιστρόφως.
ΣΑΜΟΣ 24-4-2023»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου