Όταν η Ένωση Λιμένων Ελλάδος (Ε.ΛΙΜ.Ε) δημοσιεύσει στο τέλος του έτους τον απολογισμό, τον πίνακα αφιξο-αναχωρήσεων και τον αριθμό των επισκεπτών για το 2022, θα δείξει σε ποια θέση βρισκόμαστε. Φυσικά το ζητούμενο δεν είναι η θέση ούτε οι επισκέπτες, αλλά τα μέτρα βελτίωσης στις υφιστάμενες υποδομές στις 2 προβλήτες προσέγγισης κρουαζιερόπλοιων (εννοούμε αυτές της Σάμου και του Πυθαγορείου). Μετά την μεγάλη σφαγή στα κρουαζιερόπλοια από το 2019-2022, που οι τεράστιες ζημιές των παγκόσμιων εταιρειών λόγω Covid-19 οδήγησαν μέχρι σήμερα, στην φλόγα του διαλυτή ali-aga της Τουρκίας, των Ινδιών και του Πακιστάν, περισσότερα από 30 κρουαζιερόπλοια μεσαίου και μεγάλου μεγέθους, τα εναπομείναντα, οι νέες παραδόσεις του 2022-2023 και οι παραγγελίες για το 2025-2026 ανεβάζουν τον μέσο όρο μήκους στα 220 μ. τουλάχιστον και τον μ.ο. χωρητικότητας στους 25 χιλ. τόνους.
Αυτό σημαίνει ότι έχει ξεμείνει η αγορά από μικρού-μεσαίου μεγέθους πλοία δηλαδή 100 έως 150 μ. μήκους, ιδανική διάσταση για την πλειοψηφία των ελληνικών λιμανιών, πλέον των ελλείψεων σε παροχές, όπως ικανές δέστρες (μπίντες), feders,νερό, εφόδια, καύσιμα, ρυμουλκά, λάντσες, κλπ. ενδιαιτήσεις-παροχές στην εξυπηρέτηση των επιβατών στην ξηρά. Τα ανωτέρω είναι τα ελάχιστα προαπαιτούμενα για να προτιμηθείς από την εταιρεία κρουαζιερόπλοιων και τα μεγάλα ευρωπαϊκά τουριστικά πρακτορεία, που μοιράζουν την τράπουλα τουλάχιστον 1-2 χρόνια πριν, λαμβάνοντας σοβαρά υπ' όψιν τους τις γνώμες των επιβατών αλλά και των υποψηφίων πελατών της κρουαζιέρας.
Δυστυχώς έχει επικρατήσει για τους χρήστες της κρουαζιέρας ότι Ιόνιο σημαίνει μόνο Κέρκυρα-Κεφαλλονιά -Ιθάκη, Αιγαίο σημαίνει μόνο Μύκονος-Σαντορίνη-Πάτμος-Ρόδος-Χανιά και Ηράκλειο και εμείς προσθέτουμε και τους ανερχόμενους προορισμούς όπως του Βόλου-Θεσσαλονίκης-Κατάκολου (1η πύλη εισόδου στην Ελλάδα)- και της Μήλου. Δεν υπολογίζουμε φυσικά τον Πειραιά που είναι ο λιμένας -ηγέτης- στο home-porting για την Ελλάδα και την Ανατολική Μεσόγειο και 3ος μετά την Βαρκελώνη και την Ρώμη. Aς καλωσορίσουμε το AEGEAN ODESSEY και τους επιβάτες του, στην τελευταία του προσέγγιση στο λιμάνι μας για το 2022, ελπίζοντας σε καλύτερες μέρες για το 2023.
*Δεν υπολογίζουμε τις προσεγγίσεις στις 1/5 και 16/5/22 που ακυρώθηκαν λόγω μηχανικής βλάβης του πλοίου στο λιμάνι του Πειραιά. Ευχαριστούμε το τουριστικό πρακτορείο by ship travel για τις πληροφορίες που μας παρείχε όλο το καλοκαίρι, ώστε να σας ενημερώνουμε έγκαιρα.
Καλό χειμώνα!
Δ. Λεκάτης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου