Αποτελεί επίσης το θεμέλιο για τις σύγχρονες επιστημονικές εξερευνήσεις στο χώρο της Μουσικής Θεωρίας, της Μουσικής Ακουστικής/Ψυχοακουστικής και τεχνολογίας αλλά και για την διασύνδεση της μουσικής με άλλες επιστήμες (όπως η Αστροφυσική και η Βιολογία) μέσω των τεχνικών ηχομεταφοράς (sonification) για την κατανόηση φυσικών φαινομένων με την αρμονική συσχέτιση του μικρόκοσμου με το μακρόκοσμο και την περίφημη αρμονία των σφαιρών.
Στο πλαίσιο αυτής της διάλεξης θα αναφερθούμε αρχικά στην φύση της μουσικής και την μαθηματική της δόμηση, βάσει των μοντέλων της τετρακτύος και της Πυθαγόρειας κλίμακας με εφαρμογές στην αλγοριθμική σύνθεση και την υπολογιστική μουσικολογία . Ακολούθως, θα αναφερθούμε στην μουσική της φύσης καθώς η φύση αποτελεί πηγή έμπνευσης στη Πυθαγόρεια θεώρηση μέσα από την αναζήτηση μιας μαθηματικής αρμονίας : από τους μικροκώδικες (ρυθμικοί, μελωδικοί, ηχοχρωματικοί) των ήχων της βιοπανίδος έως και τους μακροκώδικες της αρμονίας των σφαιρών. Τέλος, θα αναφερθούμε στην θεμελίωση της ηλεκτρακουστικής μουσικής μέσω της Πυθαγόρειας ακουσματικής τέχνης ως θεμέλιο για την επαυξημένη ακουστικότητα, τη συνειδότητα του κόσμου μέσω του ήχου και τη βιολογική βάση της μουσικής.
Σύντομο Βιογραφικό
Στο πλαίσιο αυτής της διάλεξης θα αναφερθούμε αρχικά στην φύση της μουσικής και την μαθηματική της δόμηση, βάσει των μοντέλων της τετρακτύος και της Πυθαγόρειας κλίμακας με εφαρμογές στην αλγοριθμική σύνθεση και την υπολογιστική μουσικολογία . Ακολούθως, θα αναφερθούμε στην μουσική της φύσης καθώς η φύση αποτελεί πηγή έμπνευσης στη Πυθαγόρεια θεώρηση μέσα από την αναζήτηση μιας μαθηματικής αρμονίας : από τους μικροκώδικες (ρυθμικοί, μελωδικοί, ηχοχρωματικοί) των ήχων της βιοπανίδος έως και τους μακροκώδικες της αρμονίας των σφαιρών. Τέλος, θα αναφερθούμε στην θεμελίωση της ηλεκτρακουστικής μουσικής μέσω της Πυθαγόρειας ακουσματικής τέχνης ως θεμέλιο για την επαυξημένη ακουστικότητα, τη συνειδότητα του κόσμου μέσω του ήχου και τη βιολογική βάση της μουσικής.
Σύντομο Βιογραφικό
Η Αναστασία Γεωργάκη είναι Καθηγήτρια Μουσικής Τεχνολογίας στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών της Φιλοσοφικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Από το 2019 είναι πρόεδρος του τμήματος. Είναι επίσης Διευθύντρια του Εργαστηρίου Μουσικής Ακουστικής και Τεχνολογίας καθώς και Διευθύντρια του Μεταπτυχιακού προγράμματος Σπουδών «Μουσική Τεχνολογία και σύγχρονες πρακτικές».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου