22 Ιουν 2021

Το Ε/Γ-Ο/Γ-ΤΧΠ "Hellenic Highspeed" δρομολογείται για Ικαρία-Φούρνους-Λέρο από 2/7 έως 30/10/2021

Μία νέα δρομολογιακή γραμμή έρχεται στο προσκήνιο και ενώνει τις Κυκλάδες με το Κεντρικό Αιγαίο... Έχουμε τη δρομολόγηση αρχές Ιουλίου του ταχύπλοου Hellenic Highspeed της Hellenic Seaways (Attica Group) που θα ενώνει τις Κυκλάδες (Μύκονος) με το Κεντρικό Αιγαίο (Ικαρία) και Δωδεκάνησα (Λέρος - Πάτμος) ενώ θα προσεγγίζει και τους Φούρνους.

Μάλιστα, θα μείνει στη γραμμή έως αρχές Οκτωβρίου... Η είδηση έγινε γνωστή μέσα από τις ανακοινώσεις των Δήμων Ικαρίας και Λέρου, όπου ενημερώνουν τους πολίτες για τα νέα δεδομένα που δημιουργούνται.
 
Ο Δήμος Ικαρίας αναφέρει:

Άμεση ήταν η ανταπόκριση στο αρ.πρωτ 3088/25.5.2021 αίτημα του Δημάρχου Ικαρίας κ. Νικoλάου Καλαμπόγια προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Ι. Πλακιωτάκη με την ιδιαίτερη συμβολή του Προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου κ. Παναγιώτη Καραγιαννάκη σχετικά με την επιπλέον δρομολόγηση πλοίων, καθώς βρισκόμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε τη δρομολόγηση σύγχρονου ταχύπλοου πλοίου Highspeed της Hellenic Seaways που θα εξυπηρετεί το λιμένα του Αγίου Κηρύκου 3 φορές την εβδομάδα, επιπλέον των υπαρχόντων δρομολογίων, με συνολικό χρόνο ταξιδίου τις 4 ώρες περίπου.

Εγκαινιάζεται μία νέα δρομολογιακή γραμμή της Hellenic Seaways που στοχεύουμε στη στήριξη και παγίωσή της. Το πλοίο θα αναχωρεί κάθε Δευτέρα – Τετάρτη – Παρασκευή στις 11 η ώρα από τον Πειραιά για Μύκονο – Άγιο Κήρυκο – Πάτμο – Λέρο και επιστροφή την επομένη, ενώ κάθε Τετάρτη και Παρασκευή θα προσεγγίζει και τους Φούρνους.

Έτσι επετεύχθη για το επόμενο διάστημα η ύπαρξη 11 δρομολογίων την εβδομάδα προς το νησί μας (6 για τον Εύδηλο και 5 για τον Άγιο Κήρυκο). Η Δημοτική αρχή θα συνεχίζει να διεκδικεί, θεωρώντας χρέος προς τους Ικαριώτες την πλήρη ακτοπλοϊκή κάλυψη του νησιού μας με σύγχρονα πλοία για όλη τη διάρκεια του έτους.

Ευχαριστούμε θερμά το Βουλευτή του Νομού Σάμου κ. Χριστόδουλο Στεφανάδη, το Γ.Γ. Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Κουτουλάκη Μανώλη και τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Πλακιωτάκη Γιάννη για τις ενέργειές τους, κατανοώντας το δίκαιο αίτημά μας.

Και ο Δήμος Λέρου

Ο Δήμαρχος Λέρου βρίσκεται στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσει στους δημότες και επισκέπτες του νησιού ότι δρομολογήθηκε από την Κοινοπραξία BLUE STAR FERRIES το πλοίο HELLENIC HIGHSPEED, στη νέα γραμμή ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ΜΥΚΟΝΟΣ – ΑΓ. ΚΗΡΥΚΟΣ – ΛΕΡΟΣ.
Η νέα ακτοπλοϊκή σύνδεση της Λέρου, που αποτελούσε ένα πάγιο αίτημα της Δημοτικής θα έχει ορίζοντα τεσσάρων μηνών, αρχής γενομένης από την Παρασκευή 2 Ιουλίου 2021 έως και την Κυριακή 3 Οκτωβρίου 2021, ενώ το πλοίο θα εκτελεί δρομολόγια καθημερινά εκτός Σαββάτου, με διανυκτέρευση στη Λέρο, όπως παρακάτω.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το πλοίο HELLENIC HIGHSPEED, ανήκει στην ακτοπλοϊκή εταιρεία Hellenic Seaways, μέλος της Κοινοπραξίας BLUE STAR FERRIES. Ναυπηγήθηκε το 1996, ταξιδεύει με ταχύτητα 34 κόμβων και μπορεί να φιλοξενήσει 724 επιβάτες και 175 οχήματα.
Για αυτή την ιδιαίτερα ευχάριστη εξέλιξη, ο Δήμαρχος Λέρου κ. Μιχάλης Κόλιας εκφράζει τις ιδιαίτερες ευχαριστίες του στον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Πλακιωτάκη Ιωάννη, στην Κοινοπραξία BLUE STAR FERRIES και ειδικότερα στον Διευθύνοντα Σύμβουλο κ. Θεοδωράτο Διονύση, ο οποίος ως φίλος της Λέρου, στέκεται πάντοτε στο πλευρό μας, δίνοντας λύση στα σύνθετα προβλήματα που αντιμετωπίζει το νησί.

Από την ηλεκτρονική εφημερίδα Naxos Press: Νικόδημος Λιανός 29/5/2021

«Σαμιακόν Βήμα»

Σύμφωνα όμως με την Αριθ. Πρωτ.: 2252.1.1/ 33082 /21 Απόφαση του κ. ΥΝΑΝΠ με θέμα:

Αξιολόγηση δικαιολογητικών συμμετοχής της υπ’ αριθμ. 2252.1.1/13629/21/23-02-2021 Προκήρυξης Αρχικού και Επαναληπτικού Μειοδοτικού Διαγωνισμού για την Εξυπηρέτηση Δρομολογιακών Γραμμών με σύναψη Σύμβασης ή Συμβάσεων Ανάθεσης Δημόσιας Υπηρεσίας διάρκειας μέχρι 31/10/2021 για τις συμβάσεις ενός έτους ή μέχρι 31/10/2023 για τις συμβάσεις τριετούς διάρκειας ΑΔΑ:ΩΝΟΨ4653ΠΩ-Γ1Μ στο πρακτικό της επιτροπής αξιολόγησης αναφέρεται ότι: Δεν προκρίθηκε η προσφορά της Hellenic Seaways ΑΝΕ για την δρομολογιακή γραμμή Ρόδος-Χάλκη-Κάρπαθος-Κάσος-Σητεία και επιστροφή με το Ε/Γ-Ο/Γ-ΤΧΠ Hellenic Highspeed διότι η συνδιαγωνιζόμενη εταιρεία ΚΙΑΡΑ ΝΕ έχει καταθέσει πλήρη φάκελο με πλοίο αντικαταστάτη. Δεν πρόκαναν που έλεγε και ο αείμνηστος Χαρίλαος Φλωράκης.

Αυτός είναι και ο λόγος που διατέθηκε το ταχύπλοο για την κάλυψη της νέας γραμμής ικανοποιώντας και τα αιτήματα των Δήμων και του κ. Βουλευτή (καθ' όλα δίκαια αιτήματα) πλην όμως πρόκειται για έκτακτες και όχι τακτικές δρομολογήσεις.

Στην ίδια απόφαση όμως έχουμε και την ευχάριστη είδηση της κατακύρωσης της δρομολογιακής γραμμής ΘΥΜΑΙΝΑ-ΦΟΥΡΝΟΙ και επιστροφή με 10 δρομολόγια/εβδομάδα στον cpt. Λευτέρη Κοτταρά πλοιοκτήτης του Ε/Γ-Δ/Γ ΣΠΥΡΙΔΟΥΛΑ Ν.Σ 965 που του ευχόμαστε καλή δρομολογιακή χρονιά αλλά και το Ε/Γ-Ο/Γ ΛΕΡΟΣ ΕΞΠΡΕΣ της ΛΕΡΟΣ ΘΑΛΑΣΣΙΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ Ι.Κ.Ε στην οποία κατακυρώθηκε η νέα δρομολογιακή γραμμή: Πάτμος-Φούρνοι-Αγ.Κήρυκος Ικαρίας και επιστροφή με 3 δρομολόγια/εβδομάδα.

Να προσθέσουμε: 

1) Την επέκταση του πρωινού δρομολογίου του Blue Star Paros από Πειραιά-Σύρος-Τήνος –Μύκονος κάθε Τετάρτη και Σάββατο στον Εύδηλο της Ικαρίας από τις 7 έως τις 27 Ιουνίου και επιμένουμε να μείνει σε ετήσια βάση και όχι για 20 ημέρες -πρόκειται για κοροϊδία-ώστε να ενταχθεί η Ικαρία στον κορμό της Συροτηνομυκονίας σε ετήσια καθημερινή βάση. 

2) Την έκτακτη δρομολόγηση για τρίτη χρονιά του BS Chios κάθε Πέμπτη στις 14.00 για Άγιο Κήρυκο, Φούρνους και συνεχίζει μετά την άγονη της Δωδεκανήσου μέχρι το Καστελόριζο και επιστροφή. Επίσης επιμένουμε την ένταξη της Ικαρίας και των Φούρνων στην άγονη της Δωδεκανήσου σε ετήσια βάση με την προσθήκη του λιμένα του Μαραθοκάμπου (απόσταση 4 ν.μ) ,ώστε να αποκτήσει και η νότια Σάμος ετήσια σύνδεση με τον Πειραιά και τα Δωδεκάνησα. Αρκεί να μετονομασθεί και να εξοπλισθεί η νέα προβλήτα του αλιευτικού καταφυγίου σε λιμένα ,με εγκαταστάσεις πρόσδεσης και παραμονής των επιβατών. Δεν μηδενίζουμε ένα σύγχρονο οδικό δίκτυο σε σχέση με το υπόλοιπο, 3500 τουριστικές κλίνες όλων των κατηγοριών, διάσπαρτες στις απαράμιλλου κάλους ακτές, μεταξύ μας μακράν από τις υπόλοιπες, ακόμα και τις πολυδιαφημιζόμενες με μπλε σημαίες, κάτω από τον επιβλητικό Κέρκη με την γραφικότητα του Όρμου και την ξεχασμένη από πολλούς αλλά ζωτικής σημασίας θέση, στην τοπική μας ιστορία και την λαογραφία του ίδιου του Μαραθοκάμπου –πρωτοστάτου της απελευθέρωσης της Σάμου. 

3) Σαν αρχή εφαρμογής αυτής της πρότασης, ας ξεκινήσει με την προσέγγιση του Ε/Γ-Ο/Γ-ΤΑΧ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΣΟΣ ΕΞΠΡΕΣ, που περνάει μια δρασκελιά για Φούρνους- Ικαρία –Δωδεκάνησα . Είναι χρονοβόρα και κοστοβόρα η μετάβαση και η επιστροφή των επιβατών προς και από το Πυθαγόρειο για να επισκεφθούν τα νησιά της γραμμής –κυρίως την Πάτμο- αλλά και αντίστοιχα των επισκεπτών από τα πιο πάνω νησιά, όταν το ταχύπλοο περνάει από μπρος τους και εκείνοι θα πρέπει να διανύσουν 40 χιλιόμετρα για να το βρουν. Γι’ αυτό και πάνε ελάχιστοι σε σχέση με το σύνολο που θα ήθελαν. Όταν ο Βοράς έχει 2 λιμάνια που ερίζουν, ο Νότος 2 λιμάνια εκ των οποίων το ένα σκόπιμα ανενεργό, αυτόματα συνεπάγεται εκ του αποτελέσματος ότι η Ανατολή έχει 2 ενεργά λιμάνια και η Δύση 1.Το εάν αυτό το αποτέλεσμα είναι τυχαίο εσείς θα απαντήσετε. Είναι γνωστή η ευαισθησία του εκλιπόντος προέδρου της 12nisos seaways αειμνήστου Γιώργου Σπανού για τα νησιά μας και έμπρακτη η ευαισθησία του υιού του, στο αίτημα των Θυμαινιοτών να προσεγγίσει τη Θύμαινα το 2020 και να παραλάβει τους προσκυνητές του ταξιάρχη της Σύμης στην ομώνυμη ετήσια προσκυνηματική εκδρομή της εταιρείας. Δεν πιστεύουμε να αρνηθεί την προσέγγιση στον «λιμένα», τρόπος του λέγειν, του Μαραθοκάμπου, που εκ της ρότας του πλοίου, και εκ τύχης, θα εξυπηρετεί και τους επιβάτες όλης της Δυτικής Σάμου μειώνοντας στο ελάχιστον την διανυόμενη απόσταση. 

4) Την δρομολόγηση του Ε/Γ-Ο/Γ ΑΡΙΑΔΝΗ για δεύτερη φορά, σε αντικατάσταση του B.S 1 που μισθώθηκε στην Σκανδιναβία, με 2 δρομολόγια από Πειραιά κάθε Τρίτη και Πέμπτη δια Σάμο-Κω-Ρόδο και επιστροφή την επομένη από 6 Ιουνίου έως 30 Οκτωβρίου. 

5)Την δρομολόγηση του Ε/Γ-Ο/Γ ΔΙΑΓΟΡΑΣ από 29/6 σε ρόλο διαμεσολαβητή, αφού θα συνδέει το Βόρειο με το Νότιο Αιγαίο με 1 δρομολόγιο/εβδομάδα. Ξεκινώντας από τον Πειραιά κάθε Τρίτη στις 17.00 θα προσεγγίζει με 18 μίλια/ώρα την Μύκονο-Πάτμο-Λέρο-Αγ.Κήρυκο-Φούρνους-Σάμος-Χίος-Μυτιλήνη-Λήμνος-Καβάλα (Πέμπτη 4.30 πρωί)Την ίδια μέρα αναχωρεί (17.00) από Καβάλα δια Λήμνο-Μυτιλήνη-Λήμνο-Καβάλα(Παρασκευή 16.00). Την ίδια μέρα Παρασκευή αναχωρεί (19.00)από Καβάλα για ένα κοντινό- απευθείας- Λήμνος-Καβάλα (04.15 Σάββατο). Την ίδια μέρα Σάββατο (08.00) αναχωρεί για Λήμνο-Μυτιλήνη-Χίος-Σάμος(02.30 Κυριακή πρωί)Αναχωρεί από Σάμο Κυριακή (05.00) δια Χίο-Μυτιλήνη-Λήμνος-Καβάλα (22.45) Δευτέρα (01.00 πρωί) αναχωρεί από Καβάλα δια Λήμνο-Μυτιλήνη-Χίο-Σάμο (18.30) Φούρνοι-Αγ. Κήρυκο-Πάτμος-Λέρος-Πειραιάς (Τρίτη 11.30 της επομένης εβδομάδας). Με αυτό τον τρόπο και αντικαθιστά τα 2 επιδοτούμενα δρομολόγια/εβδομάδα του BS MYKONOS και συνδέει το Ν. Αιγαίο (Μύκονος-Πάτμος-Λέρος) με το Β. Αιγαίο (Ικαρία-Φούρνοι-Σάμος-Χίος-Λέσβος-Λήμνος) και στην συνέχεια με την Β. Ελλάδα (Καβάλα). Παρασκευή και Σάββατο όμως συνδέει με extra δρομολόγια, την Β. Ελλάδα (Καβάλα)2 φορές με Λήμνο και 1 φορά με την Μυτιλήνη, για μεταφορά επισκεπτών-τουριστών με αντίστοιχα ΙΧΕ και Φ/Γ αυτοκίνητα, ενεργώντας εις βάρος των υπολοίπων νησιών της Π.Β.Αιγαίου (Χίος-Σάμος-Ικαρία-Φούρνοι) με την έννοια της ισόρροπης και ισομερούς ανάπτυξης. 6)BS MYKONOS Από 29/6-5/9 θα εκτελεί 7 δρομολόγια/εβδομάδα συνδέοντας τον Πειραιά με την Ικαρία (Εύδηλος) και την Σάμο (Καρλόβασι) με 6 δρομολόγια αντίστοιχα και την Σάμο μόνο με 1 δρομολόγιο (κάθε Σάββατο και αυθημερόν επιστροφή) Συμπέρασμα: 11 χρόνια τώρα και για 100 περίπου ημέρες-στην φουλ σεζόν του τουρισμού δηλαδή από 15/6-15/9, ο κεντρικός λιμένας του νομού και του νησιού εξυπηρετεί τους επισκέπτες της Ανατολικής Σάμου που θέλουν να ταξιδέψουν από και προς τον Πειραιά ή από και προς τις Κυκλάδες μέσω του λιμένα Καρλοβάσου. Η διαδρομή(28 χιλ-36 χιλ αναλόγως από πού ξεκινάς) διανύεται είτε με ΙΧΕ, είτε με χρήση ταξί είτε με το λεωφορείο του ΚΤΕΛ που δρομολογείται ειδικά γι’ αυτή την περίπτωση. Τα 4 εναπομείναντα δρομολόγια /εβδομάδα (στην ουσία 3) δεν επαρκούν. Το δρομολόγιο του ΔΙΑΓΟΡΑ είναι κρουαζιέρα στο Αιγαίο και δεν συγκρίνεται με τα άλλα 3. Βέβαια η λύση του αεροπλάνου είναι η καλύτερη .όμως τα αεροσκάφη είναι μικρά και τα εισιτήρια διόλου ευκαταφρόνητα. Η δρομολόγηση αεροσκάφους τύπου air-bus τουλάχιστον την θερινή σεζόν δεν βρίσκει σύμφωνη την διοίκηση της εταιρείας αντίθετα με τα άλλα νησιά που δρομολογείται όλο το χρόνο. Οι πληττόμενοι φορείς του εμπορίου και του τουριστικού προϊόντος έχουν κάθε λόγο να διαμαρτύρονται, αλλά 11 χρόνια η ίδια αντιμετώπιση από την κάθε κυβέρνηση. Ένα είναι σίγουρο. Ο λιμένας της Σάμου είναι -ο παρίας- από τα 5 λιμάνια του νομού. Αυτή είναι η πραγματική αλήθεια.


Καλό καλοκαίρι 
Δημήτρης Λεκάτης

Από την έντυπη έκδοση



Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΓΡΑΨΟΥ ΚΑΙ ΕΣΥ ΣΤΑ ALERTS ΤΟΥ ΣΑΜΙΑΚΟΥ ΒΗΜΑΤΟΣ

Δώστε μας ένα Email σας για να μαθαίνετε πρώτοι τι συμβαίνει

* indicates required