Δώδεκα δεσμεύσεις για την ενίσχυση της Πολιτικής Προστασίας
καταθέτει η δημοτική παράταξη «Ανατροπή», με στόχο την αναβάθμισή της στο
βέλτιστο επιχειρησιακό επίπεδο.
Η παράταξη αναφέρει:
"Η Πολιτική Προστασία είναι ένας πολύ σημαντικός τομέας για
κάθε Δήμο. Η "Ανατροπή", με υποψήφιο Δήμαρχο Ανατολικής Σάμου το
Χρήστο Χατζηχριστοδούλου, έχει τα στελέχη, τη γνώση και τη διάθεση να φέρει τον
τομέα αυτό στο μέγιστο βαθμό ετοιμότητας.
Η Πολιτική Προστασία βασίζεται στην πρόληψη κατά το
μεγαλύτερο βαθμό. Απαιτείται άρτια οργάνωση, εκπαίδευση, προετοιμασία, μελέτη,
σχεδιασμός, εξοπλισμός και κυρίως στελέχωση. Σύμμαχος της πολιτικής προστασίας
στο νησί μας είναι ο εθελοντισμός, ιδιαιτέρως στον τομέα της δασοπυρόσβεσης,
αλλά και της διάσωσης γενικότερα.
Με αίσθημα ευθύνης, εκθέτουμε εδώ τις δεσμεύσεις μας ώστε η
Πολιτική Προστασία να αναβαθμιστεί σε βέλτιστο επιχειρησιακό επίπεδο στο Δήμο
μας.
1. Η Πολιτική Προστασία κυρίως σχετίζεται με τη διαχείριση
και αντιμετώπιση εκτάκτων περιστάσεων, που συχνά σχετίζονται με επικίνδυνα
φυσικά φαινόμενα (πλημμύρες, χιονόπτωση, κατολισθήσεις, πυρκαγιές, κλπ).
Πρωταρχική ανάγκη είναι, λοιπόν, η εκπόνηση σχεδίου δράσης ανά περιοχή, ανά
τομέα και κατά περίπτωση. Στοχευμένη μέριμνα πρέπει να ληφθεί για την υλοποίηση
και συντήρηση έργων πρόληψης: αντιπλημμυρικά έργα, διασφάλιση πλευρικών οδών
παράκαμψης, επάνδρωση και εξοπλισμός κλιμακίων εκχιονισμού και συστηματική
ενημέρωση. Ειδικά η ενημέρωση θα διεξάγεται, όχι μόνο με δελτία τύπου, αλλά και
με πρακτικές και διαδραστικές μεθόδους, ώστε οι πολίτες να δύνανται να
προφυλαχθούν και να συνεργάζονται απρόσκοπτα με τα σώματα ασφαλείας, τις
ένοπλες δυνάμεις και τις εθελοντικές ομάδες.
2. Άριστη συνεργασία των υπηρεσιών του Δήμου με τα σώματα
ασφαλείας και τις ένοπλες δυνάμεις. Τακτική και προγραμματισμένη επαφή, άριστη
σχέση, συντονισμός, κοινή εκπαίδευση, μελέτη σχεδίων αντιμετώπισης έκτακτων
αναγκών κάθε λογής είναι οι βασικοί άξονες αυτού του στόχου. Στο πλαίσιο αυτό,
σύμφωνα και με άλλες δεσμεύσεις μας, θα πραγματοποιείται γενικευμένη σύσκεψη
στην αρχή κάθε έτους, με τη συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων φορέων και των εθελοντικών κλιμακίων, με θέμα
την οργάνωση και τον προγραμματισμό ζητημάτων Πολιτικής Προστασίας.
3. Χρήση της τεχνολογίας από την πλευρά του Δήμου, με
σύγχρονα μέσα που θα βοηθήσουν στην πρόληψη και αντιμετώπιση κάθε είδους
έκτακτης περίστασης. Στο πλαίσιο αυτό θα αξιοποιηθούν drones, συστήματα
ειδοποίησης πολιτών με SMS, μεγαφωνικές εγκαταστάσεις ανακοινώσεων και
ειδοποίησης για κάθε περίσταση.
4. Σχέδια εκκένωσης οικισμών, χωριών και πόλεων, με
προσαρμογή σε κάθε έκτακτη ανάγκη. Ασκήσεις εκκένωσης σε συνεργασία με τον
πρόεδρο και τα τοπικά συμβούλια, σχεδιασμός χώρων συγκέντρωσης με πρόβλεψη για
εναλλακτικές λύσεις, μέριμνα προσωρινής διαμονής και διοικητικής μέριμνας
(φαγητό, νερό, πρώτες βοήθειες).
5. Καταγραφή και συντήρηση των καταφυγίων πολέμου, ενημέρωση
πολιτών, ασκήσεις ετοιμότητας (σειρήνες κλπ).
6. Συντήρηση και αναβάθμιση των ήδη υπαρχουσών μεγαφωνικών
εγκαταστάσεων (π.χ. κτίριο κοινότητας, σχολεία, εκκλησίες) και μελέτη
δημιουργίας νέων (π.χ. στις παραθαλάσσιες κατοικημένες περιοχές) για
ειδοποιήσεις εκτάκτων αναγκών, όπως εκκένωση, πυρκαγιά, έντονος κυματισμός,
κλπ.
7. Αναβάθμιση του ρόλου των εθελοντικών κλιμακίων και
εγκόλπωσή τους στο μηχανισμό του νησιού. Καταγραφή όλων των οχημάτων των
εθελοντικών κλιμακίων ανά περιοχή ώστε να αξιολογηθεί η καταλληλότητά τους και
να αναλάβει ο Δήμος την ευθύνη για ετήσια συντήρηση ή απόσυρση – αντικατάστασή
τους. Στο τέλος της περιόδου υψηλής ετοιμότητας πυρκαγιών, το μήνα Νοέμβριο
δηλαδή, καταγραφή βλαβών και φθορών σε οχήματα και άλλα μέσα από τους
επικεφαλής των κλιμακίων και κατάθεση στο Δήμο της σχετικής έκθεσης προς
αποκατάσταση αυτών κατά τη διάρκεια του χειμώνα.
8. Ορισμός γενικού συντονιστή όλων των εθελοντικών
κλιμακίων. Αυτός θα συντονίζει, σε συνεργασία με τον αρμόδιο Αντιδήμαρχο και τα
Σώματα Ασφαλείας, ποιο κλιμάκιο θα συμμετέχει, με πόσα και ποια οχήματα και
πότε είναι ο κατάλληλος χρόνος αποχώρησης.
9. Πιστοποίηση των εθελοντών πυροσβεστών στην πυρόσβεση και
κάλυψη της ασφάλειάς τους. Παράλληλη τυποποίηση του εξοπλισμού, ώστε να είναι
ομοιόμορφος σε όλα τα κλιμάκια και όλους τους εθελοντές, με στόχο την κοινή
εκπαίδευση, κατάρτιση και αλληλοκάλυψη των κλιμακίων.
10. Ενίσχυση της Ε.Ο.Δ. (Ελληνική Ομάδα Διάσωσης), Παράρτημα
Σάμου. Ο Δήμος θα καλύψει πολλές από τις ανάγκες της, αλλά και θα αναλάβει την
εκπόνηση σεμιναρίων σωστικών μέσων, Α΄ βοηθειών κλπ, καθώς και την ενημέρωση
όλων των πολιτών.
11. Εγκατάσταση Απινιδωτών και εκπαίδευση πιστοποιημένων
χειριστών τους σε καίρια σημεία στον τομέα ευθύνης του Δήμου.
12. Διάθεση των κρατικών πιστώσεων (148.400€ ήταν η πίστωση
του 2018) για την κάλυψη δράσεων αντιμετώπισης των δασικών πυρκαγιών για
πραγματικές ανάγκες, με αναλογικό και δίκαιο καταμερισμό αυτού του ποσού για
τις ανάγκες των εθελοντικών κλιμακίων ή συλλόγων. Η δαπάνη μέρους αυτού του
ποσού σε άλλες δράσεις (π.χ. καθαρισμός αγροτικής οδοποιίας) πρέπει να γίνεται
από άλλους κωδικούς ή με τα ήδη υπάρχοντα μηχανήματα του Δήμου και όχι από αυτά
τα χρήματα.
Αυτός είναι ο Δωδεκάλογος που δεσμεύεται να υλοποιήσει η
"Ανατροπή" για τον τομέα της Πολιτικής Προστασίας. Πρόκειται για
μέτρα εφικτά, άμεσα υλοποιήσιμα, που στόχο έχουν την προστασία της ανθρώπινης
ζωής. Είναι μια ιερή υποχρέωση των τοπικών αρχών και δε φοβόμαστε να αναλάβουμε
την ευθύνη της.
Ανατροπή …
Η επιλογή μου … Η ψήφος μου … Η Σάμος μου …"
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου