20 Νοε 2024

Επιστολή διαμαρτυρίας δημάρχων νησιωτικών Δήμων μετά και τη βλάβη στο “ΣΑΟΝΗΣΟΣ” - Παραίτηση του υπουργού ζήτησε ο Γ. Νικητιάδης

Επιστολή διαμαρτυρίας για υποβάθμιση σύνδεσης νησιών ΠΕ Καλύμνου και Σάμου, απέστειλαν προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστο Στυλιανίδη, 6 Δήμαρχοι της περιοχής μετά και τη βλάβη που παρουσιάστηκε στο Ε/Γ-Ο/Γ “ΣΑΟΝΗΣΟΣ”.

Η επιστολή υπογράφεται από τους δημάρχους Καλύμνου Γιάννη Μαστροκούκο, Λέρου Τιμόθεο Κωττάκη, Πάτμου Νικήτα Τσαμπαλάκη, Ανατολικής Σάμου Παρασκευά Παπαγεωργίου, Δυτικής Σάμου Θεμιστοκλή Παπαθεοφάνους και Λειψών Φώτη Μάγγο ενώ κοινοποιείται στον Υφυπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Στέφανο Γκίκα, ΓΓ Ναυτιλίας και Λιμένων Ευάγγελο Κυριαζόπουλο, στο ΓΓ Νησιωτικής Πολιτικής Μανώλη Κουτουλάκη, στους βουλευτές Δωδεκανήσου, Ιωάννη Παππά, Μάνο Κόνσολα, Μίκα Ιατρίδη, Βασίλη Υψηλάντη και Γιώργο Νικητιάδη.


Παραθέτουμε την επιστολή ως έχει:

ΘΕΜΑ: ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΑΚΤΟΠΛΟΙΚΗΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΤΩΝ ΝΗΣΙΩΝ ΤΟΥ ΒΟΡΕΙΟΥ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑΤΟΣ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ- ΣΑΜΟΥ


Αξιότιμε κύριε υπουργέ, απ’ ό,τι φαίνεται η μοίρα των νησιών μας δεν αλλάζει ακόμα κι αν υπάρχουν οι καλύτερες των προθέσεων απ’ την πλευρά σας οι οποίες δεν αποτελούν ικανή συνθήκη για την άρση του αδιεξόδου που δημιουργείται κάθε χρόνο σχετικά με τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις των νησιών μας. Είναι σχεδόν νομοτελειακό, στη φάση της προκήρυξης των διαγωνισμών για τις γραμμές στην περιοχή μας, να υπάρχουν κενά για αρκετές μέρες μέχρι την επανέναρξη των δρομολογίων. Μετά την πολυπόθητη έναρξη των δρομολογίων στο τρίτο μόλις ταξίδι του απώλεσε το τιμόνι το πλοίο και διακόπτεται και πάλι βίαια η σύνδεση των νησιών, με αποτέλεσμα την πλήρη αποδιοργάνωση της επιβατικής και εμπορικής δραστηριότητας σε αυτά. Και ενώ έφυγε για επισκευή το εν λόγω πλοίο, μπήκε στη γραμμή το Σαόνησος το οποίο ήδη στα πρώτα δύο δρομολόγια που πραγματοποίησε έχει ακινητοποιηθεί τουλάχιστον 3 φορές μεσοπέλαγα με τη δεύτερη φορά να ρυμουλκείται προς το λιμάνι αφετηρίας ταλαιπωρώντας ανελέητα τους επιβάτες, χωρίς να αναφερθούν οι λόγοι απ την πλευρά της εταιρείας, δημιουργώντας τους ταυτόχρονα τεράστια ανησυχία όσον αφορά στην ασφάλειά τους. Σας θυμίζω ότι η συγκεκριμένη εταιρεία μας παράτησε σύξυλους πριν από δύο χρόνια με το πλοίο Ζέφυρος το οποίο εγκατέλειψε τη γραμμή ξαφνικά λόγω βλάβης των μηχανών.

Και το ερώτημα είναι τελικά, επειδή όλοι γνωριζόμαστε καλά σ’ αυτή τη χώρα, πως επιτρέπουμε σε εταιρείες που έχουν δημιουργήσει αντίστοιχα προβλήματα κατά το παρελθόν, απ’ όπου κι αν έχουν περάσει, να συνεχίζουν χωρίς κανένα φρένο την συνεχή υποβάθμιση του συγκοινωνιακού έργου και κατά συνέπεια της ίδιας της ζωής των κατοίκων της ακριτικής Ελλάδας και εν τέλει να εκθέτουν το ίδιο το κράτος και τους εκπροσώπους του το οποίο δαπανά, ομολογουμένως, τεράστια ποσά για να διασφαλίσει, όσο το δυνατόν καλύτερα, πιο ανθρώπινες συνθήκες διαβίωσης των νησιωτών, χωρίς ωστόσο να τα καταφέρνει; Πως είναι δυνατόν να θεωρούν κάποιοι μέσα στο υπουργείο πως επαναλαμβάνοντας τα ίδια πράγματα κάθε φορά μπορούν να πετύχουν διαφορετικό αποτέλεσμα; Η τακτική της τοποθέτησης των σκουπιδιών κάτω απ’ το χαλί δημιουργεί φαυλότητα και ανατροφοδοτεί σε μεγάλο βαθμό την καχυποψία των πολιτών, όχι άδικα.

Εμείς κύριε υπουργέ δεν είμαστε αυτοί που θα σας υποδείξουμε τι πρέπει να κάνετε. Όμως δεν πρόκειται να μείνουμε απαθείς περιμένοντας να συμβεί το μοιραίο. Εκείνο που ζητάμε είναι να προέχει πάντα στις επιλογές σας πρωτίστως η ασφάλεια των επιβατών και εν συνεχεία η πραγματικές ανάγκες των νησιών όπως αυτές διατυπώνονται απ’ τους άμεσα ενδιαφερόμενους. Το να χάνει το τιμόνι του ένα πλοίο παθητικά, χωρίς να έχει συμβεί κάποια πρόσκρουση, το να παραμένει για ώρες χωρίς να κινείται στη μέση του πελάγους το άλλο πλοίο και τελικά να ρυμουλκείται, αν μη τι άλλο παραπέμπει σε συστηματική αμέλεια της εταιρείας όσο αφορά στη συντήρησή των πλοίων της, αλλά και πλημμελή έλεγχο των αρμόδιων υπηρεσιών κατά τη διαδικασία έκδοσης των πιστοποιητικών αξιοπλοΐας του. Αντιθέτως υπάρχουν εταιρείες που έχουν δείξει συνέπεια στις υποχρεώσεις τους, προτεραιοποίηση της ασφάλειας κατά τη συντήρηση των πλοίων τους αλλά και διάθεση συνεννόησης με τους εμπλεκόμενους φορείς. Τις εταιρείες αυτές τις γνωρίζουν όλοι οι υπηρεσιακοί και πολιτικοί παράγοντες του υπουργείου σας, όπως τις γνωρίζει και ο νησιωτικός κόσμος ο οποίος δικαίως αναρωτιέται γιατί θα πρέπει το πρόβλημα να μετατίθεται απλώς σε άλλη γεωγραφική περιοχή, σε κάθε νέα δρομολογιακή περίοδο, και ουσιαστικά να παραμένει ανεπίλυτο.

Αγαπητέ κύριε υπουργέ, ειλικρινά πιστεύουμε στην εντιμότητα και στην ακεραιότητά σας και οι παραπάνω αναφορές δεν εμπεριέχουν κανένα υπαινιγμό προς το πρόσωπό σας. Φροντίστε λοιπόν να μην αλλάξει αυτή η εικόνα γιατί πραγματικά η σημερινή κατάσταση αδικεί, την κυβέρνηση, εσάς αλλά και πολλούς απ’ τους συνεργάτες σας. Λυπούμαστε όμως γιατί κάποιοι ή δεν καταλαβαίνουν ή δε θέλουν να καταλάβουν τι σημαίνει χειμώνας στα νησιά μας αλλά και ανθρώπινη αξιοπρέπεια.

Πιστεύουμε στις ικανότητές σας, πάρτε την κατάσταση στα χέρια σας. Ο σεβασμός προς τους ανθρώπους της ακριτικής Ελλάδας επιβάλλει, σήμερα κιόλας, τη λήψη γενναίων αποφάσεων. Πράξτε το αυτονόητο που δεν είναι άλλο απ’ αυτό που υπαγορεύει η κοινή λογική.

Με εκτίμηση

Δήμαρχος Καλύμνου Γιάννης Μαστροκούκος
Δήμαρχος Λέρου Τιμόθεος Κωττάκης
Δήμαρχος Πάτμου Νικήτας Τσαμπαλάκης
Δήμαρχος Ανατολικής Σάμου Παρασκευάς Παπαγεωργίου
Δήμαρχος Δυτικής Σάμου Θεμιστοκλής Παπαθεοφάνους
Δήμαρχος Λειψών Φώτης Μάγγος

Σ.Σ: Η επιστολή συντάχθηκε από το Δήμαρχο Λειψών Φώτη Μάγγο, με τη σύμφωνη γνώμη και συγκατάθεση των άλλων Δημάρχων

Γ. Νικητιάδης - Βουλευτής ΠΑΣΟΚ Δωδεκανήσου: 
«Να παραιτηθεί τώρα ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής»


Με οργισμένη δήλωση του ο Βουλευτής Δωδεκανήσου του ΠΑΣΟΚ Γιώργος Νικητιάδης και τ. Υφυπουργός ζητάει την παραίτηση του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Χρήστου Στυλιανίδη, με αφορμή το νέο περιστατικό ακυβερνησίας του πλοίου «ΣΑΟΣΝΗΣΟΣ» την Τρίτη 19 Νοεμβρίου. Το νέο περιστατικό στο δρομολόγιο Κάλυμνος-Λέρος-Λειψοί-Πάτμος-Αρκιοί -Φαρμακονήσι -Αγαθονήσι -Σάμος έρχεται ως επισφράγισμά στις ύποπτες πολιτικές της ΝΔ που αντί να προασπίζουν τα συμφέροντα των νησιωτών, υπερασπίζουν τα μεγάλα συμφέροντα αδιαφορώντας για τους πολίτες.

Ο κ. Νικητιάδης συγκεκριμένα δήλωσε:

«Στο έλεος του Θεού, εγκαταλελειμμένοι μεσοπέλαγα, και χωρίς καμία ενημέρωση για το πως θα φτάσουν και που θα φιλοξενηθούν είναι οι 22 επιβάτες του πλοίου «ΣΑΟΣΝΗΣΟΣ» και το πλήρωμα του, καθώς το σκάφος έμεινε ακυβέρνητο. Η ανικανότητα της Κυβέρνησης και του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής είναι πλέον τραγικά επικίνδυνη.

Η ακυβερνησία του πλοίου «ΣΑΟΣΝΗΣΟΣ» μεταξύ Λέρου και Λειψών την Τρίτη 19 Νοεμβρίου θέτει σε κίνδυνο τους 22 επιβάτες και το πλήρωμα του. Η βλάβη που παρουσίασε το ίδιο πλοίο μεσοπέλαγα την προηγούμενη εβδομάδα και το πρόβλημα στον καταπέλτη του, καθώς και ότι το σκάφος αυτό αντικατέστησε το «ΣΤΑΥΡΟΣ» που παρουσίασε επίσης βλάβη στο τιμόνι του στην πρώτη εκτέλεση του ιδίου δρομολογίου αποδεικνύουν, την αδιαφορία, την αναισθησία και τις λάθος πολιτικές της Κυβέρνησης.

Με περισσή και ύποπτη πλέον σπουδή το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής αρχικώς απέκλεισε την ΑΝΕ Καλύμνου από το διαγωνισμό δίνοντας το δρομολόγιο με απευθείας ανάθεση σε ιδιωτική ναυτιλιακή εταιρία με παραπάνω κόστος 8.000 € ανα δρομολόγιο, και όχι στην ΑΝΕ Καλύμνου που ήδη το εκτελούσε με ελάχιστο κόστος.

Στη γραμμή τοποθετήθηκε αρχικώς το πλοίο «ΣΤΑΥΡΟΣ» που στο πρώτο του δρομολόγιο έχασε το τιμόνι του και έκτοτε είναι ελλιμενισμένο στον Πειραιά. Στη συνέχεια η ιδιωτική ναυτιλιακή εταιρία έβαλε το «ΣΑΟΣΝΗΣΟΣ» στο συγκεκριμένο δρομολόγιο το οποίο στο πρώτο δρομολόγιο παρουσίασε πρόβλημα στον καταπέλτη και παραλλήλως έμεινε επί δύο ώρες ακυβέρνητο μεσοπέλαγα και σήμερα ξανά μένει ακυβέρνητο έξω από τους Λειψούς ζητώντας τη συνδρομή του Λιμεναρχείου Καλύμνου.

Με ποια κριτήρια ασφαλείας επιλέχθηκε η συγκεκριμένη ναυτιλιακή εταιρία;

Έγιναν όλοι οι απαραίτητοι έλεγχοι στα δύο σκάφη «ΣΤΑΥΡΟΣ» και «ΣΑΟΣΝΗΣΟΣ» που προσπάθησαν να εκτελέσουν το δρομολόγιο Κάλυμνος-Λέρος-Λειψοί-Πάτμος-Αρκιοί -Φαρμακονήσι -Αγαθονήσι -Σάμος, αλλά τελικώς δεν τα κατάφεραν θέτοντας σε κίνδυνο επιβάτες και πλήρωμα;

Για ποιο λόγο δεν δόθηκε με απευθείας ανάθεση στην ΑΝΕ Καλύμνου το δρομολόγιο που ήδη εκτελούσε με χαμηλότερο κόστος, όπως άλλωστε έγινε και πέρσι και αποφάσισε το Υπουργείο να αναθέσει σε άλλη εταιρία την εκτέλεση του δρομολογίου;

Πόσο πρέπει πλέον να ανέχονται οι νησιώτες την ανικανότητα της ηγεσίας του Υπουργείου; Η παραίτηση του κ. Στυλιανίδη είναι το λιγότερο που μπορεί να γίνει».

Πηγή: Kalymnos news

Για το «Σαμιακόν Βήμα» Δ. Λεκάτης


Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΓΡΑΨΟΥ ΚΑΙ ΕΣΥ ΣΤΑ ALERTS ΤΟΥ ΣΑΜΙΑΚΟΥ ΒΗΜΑΤΟΣ

Δώστε μας ένα Email σας για να μαθαίνετε πρώτοι τι συμβαίνει

* indicates required