Μεγάλη σημασία έδωσε φέτος το 2ο Γυμνάσιο και στη διάχυση της κουλτούρας της Σχολικής Διαμεσολάβησης σε όλη το μαθητικό πληθυσμό, ως μια πρόταση ολιστικής προσέγγισης της αντιμετώπισης της σχολικής βίας και της διαχείρισης των συγκρούσεων στο σχολείο. Για το σκοπό αυτό υπήρξε αγαστή συνεργασία των συντονιστών του προγράμματος Σχολικής Διαμεσολάβησης και των εκπαιδευτικών που διδάσκουν το μάθημα των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, ώστε να σχεδιαστούν κατάλληλες βιωματικές διδακτικές παρεμβάσεις σχεδιασμένες από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς για το μάθημα των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων προς όλους τους μαθητές/τριες του σχολείου. Έτσι από τις 29/01/24 έως τις 23/02/24, στα πλαίσια του μαθήματος των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων πραγματοποιήθηκαν σε όλες τις τάξεις του 2ου Γυμνασίου Σάμου τέσσερις βιωματικές διδακτικές παρεμβάσεις σε θέματα Σχολικού Εκφοβισμού και Σχολικής Διαμεσολάβησης.
Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: Παπαδοπούλου Μερόπη (Φυσικός), Κυριακού Σταυρούλα (Κοινωνιολόγος), Δαραδούμης Σπύρος (Γερμανική Φιλολογία), Κυριακός Ζανής (Βιολόγος).
Διδακτικοί στόχοι:
Διαφορά Σχολικού Εκφοβισμού, Σύγκρουσης, «Πλάκας».
Τα είδη του Σχολικού Εκφοβισμού.
Τα συναισθήματα του θύματος και των υπολοίπων πρωταγωνιστών με βάση βίντεο που παρακολούθησαν.
Ο ρόλος του θύτη, του θύματος και του παρατηρητή τα συναισθήματα και η ευθύνη του κάθε ρόλου σε ένα περιστατικό σχολικής βίας.
Τι μπορούμε να πούμε στον παρατηρητή για να τον βοηθήσουμε να πάρει θέση;
Τι είδους λύσεις έχουμε να προτείνουμε;
Γνωριμία με τη σχολική διαμεσολάβηση.
Το πλαίσιο και οι κανόνες της σχολικής διαμεσολάβησης.
Οι δεξιότητες των διαμεσολαβητών.
Βιώνουμε μια εικονική διαμεσολάβηση και επίλυση περιστατικού με παιχνίδι ρόλων.
Από τις βιωματικές δραστηριότητες της Σχολικής Διαμεσολάβησης στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων η ανταπόκριση των παιδιών υπήρξε εντυπωσιακή με αποτέλεσμα την παραγωγή υλικού όπως «Ζωγραφίζω την καρδιά ενός θύματος σχολικής βίας», «Γράφω ένα γράμμα σε έναν θύτη σε ένα θύμα ή σε ένα παρατηρητή» αλλά και προτάσεις για την εφαρμογή της σχολικής διαμεσολάβησης στο σχολείο τα οποία και σκοπεύουμε να παρουσιάσουμε στο τέλος της σχολικής χρονιάς.
Τέλος, την Τετάρτη, Μαρτίου, παγκόσμια ημέρα κατά της σχολικής βίας, ομάδα 6 παιδιών από το πρόγραμμα του Ομίλου Σχολική Διαμεσολάβηση του 2ου Γυμνασίου Σάμου συμμετείχαν το απόγευμα μαζί με τους εκπαιδευτικούς Παπαδοπούλου Μερόπη, Κυριακού Σταυρούλα και Δαραδούμη Σπυρίδων σε τηλεδιάσκεψη των Συμβούλων Εκπαίδευσης Βορείου Αιγαίου στα πλαίσια της επιμόρφωσης «Η Σχολική Διαμεσολάβηση στο Βόρειο Αιγαίο». Οι εκπαιδευτικοί του 2ουΓυμνασίου Σάμου παρουσίασαν σε εκπαιδευτικούς σχολείων του Βορείου Αιγαίου τις προτάσεις τους και τις εμπειρίες τους από την εφαρμογή του προγράμματος της Σχολικής Διαμεσολάβησης στο σχολείο τους και την εισαγωγή του στο μάθημα των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων.
Η ομάδα μαθητών/τριών του Ομίλου Σχολικής Διαμεσολάβησης του 2ου Γυμνασίου Σάμου που συμμετείχαν στην τηλεδιάσκεψη παρουσίασαν την εμπειρία τους από την συμμετοχή τους στην εκπαίδευση ως σχολικοί διαμεσολαβητές/τριες. Η προσωπική ανάπτυξη, η ενίσχυση της αυτοπεποίθησης, η διαχείριση του θυμού και των συγκρούσεων αλλά και η επιθυμία τους να βοηθήσουν άλλους συμμαθητές/τριες τους ήταν κάποια από αυτά που ανέφεραν τα παιδιά στο ακροατήριο τους ως θετική εμπειρία από την εκπαίδευσή τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου