Σμήναρχος ε.α. Γ. Καπνιάς |
Εγώ πιστεύω ότι κάτι δημιούργησε βάρος μέσα στην πτέρυγα, με την πρόσκρουση. Αυτό το αεροπλάνο ελέγχεται στην πτήση με συρματόσχοινα, τα πηδάλιά του. Ίσως έγινε κάποια χοντρή βλάβη στην πτέρυγα και το πηδάλιο κόλλησε σε κάποιο σημείο. Ήταν αναπόφευκτη η πρόσκρουση. Άμα κολλήσει το πηδάλιο, το αεροπλάνο πάει εκεί που θέλει εκείνο» είπε ο κ. Καπνιάς.
«Στο παρελθόν είχαμε κι άλλες τέτοιες προσκρούσεις στους πλωτήρες αλλά στην θάλασσα. Στην εκπαίδευση επάνω, διότι κάνουν διάφορες τεχνικές μέσα στην θάλασσα έτυχε να χτυπήσει ο πλωτήρας με μεγάλη ταχύτητα μέσα στο νερό και έφυγε ο πλωτήρας» είπε και αναφέρθηκε και σε άλλες περιπτώσεις δυστυχημάτων στη θάλασσα κατά την διάρκεια της κατάδυσης.
Ο κ. Καπνιάς είπε ότι τα αεροσκάφη έχουν δυσκολίες μεγάλες όταν παίρνουν νερό από την θάλασσα ενώ αναφέρθηκε και στο φαινόμενο του «glass water», δηλαδή της απόλυτης άπνοιας λέγοντας ότι σε τέτοιες συνθήκες απαγορεύεται να πάρουν τα αεροσκάφη νερό διότι δεν υπάρχει η αίσθηση του ύψους.
«Στο glass water απαγορεύεται να κάνεις υδροληψία. Πρέπει να βρεις ένα σημείο που να έχει ελαφρύ κυματισμό το νερό για να κάνεις επαφή, γιατί με οπτική επαφή κάνουν προσθαλάσσωση» ανέφερε.
Ερωτώμενος γιατί ο στόλος μας επιλέγει τα συγκεκριμένα αεροσκάφη είπε: «Είναι της Canadair, είναι τα πιο παλιά αεροπλάνα. Μετά βγήκανε τα 415, έγινε κάποια προσπάθεια στα παλιά αεροπλάνα να βάλουνε turboprop κινητήρες αλλά απέτυχε το εγχείρημα και έτσι κατασκευάσανε το 415. Τώρα βγαίνει το 515 που μπορεί να επιχειρεί και νύχτα αλλά ακόμη δεν έχει μπει σε γραμμή παραγωγής».
Πρόσθεσε ότι ο ίδιος στο παρελθόν είχε παραβρεθεί σε μια επίδειξη ιαπωνικών αεροσκαφών που είχαν το μέγεθος του C-130 και απαιτούσαν οκταμελές πλήρωμα, το οποίο όμως οι επιτροπές απέρριψαν γιατί δεν προσφερόταν, λόγω όγκου, για την ελληνική μορφολογία εδάφους.
Ακόμη ο κ. Καπνιάς σημείωσε ότι στους 38 βαθμούς Κελσίου απαγορεύεται να επιχειρήσουν τα αεροσκάφη γιατί ο θερμός αέρας μπορεί να κάνει πρόσμιξη με το καύσιμο και να γίνει έκρηξη, είτε στην εκκίνηση, είτε στην απογείωση. Όταν όμως πετά στον αέρα, δεν έχει πρόβλημα. Αυτός είναι ο λόγος που πολλές φορές τα αεροσκάφη μένουν σταθμευμένα ενώ είναι σε εξέλιξη η φωτιά.
Ο κ. Καπνιάς αναφέρθηκε και στην συντήρηση των πυροσβεστικών αεροσκαφών. «Το κάθε αεροπλάνο έχει τη δική του συντήρηση. Όλα τα αεροπλάνα έχουν επάνω όριο λήξεως ζωής και όριο λήξεως ωρών. Όταν συμπληρωθεί το όριο, οι ώρες αφαιρούνται και πάνε στο επισκευαστικό κέντρο για έλεγχο και τυχόν επισκευή.
Δεν υπάρχει εξάρτημα που να μην ελέγχεται. Όλα είναι καταγεγραμμένα με τις ώρες πτήσεως, το κάθε υλικό έχει το μητρώο του και όλα έχουνε το ιστορικό τους» είπε.
Πρόσθεσε ότι οι συνθήκες είναι πολύ δύσκολες εκεί που επιχειρούν είτε είναι σε θάλασσα είτε σε στεριά. «Πάρτε για παράδειγμα το πρόσφατο περιστατικό. Έριχνε το τελευταίο νερό και πήγαινε για προσγείωση. Ειρωνεία της τύχης» είπε.
Επεσήμανε ότι όλοι οι πιλότοι προέρχονται από την Πολεμική Αεροπορία και ερωτώμενος για τον μισθό των πιλότων είπε ότι είναι αυτός που αναλογεί στον βαθμό τους και έχουν το πτητικό επίδομα το οποίο κάποτε φορολογούνταν ενώ τώρα είναι αφορολόγητο.
«Δεν είναι τα επιδόματα ίδια σε όλα τα αεροπλάνα. Είναι σε κατηγορίες. Ευτυχώς σ’ αυτούς τους ανθρώπους που πετάνε τα συγκεκριμένα αεροπλάνα έχουν βάλει το πιο μεγάλο επίδομα. Με αυτό κάπως αποζημιώνονται» ανέφερε ο Σμήναρχος εν αποστρατεία κ. Γιάννης Καπνιάς.
Πηγή: samostoday.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου