ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟ ΙΣΧΥΟΝ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ανάλογα με το ύψος των χρεών θα εφαρμόζονται αναγκαστικά μέτρα όπως κατασχέσεις καταθέσεων ή ακινήτων περιουσιακών στοιχείων ,συμπληρωματικές μηνύσεις για οφειλές άνω των 30.000Ευρώ, ενεργοποίηση και της αυτόφωρης διαδικασίας κατά των οφειλετών για οφειλές άνω των 150.000 και για μεγαλύτερες οφειλές, πλην όλων των ανωτέρω, εγγραφή υποθήκης επί της ακίνητης περιουσίας των οφειλετών ακόμα και αν τα δάνειά τους είναι ρυθμισμένα , μέχρι να εξοφληθούν.
Το έκτακτο επιχειρησιακό σχέδιο που ξεκινά,άμεσα, το Κέντρο Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών (ΚΕΑΟ) εστιάζεται αδιακρίτως σε όλα τα ποσά μικρά και μεγάλα με στόχο την είσπραξη μέρους των οφειλών προκειμένου να γεμίσουν τα άδεια Ταμεία του ΕΦΚΑ για να βγουν οι τρέχουσες υποχρεώσεις όπως η καταβολή των συντάξεων.
Όσοι, εργαζόμενοι, αγρότες, επιχειρηματίες και μικρομεσαίοι, αρκετές εκατοντάδες χιλιάδες συμπολίτες μας, δεν μπόρεσαν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους προς τον ΕΦΚΑ (ρύθμιση ή εξόφληση οφειλών) εντός της τρέχουσας προθεσμίας που εξέπνευσε την 31/5/2023 κινδυνεύουν να χάσουν ακόμα και την ιατροφαρμακευτική τους περίθαλψη.
Όλοι αυτοί και τα προστατευόμενα μέλη των οικογενειών τους, από 1/6/2023 δεν θα μπορούν πλέον να έχουν ελεύθερη πρόσβαση ούτε σε ιδιώτες υγειονομικούς που είναι συμβεβλημένοι με τον ΕΟΠΥΥ για κλινικές ή εργαστηριακές εξετάσεις και διάφορες θεραπευτικές αγωγές ή ακόμα και για απλή συνταγογράφηση ούτε, επίσης, σε συμβεβλημένες με τον ΕΟΠΥΥ ιδιωτικές δομές υγείας για ανάλογες δράσεις ή και νοσηλεία.
Ευτυχώς για την Ελληνική κοινωνία που ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ είχε νομοθετήσει στα μαύρα χρόνια των μνημονίων τον περίφημο νόμο 4368/2016 για την ιατροφαρμακευτική κάλυψη όλων των ανασφάλιστων και των ευάλωτων πολιτών Ελλήνων και ξένων και έτσι οι ομάδες αυτές θα έχουν ελεύθερη πρόσβαση στις δομές του Εθνικού Συστήματος Υγείας και στα φαρμακεία των Δημόσιων Νοσοκομείων ανά τη χώρα για όσο χρονικό διάστημα διαρκεί η ασφαλιστική τους ομηρία.
Το καθημαγμένο από τις εχθρικές προς αυτό πολιτικές της Ν.Δ. Εθνικό Σύστημα Υγείας αναδεικνύεται για μια ακόμα φορά πολύτιμο λαϊκό καταφύγιο.
Είναι προφανές ότι όλος αυτός ο κόσμος, μέσα στην εξαιρετικά αντίξοη παρούσα οικονομική συγκυρία, αδυνατούσε εμπρόθεσμα να καταβάλλει τις εισφορές του και η Κυβέρνηση όφειλε να είχε προχωρήσει, έγκαιρα, σε νέα παράταση ισχύος του προ- υπάρχοντος ευνοϊκού νομικού πλαισίου.
Όπως επισημαίνει ο ΕΦΚΑ οι οφειλέτες για να αποκτήσουν ασφαλιστική ικανότητα και να έχουν δικαίωμα ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης έως τον Φεβρουάριο του 2024 δεν είναι υποχρεωμένοι να εξοφλήσουν συνολικά τις εισφορές του 2022 ή να ρυθμίσουν τυχόν άλλες οφειλές. Ωστόσο θα πρέπει να καταβληθούν οι εισφορές του κλάδου Υγείας για το έτος 2022. Αυτό σημαίνει ότι οι περισσότεροι ελεύθεροι επαγγελματίες που είχαν επιλέξει την 1η ή 2η ασφαλιστική κατηγορία πρέπει να καταβάλλουν 660 Ευρώ, ενώ αυτοί που έχουν επιλέξει υψηλότερες κατηγορίες πρέπει να καταβάλλουν 792 Ευρώ.
Για τους αγρότες, το ίδιο ποσό ανέρχεται σε 384 Ευρώ.
Έτσι, η κυβέρνηση της Ν.Δ. αφού πρώτα αύξησε 30% την κατώτατη εισφορά από τα 184 στα 240 Ευρώ στη συνέχεια, απολύτως συνειδητά και με πλήρη συνέπεια στην ταξική της φιλοσοφία, επέλεξε να μη δώσει παράταση στην ευνοϊκή ρύθμιση που προστάτευε μέχρι χθες τους ελεύθερους επαγγελματίες και η ευθύνη της γι’ αυτό είναι ακέραια και αποκλειστική.
Δυστυχώς στην Ελλάδα του Κυριάκου Μητσοτάκη όσοι οφείλουν είναι απροστάτευτοι, στο όνομα της ανταποδοτικότητας και της μη επιβάρυνσης των υπολοίπων κατά την κυνική ομολογία του πρώην υπουργού κ. Σκυλακάκη και κατά τα αλαζονικά ομοούσια σχόλια του κυβερνητικού εκπροσώπου κ. Σκέρτσου.
Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ, έχει αφήσει, επίσης, απροστάτευτη τη λαϊκή πρώτη κατοικία, την επαγγελματική στέγη και την αγροτική γη ,φέρνοντας, το 2020, νέο, δικό της, πτωχευτικό νόμο στα μέτρα των Τραπεζών και των funds.
Αντίστοιχα λειτούργησε και με τον ανάλογο εξωδικαστικό μηχανισμό καθώς με fast track απόφαση του Αρείου Πάγου και με το πρόγραμμα Ηρακλής, που θεσπίστηκε επί των ημερών της, αφ’ ενός κατάργησε την υποχρεωτικότητα ρύθμισης προς τους δανειολήπτες και αφ’ ετέρου έδωσε πλήρη ασυλία στα funds ώστε να φοροδιαφεύγουν ελεύθερα με παρεπόμενη ζημιά για το Δημόσιο 59 δις Ευρώ.
Ήδη, το κόκκινο ιδιωτικό χρέος έχει εκτοξευθεί επί Ν.Δ. από τα 220 στα 260 δις Ευρώ.
Μανώλης Κάρλας |
Στον αντίποδα, ΤΟ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. για τη ρύθμιση του ιδιωτικού χρέους προβλέπει τα εξής:
-Δημιουργία Υφυπουργείου στο Υπουργείο Οικονομικών με αποκλειστική αρμοδιότητα τη Διαχείριση του Ιδιωτικού Χρέους και της Στεγαστικής Πολιτικής.
-Σύσταση Δημόσιας Εποπτικής Αρχής υπαγόμενης επίσης στο Υπουργείο Οικονομικών για την διαχείριση του ιδιωτικού χρέους.
-Δημιουργία Ειδικού Ταμείου Αναδιαρθρώσεων , Οφειλών και Στεγαστικής Πολιτικής στην Αναπτυξιακή Τράπεζα που θα υποστηρίζει με ζεστό χρήμα, μέσω στοχευμένων επιδοτήσεων:
α)τις ρυθμίσεις κόκκινων δανείων μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας
β)τις δόσεις δανείων ενήμερων δανειοληπτών που αυξήθηκαν υπέρμετρα λόγω αύξησης των επιτοκίων
γ)τις δόσεις χαμηλότοκων στεγαστικών δανείων σε νέα ζευγάρια , στα πλαίσια της ειδικής στεγαστικής πολιτικής.
Ειδικότερα:
Ι) Ρυθμίζουμε το ιδιωτικό χρέος σε Ασφαλιστικά Ταμεία και Εφορία με διαγραφή μέρους της βασικής οφειλής για χρέη που δημιουργήθηκαν κατά την πανδημία και με 120 δόσεις για την αποπληρωμή του υπολοίπου με δικαίωμα ένταξης και των όσων απώλεσαν τη ρύθμιση το 2019.
ΙΙ) Αναστέλλουμε τους πλειστηριασμούς πρώτης κατοικίας για ακίνητα έως 300.000 Ευρώ μέχρι την ψήφιση του Ειδικού νομοσχεδίου.
ΙΙΙ) Καταθέτουμε στη Βουλή το σχετικό συνολικό νομοθετικό σχέδιο αντικατάστασης του πτωχευτικού νόμου του 2020 της Ν. Δ. με μόνιμα μέτρα ρύθμισης χρεών και προστασίας της πρώτης κατοικίας, της επαγγελματικής στέγης και της αγροτικής γης.
IV) Νομοθετούμε πλαίσιο κανόνων εποπτείας και φορολόγησης των δραστηριοτήτων των funds που κατέχουν κόκκινα δάνεια
V) Νομοθετούμε δεσμευτικό πλαίσιο εξωδικαστικού μηχανισμού ρύθμισης με υποχρεωτικότητα συμμετοχής του πιστωτή. Ο μηχανισμός είναι απλός και αυτόματος μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας και δίνει δύο εναλλακτικές επιλογές ρύθμισης:
α) Μία βραχυχρόνια (5-10 ετών) με μεγάλη διαγραφή της ονομαστικής αξίας του δανείου (40%-60%).
β) Μία μακροχρόνια (έως 35 έτη) με καταβολή της αντικειμενικής αξίας του ενυπόθηκου ακινήτου σε χαμηλές δόσεις ανάλογες των οικονομικών δυνατοτήτων του οφειλέτη και με σταθερό επιτόκιο 2%.
Σε κάθε περίπτωση, προβλέπουμε κρατική επιδότηση έως 50% της δόσης με διευρυμένα κοινωνικά κριτήρια.
VI) Επαναφέρουμε τη δυνατότητα προσφυγής στη δικαστική οδό, σε περίπτωση αδυναμίας ρύθμισης στο εξωδικαστικό στάδιο, με ειδική σύντομη προθεσμία εκδίκασης.
Η αντιμετώπιση του ιδιωτικού χρέους υπακούει σήμερα στο δόγμα «ό,τι δεν πληρώνεται κατάσχεται». Και κατάσχεται από τα funds που ελέγχουν πλέον με εμπράγματες εξασφαλίσεις περίπου 700.000 ακίνητα σε όλη τη χώρα αξίας άνω των 40 δις Ευρώ που η μόνη τους μέριμνα είναι η υλοποίηση γρήγορων πλειστηριασμών ακόμα και για οφειλές μερικών χιλιάδων Ευρώ.
Με την fast track απόφαση του Αρείου Πάγου και τα σχετικά νομοθετήματα της Ν.Δ. δόθηκε η δυνατότητα στα funds να προχωρούν σε μέτρα αναγκαστικής εκτέλεσης χωρίς προηγούμενη πρόταση ρύθμισης στον οφειλέτη, αφαιρώντας έτσι και την ελάχιστη δικονομική δυνατότητα προστασίας που είχαν στη διάθεσή τους οι δανειολήπτες.
Μάταια ο Σύριζα-Π.Σ. (Απρίλιος 2021 και Ιούλιος 2022) και άλλα προοδευτικά κόμματα κατέθεταν κατ’ επανάληψη ολοκληρωμένα σχετικά σχέδια νόμου ή και προτάσεις στήριξης των δανειοληπτών.
Η κυβέρνηση απέρριπτε με αλαζονεία, πολιτική αναλγησία και πείσμα τα πάντα.
Και βέβαια όταν η αδικία γίνεται κανόνας τότε η πολιτική αλλαγή είναι επιβεβλημένη για να επιστρέψει η Δικαιοσύνη.
Μανώλης Νικ. Κάρλας
Υποψήφιος βουλευτής Νομού Σάμου με τον ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ.»
1 σχόλιο:
Σχετικά με ασφαλιστικές εισφορές αγροτών. « Ερέτην χρήναι πρώτα γενέσθαι, πριν πηδαλίοις επιχειρείν…» Καλά θα κάνεις γιατρέ να διαβάσεις το άρθρο 40 του νόμου 4387/2016, του αποκαλούμενου και νόμου Κατρούγκαλου.Τότε που η παράταξή σου ψήφιζε τον νόμο που ήσουνα;;;;. Μήπως διάβαζες;;;. Τα κοράκια των funds μήπως θυμάσαι ποιος τα έφερε στην Ελλάδα;;;.
Δημοσίευση σχολίου