Μ. Γάτσου, Ι. Δρέττα, Γ. Ρέτσος, Κ. Μουτζούρης |
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης συζητήθηκαν ευρύτερα θέματα που απασχολούν τον τουριστικό κόσμο της χώρας και ειδικότερα των τουριστικών επαγγελματιών του προορισμού, οι προκλήσεις των τελευταίων ετών καθώς και οι ευκαιρίες και προοπτικές για τα επόμενα χρόνια. Επίσης, έγινε ιδιαίτερη αναφορά στη στενή συνεργασία που υπάρχει ανάμεσα στη Marketing Greece και την Περιφέρεια για την κατάρτιση στρατηγικής και την υλοποίηση σχεδίου προβολής και προώθησης του τουριστικού προϊόντος.
Την εκδήλωση τίμησαν με τη συμμετοχή τους ο Περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου, κ. Κωνσταντίνος Μουτζούρης καθώς και οι κ.κ. Παντελής Μπουρνιάς, Αντιπεριφερειάρχης Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Χωρικού Σχεδιασμού και Περιβάλλοντος και Απόδημου Ελληνισμού, Νικόλαος Νύκτας, Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού και Κοινωνικής Μέριμνας, Σουλτάνα Ανδρεάδου, Αντιπεριφερειάρχης Ανάδειξης και Προώθησης Προϊόντων Βορείου Αιγαίου, Στρατής Κύτελης, Δήμαρχος Μυτιλήνης, Αγγελική Πολυτάκη, Προϊσταμένη Δ/νσης Τουρισμού Περιφέρειας, Γιώργος Πλακωτάρης, Προϊστάμενος Διαχειριστικής Αρχής Περιφέρειας, Αφροδίτη Βατή, Αντιδήμαρχος Τουρισμού & Πρόεδρος ΝΠΔΔ Πολιτισμού, Τουρισμού και Αθλητισμού Δήμου Δυτικής Λέσβου, Ευάγγελος Μυρσίνας, Πρόεδρος Επιμελητηρίου Λέσβου, Βασίλης Βογιατζής, Πρόεδρος Ένωσης Ξενοδόχων Λέσβου και Άγγελος Βλάττας, Έπαρχος Λήμνου. Από πλευράς του ΣΕΤΕ, συμμετείχαν οι κ.κ. Γιάννης Ρέτσος, Πρόεδρος ΣΕΤΕ, Μαρία Γάτσου, Γενική Διευθύντρια ΣΕΤΕ, Ιωάννα Δρέττα, CEO Marketing Greece, Ηλίας Κικίλιας, Γενικός Διευθυντής ΙΝΣΕΤΕ, Άρης Ίκκος, Επιστημονικός Διευθυντής ΙΝΣΕΤΕ και Μιχάλης Κυριακίδης, Διευθυντής Προγραμμάτων ΙΝΣΕΤΕ.
Ι. Δρέττα, Γ. Ρέτσος, Κ. Μουτζούρης |
Ο Πρόεδρος του ΣΕΤΕ, κ. Γιάννης Ρέτσος, κατά τη διάρκεια της ομιλίας του δήλωσε: «Είναι μεγάλη χαρά να είμαστε πάλι εδώ μετά το 2018. Η περίοδος που μεσολάβησε είχε μια σειρά από μεγάλες δυσκολίες, τόσο για τη χώρα όσο και για την Περιφέρεια. Σε επίπεδο Ελλάδας, το 2021 κάναμε ένα νέο ξεκίνημα, που το 2022 εξελίχθηκε καλύτερα από ότι περιμέναμε και μας επιτρέπει σήμερα να βλέπουμε το μέλλον με μεγαλύτερη αισιοδοξία. Το ερώτημα είναι αν αυτό ισχύει εξίσου για όλους τους προορισμούς καθώς βλέπουμε μια μεγάλη ανισορροπία σε Περιφέρειες όπως του Βόρειου Αιγαίου. Αυτό μας έκανε τα τελευταία δύο χρόνια να μελετήσουμε πώς μπορούμε να στηρίξουμε την αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος, να επιμηκύνουμε την τουριστική περίοδο, και να σταθούμε στο πώς να μιλήσουμε τόσο για την επιβίωση όσο και για την στρατηγική, μέσω της Εθνικής Στρατηγικής για τον Τουρισμό 2030. Ο ΣΕΤΕ πάντα ήταν πολύ κοντά στο να ακούει τα προβλήματα και όχι μόνο να συμμετέχει στον δημόσιο διάλογο, αλλά και να συνδιαμορφώνει πολιτικές. Η πανδημία δεν ήταν το μόνο πρόβλημα της Περιφέρειας Βόρειου Αιγαίου.
Οι μεταναστευτικές ροές, η συνδεσιμότητα, οι ελλείψεις υποδομών είναι κάποια κύρια σημεία, τα οποία έχουμε καταγράψει και στη μελέτη μας. Αλλά θεωρούμε ότι πρέπει να επικεντρωθούμε και στις ευκαιρίες και είναι γεγονός ότι τα νησιά του Βόρειου Αιγαίου έχουν μια σειρά από μοναδικούς πόρους, που δε σχετίζονται μόνο με τον ήλιο και τη θάλασσα, αλλά και με τον πολιτισμό, τον πρωτογενή τομέα, τη γαστρονομία. Πρέπει να δούμε πώς σε στενή συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση και την κεντρική κυβέρνηση, μπορούν να γίνουν οι ενέργειες που θα διορθώσουν ελλείμματα όπως αυτά των υποδομών. Πρέπει να δημιουργηθεί σύγχρονο τουριστικό προϊόν που θα προσελκύσει την ανάλογη ζήτηση. Στο πλαίσιο αυτό, σήμερα, θα παρουσιάσουμε ένα πλήρες σχέδιο που αναλύει τις δυνατότητες της Περιφέρειας Β. Αιγαίου, και προτείνει τρόπους που το τουριστικό προϊόν κάθε προορισμού μπορεί να ενδυναμωθεί. Χρειάζεται βούληση και συνέργειες καθώς και η συμμετοχή των τοπικών κοινωνιών. Έχουμε σήμερα το πέμπτο ισχυρότερο τουριστικό brand παγκοσμίως ως χώρα. Αυτή η ευκαιρία σε συνδυασμό με τους πόρους των νησιών του Βόρειου Αιγαίου δημιουργούν μεγάλη προοπτική για το τουριστικό εισόδημα των επόμενων ετών».
Ο Περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου, κ. Κωνσταντίνος Μουτζούρης ανέφερε ότι: «Θέλω να συγχαρώ τους διοργανωτές αυτής της πολύ σημαντικής ημερίδας, στην οποία παρουσιάστηκαν ορισμένα πανελλαδικά στοιχεία που ομολογώ ότι δεν γνωρίζαμε και τέθηκαν οι άξονες πάνω στους οποίους μπορούμε να κινηθούμε ώστε να αναπτύξουμε τον τουρισμό στα νησιά μας. Η Περιφερειακή Αρχή έχοντας να αντιμετωπίσει από την πρώτη ημέρα της θητείας της, μεγάλες δυσκολίες, όπως το μεταναστευτικό και την πανδημία, έριξε το βάρος της στην εξωστρέφεια και στην προσπάθεια αλλαγής του brand name, κυρίως της Λέσβου η οποία επλήγη περισσότερο. Είμαστε εδώ για να αναζητήσουμε με διάθεση συνεργασίας με τους φορείς, τρόπους ώστε η Λέσβος, η Λήμνος, η Χίος, η Σάμος, η Ικαρία να αποτελέσουν πόλο έλξης και να αναδειχτούν στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη. Και σε αυτή την προσπάθεια, η συνεισφορά του ΣΕΤΕ είναι σημαντική».
Η CEO της Μarketing Greece, κ. Ιωάννα Δρέττα σημείωσε: «Θα ήθελα να σας καλέσω να επικεντρωθούμε στις ευκαιρίες της Περιφέρειας, αναγνωρίζοντας παράλληλα τις δυσκολίες. Παίρνοντας το παράδειγμα της Λέσβου, παρατηρούμε ότι είναι ένα μεγάλο και όμορφο νησί με πολλούς πόρους και ένα παγκοσμίως αναγνωρίσιμο brand, καθώς και ένα διεθνώς αναγνωρίσιμο προϊόν, το ούζο. Είναι χαρακτηριστικό ότι στη πλατφόρμα μας Discover Greece η αντίστοιχη σελίδα για τη Λέσβο είναι από τις πιο επισκέψιμες. Πιστεύω ότι τα προβλήματα του νησιού σε επίπεδο εικόνας είναι αναστρέψιμα με κάποιες στοχευμένες κινήσεις. Σε επίπεδο χώρας, έχουμε ένα πάρα πολύ καλό προϊόν, οι επισκέπτες μας βιώνουν πάρα πολύ καλή εμπειρία, είμαστε στην κορυφή των επιθυμητών προορισμών σε επίπεδο χώρας. Σε επίπεδο τοπικής κοινωνίας και οικονομίας, αξίζει να σημειώσουμε ότι οι παγκόσμιες τάσεις του τουρισμού αφορούν στην αυθεντικότητα και τον άνθρωπο, εκεί όπου η Περιφέρεια Β. Αιγαίου έχει πραγματικό προτέρημα.
Από την πλευρά τους, οι κ.κ. Ηλίας Κικίλιας, Γενικός Διευθυντής του ΙΝΣΕΤΕ και Άρης Ίκκος, Επιστημονικός Διευθυντής του ΙΝΣΕΤΕ, παρουσίασαν την Εθνική Στρατηγική για τον Ελληνικό Τουρισμό με ορίζοντα το 2030 και ειδικότερα των Σχεδίων Δράσης που αφορούν στο Βόρειο Αιγαίο.
Κατά την παρουσίαση επισημάνθηκε ότι η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου αποτελεί έναν προορισμό με σημαντικές δυνατότητες ανάπτυξης με εστίαση στα προϊόντα Sun & Beach, το yachting, τον πολιτιστικό και τον θρησκευτικό τουρισμό και τα εναλλακτικά προϊόντα αγροτουρισμού, οικοτουρισμού και τουρισμού ευεξίας, ενώ σημαντικό ρόλο μπορεί να διαδραματίσει η γαστρονομία. Στην κατεύθυνση αυτή προτείνεται η ποιοτική αναβάθμιση και ο εμπλουτισμός του υφιστάμενου παρεχόμενου προϊόντος στους επιμέρους προορισμούς Λέσβο, Λήμνο, Χίο, Σάμο και Ικαρία, αποτελεσματικότερη προβολή και προώθησή του και -κυρίως- βελτίωση της συνδεσιμότητας και προσβασιμότητας. Σύμφωνα με τα Σχέδια Δράσης, η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου έχει πολλά περιθώρια βελτίωσης του τουριστικού της προϊόντος, ώστε να προσφέρει μια ολοκληρωμένη τουριστική εμπειρία.
Επιπλέον υλικό:
Μελέτη ΙΝΣΕΤΕ «Ελληνικός Τουρισμός 2030 | Σχέδια Δράσης»
Ελληνικός Τουρισμός 2030 | Σχέδια Δράσης για την Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου
Κωνσταντίνος Μουτζούρης |
Ο Περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου, κ. Κωνσταντίνος Μουτζούρης ανέφερε ότι: «Θέλω να συγχαρώ τους διοργανωτές αυτής της πολύ σημαντικής ημερίδας, στην οποία παρουσιάστηκαν ορισμένα πανελλαδικά στοιχεία που ομολογώ ότι δεν γνωρίζαμε και τέθηκαν οι άξονες πάνω στους οποίους μπορούμε να κινηθούμε ώστε να αναπτύξουμε τον τουρισμό στα νησιά μας. Η Περιφερειακή Αρχή έχοντας να αντιμετωπίσει από την πρώτη ημέρα της θητείας της, μεγάλες δυσκολίες, όπως το μεταναστευτικό και την πανδημία, έριξε το βάρος της στην εξωστρέφεια και στην προσπάθεια αλλαγής του brand name, κυρίως της Λέσβου η οποία επλήγη περισσότερο. Είμαστε εδώ για να αναζητήσουμε με διάθεση συνεργασίας με τους φορείς, τρόπους ώστε η Λέσβος, η Λήμνος, η Χίος, η Σάμος, η Ικαρία να αποτελέσουν πόλο έλξης και να αναδειχτούν στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη. Και σε αυτή την προσπάθεια, η συνεισφορά του ΣΕΤΕ είναι σημαντική».
Ιωάννα Δρέττα |
Η CEO της Μarketing Greece, κ. Ιωάννα Δρέττα σημείωσε: «Θα ήθελα να σας καλέσω να επικεντρωθούμε στις ευκαιρίες της Περιφέρειας, αναγνωρίζοντας παράλληλα τις δυσκολίες. Παίρνοντας το παράδειγμα της Λέσβου, παρατηρούμε ότι είναι ένα μεγάλο και όμορφο νησί με πολλούς πόρους και ένα παγκοσμίως αναγνωρίσιμο brand, καθώς και ένα διεθνώς αναγνωρίσιμο προϊόν, το ούζο. Είναι χαρακτηριστικό ότι στη πλατφόρμα μας Discover Greece η αντίστοιχη σελίδα για τη Λέσβο είναι από τις πιο επισκέψιμες. Πιστεύω ότι τα προβλήματα του νησιού σε επίπεδο εικόνας είναι αναστρέψιμα με κάποιες στοχευμένες κινήσεις. Σε επίπεδο χώρας, έχουμε ένα πάρα πολύ καλό προϊόν, οι επισκέπτες μας βιώνουν πάρα πολύ καλή εμπειρία, είμαστε στην κορυφή των επιθυμητών προορισμών σε επίπεδο χώρας. Σε επίπεδο τοπικής κοινωνίας και οικονομίας, αξίζει να σημειώσουμε ότι οι παγκόσμιες τάσεις του τουρισμού αφορούν στην αυθεντικότητα και τον άνθρωπο, εκεί όπου η Περιφέρεια Β. Αιγαίου έχει πραγματικό προτέρημα.
Για εμάς είναι νευραλγική η επίτευξη συνεργασιών του ιδιωτικού τομέα με την κεντρική κυβέρνηση και την τοπική αυτοδιοίκηση. Σημαντικότατη είναι η ανάπτυξη τεχνογνωσίας, στο πλαίσιο αυτό η Εθνική Στρατηγική για τον Τουρισμό προσφέρει πολύτιμα στοιχεία που μπορεί να αντλήσει η Περιφέρεια. Προέχει λοιπόν το να διαμορφωθεί το τουριστικό προϊόν και εν συνεχεία να επικεντρωθούμε στην προώθησή του. Η συνεργασία της Marketing Greece με την Περιφέρεια Β. Αιγαίου είναι η βάση για να δημιουργηθεί μια νέα μεγάλη σύμπραξη, όπου χρειαζόμαστε κοντά μας ιδιώτες. Έχουμε μαζί μας ήδη τη Fraport και την Aegean και δημιουργούμε μια σωστή βάση για στοχευμένες ενέργειες, για να μπορούμε να κτίσουμε την προβολή που χρειάζεται η Περιφέρεια στα επόμενα χρόνια».
Ηλίας Κικίλιας |
Από την πλευρά τους, οι κ.κ. Ηλίας Κικίλιας, Γενικός Διευθυντής του ΙΝΣΕΤΕ και Άρης Ίκκος, Επιστημονικός Διευθυντής του ΙΝΣΕΤΕ, παρουσίασαν την Εθνική Στρατηγική για τον Ελληνικό Τουρισμό με ορίζοντα το 2030 και ειδικότερα των Σχεδίων Δράσης που αφορούν στο Βόρειο Αιγαίο.
Κατά την παρουσίαση επισημάνθηκε ότι η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου αποτελεί έναν προορισμό με σημαντικές δυνατότητες ανάπτυξης με εστίαση στα προϊόντα Sun & Beach, το yachting, τον πολιτιστικό και τον θρησκευτικό τουρισμό και τα εναλλακτικά προϊόντα αγροτουρισμού, οικοτουρισμού και τουρισμού ευεξίας, ενώ σημαντικό ρόλο μπορεί να διαδραματίσει η γαστρονομία. Στην κατεύθυνση αυτή προτείνεται η ποιοτική αναβάθμιση και ο εμπλουτισμός του υφιστάμενου παρεχόμενου προϊόντος στους επιμέρους προορισμούς Λέσβο, Λήμνο, Χίο, Σάμο και Ικαρία, αποτελεσματικότερη προβολή και προώθησή του και -κυρίως- βελτίωση της συνδεσιμότητας και προσβασιμότητας. Σύμφωνα με τα Σχέδια Δράσης, η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου έχει πολλά περιθώρια βελτίωσης του τουριστικού της προϊόντος, ώστε να προσφέρει μια ολοκληρωμένη τουριστική εμπειρία.
Επιπλέον υλικό:
Μελέτη ΙΝΣΕΤΕ «Ελληνικός Τουρισμός 2030 | Σχέδια Δράσης»
Ελληνικός Τουρισμός 2030 | Σχέδια Δράσης για την Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου