Το γεγονός αυτό συνιστά ένα σοβαρό εμπόδιο για τους αποφοίτους αυτούς, μέρος μόνο των οποίων συμμετέχει στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, συνήθως μέσω της διαδικασίας που αφορά υποψήφιους με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Και ως προς αυτή τη διαδικασία, όμως, έχουν εγείρει επανειλημμένως ενστάσεις και διαμαρτυρίες σύλλογοι και ομοσπονδίες του συγκεκριμένου πεδίου με αιχμή το ότι ο τρόπος διεξαγωγής των προφορικών εξετάσεων μπορεί να ενδείκνυται για συγκεκριμένες κατηγορίες υποψηφίων, όμως δεν περιλαμβάνει επαρκή εχέγγυα για τους υποψηφίους με λειτουργικό αυτισμό ή Asperger, οι οποίοι έχουν ανάγκη εξειδικευμένης, πιο σύνθετης προσέγγισης.
Αποτέλεσμα των ανωτέρω είναι η μη ισότιμη μεταχείριση αυτής της ειδικής κατηγορίας υποψηφίων και ο σοβαρός περιορισμός της πρόσβασής τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Ο βουλευτής Ανδρέας Μιχαηλίδης |
Βάσει των ανωτέρω, οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ ρωτούν τους αρμόδιους Υπουργούς αν προτίθενται να εισηγηθούν στο αρμόδιο όργανο (ΚΕΣΥ) τη ρητή συμπερίληψη διαταραχών του αυτιστικού φάσματος στον πίνακα των σοβαρών παθήσεων που δικαιολογούν την άνευ εξετάσεων πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Ρωτούν, επίσης, αν εναλλακτικά προτίθενται να προβλέψουν ειδικές διαδικασίες, διαφορετικές ή πρόσθετες των υφισταμένων αναφορικά με την εξέταση υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, για τους υποψηφίους που έχουν διαγνωστεί στο φάσμα του αυτισμού.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου