Οι δημοτικοί σύμβουλοι της "Ανατροπής" |
Στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου που πραγματοποιήθηκε στις 31 Μαΐου 2022, μετά από σχετικές ερωτήσεις και παρουσία του Αντιπεριφερειάρχη κ. Πανουράκη, συζητήθηκαν τα θέματα που έχουν σχέση με την ίδρυση και λειτουργία σφαγείου στο νησί μας και την προγραμματική σύμβαση που πρέπει να υπογραφτεί, ώστε να βελτιωθεί η βατότητα του δρόμου πρόσβασης από τον επαρχιακό δρόμο Παγώνδα-Σπαθαραίοι προς το Δημοτικό Σχολείο του Παγώνδα.
H "Ανατροπή", πιστεύοντας ότι η ύπαρξη ενός σφαγείου είναι μοχλός ανάπτυξης της κτηνοτροφίας και του πρωτογενή τομέα, είχε φέρει συγκεκριμένη εισήγηση ως συζήτηση σε ημερήσια διάταξη, στο Δημοτικό Συμβούλιο του ενιαίου Δήμου Σάμου ήδη από τις 11 Μαΐου 2017. Δυστυχώς, από τότε έχει περάσει μια πενταετία και ενώ η απόφαση ήταν να δρομολογηθεί η δημιουργία ενός σφαγείου, τίποτα ακόμα δεν έχει γίνει. Βέβαια, το συγκεκριμένο πρόβλημα έχει παρουσιαστεί πάνω από 10 χρόνια και οι εκάστοτε δημοτικές αρχές δεν το έχουν επιλύσει. Στο πρόσφατο Δημοτικό Συμβούλιο έγινε σαφές ότι η Περιφέρεια προτίθεται να χρηματοδοτήσει ένα σφαγείο, έχουν γίνει οι ανάλογες συζητήσεις και πλέον αναμένει την υπόδειξη του χώρου από τους δύο Δήμους της Σάμου. Ευελπιστούμε σύντομα να προχωρήσουν οι απαιτούμενες ενέργειες και να υλοποιηθεί με ζήλο το συγκεκριμένο αναπτυξιακό έργο.
Για το θέμα της πρόσβασης στο Δημοτικό Σχολείο Παγώνδα, η Περιφέρεια ζητάει από τον Δήμο να υπογραφτεί προγραμματική σύμβαση με αυτόν, ούτως ώστε η Περιφέρεια να δρομολογήσει και να πληρώσει το εν λόγω έργο. Ο Δήμαρχος προτείνει η προγραμματική σύμβαση να είναι τριμερής, να περιλαμβάνει και την δασική υπηρεσία. Η Περιφέρεια όμως, έχει έγγραφο από την δασική υπηρεσία ότι ο συγκεκριμένος δρόμος δεν της ανήκει. Δυστυχώς όμως, αν Δήμος και Περιφέρεια δεν πράξουν έγκαιρα και στοχευμένα, το συγκεκριμένο έργο θα αργοπορήσει και δεν θα είναι έτοιμο πριν την έναρξη του νέου σχολικού έτους· με μοναδικούς χαμένους την ανάπτυξη του τόπου και το μέλλον των μαθητών.
Κατά την ημερήσια διάταξη, ένα απλό θέμα που όμως δείχνει ότι η δημοτική αρχή, αν και εκλεγμένη 3 χρόνια, ακόμα δεν μπορεί να προγραμματίσει έγκαιρα αυτά που πρέπει, είναι ο χαρακτηρισμός των αρδευτικών περιοχών και της αρδευτικής περιόδου. Η διάρκεια της αρδευτικής περιόδου καθορίζεται από 1 Ιουνίου έως 31 Οκτωβρίου και για αυτήν την περίοδο ο Δήμος θα προσλάβει υδρονομείς. Η εν λόγω απόφαση πάρθηκε 31 Μαΐου (μία ημέρα πριν την έναρξη της αρδευτικής περιόδου!) και μέχρι να υλοποιηθεί όλη η διαδικασία (έγκριση απόφασης, πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος και επιλογή ατόμων) σίγουρα θα έχει χαθεί πολύτιμος χρόνος και οι συγκεκριμένοι υδρονομείς δεν θα έχουν εργαστεί όλη την περίοδο που πρέπει. Επομένως, προκύπτει το εύλογο ερώτημα: πότε η δημοτική αρχή θα είναι σε θέση να προγραμματίζει τέτοιου είδους διαδικασίες – διαδικασίες που γίνονται κάθε χρόνο – έγκαιρα;
Για το θέμα της πρόσβασης στο Δημοτικό Σχολείο Παγώνδα, η Περιφέρεια ζητάει από τον Δήμο να υπογραφτεί προγραμματική σύμβαση με αυτόν, ούτως ώστε η Περιφέρεια να δρομολογήσει και να πληρώσει το εν λόγω έργο. Ο Δήμαρχος προτείνει η προγραμματική σύμβαση να είναι τριμερής, να περιλαμβάνει και την δασική υπηρεσία. Η Περιφέρεια όμως, έχει έγγραφο από την δασική υπηρεσία ότι ο συγκεκριμένος δρόμος δεν της ανήκει. Δυστυχώς όμως, αν Δήμος και Περιφέρεια δεν πράξουν έγκαιρα και στοχευμένα, το συγκεκριμένο έργο θα αργοπορήσει και δεν θα είναι έτοιμο πριν την έναρξη του νέου σχολικού έτους· με μοναδικούς χαμένους την ανάπτυξη του τόπου και το μέλλον των μαθητών.
Κατά την ημερήσια διάταξη, ένα απλό θέμα που όμως δείχνει ότι η δημοτική αρχή, αν και εκλεγμένη 3 χρόνια, ακόμα δεν μπορεί να προγραμματίσει έγκαιρα αυτά που πρέπει, είναι ο χαρακτηρισμός των αρδευτικών περιοχών και της αρδευτικής περιόδου. Η διάρκεια της αρδευτικής περιόδου καθορίζεται από 1 Ιουνίου έως 31 Οκτωβρίου και για αυτήν την περίοδο ο Δήμος θα προσλάβει υδρονομείς. Η εν λόγω απόφαση πάρθηκε 31 Μαΐου (μία ημέρα πριν την έναρξη της αρδευτικής περιόδου!) και μέχρι να υλοποιηθεί όλη η διαδικασία (έγκριση απόφασης, πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος και επιλογή ατόμων) σίγουρα θα έχει χαθεί πολύτιμος χρόνος και οι συγκεκριμένοι υδρονομείς δεν θα έχουν εργαστεί όλη την περίοδο που πρέπει. Επομένως, προκύπτει το εύλογο ερώτημα: πότε η δημοτική αρχή θα είναι σε θέση να προγραμματίζει τέτοιου είδους διαδικασίες – διαδικασίες που γίνονται κάθε χρόνο – έγκαιρα;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου