Η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου συμμετείχε με αυτόνομο περίπτερο, στις Διεθνείς Εκθέσεις Τουρισμού “PHILOXENIA” στη Θεσσαλονίκη, από 12 έως 14 Νοεμβρίου και “Athens International Tourism Expo” από 25 έως 27 Νοεμβρίου στην Αθήνα.
Κατά τη διάρκεια των δύο εκθέσεων, τα στελέχη της Δ/νσης Τουρισμού πραγματοποίησαν πάνω από 80 προγραμματισμένα και μη προγραμματισμένα ραντεβού με εκπροσώπους κυρίως ταξιδιωτικών γραφείων και παρόχων τουριστικών υπηρεσιών, από 30 διαφορετικές χώρες, και συγκεκριμένα: Γερμανία, Μεγάλη Βρετανία, Ολλανδία, Αυστρία, Βέλγιο, Ιταλία, Ρουμανία, Πολωνία, Ουγγαρία, Βουλγαρία, Σερβία, Ελβετία, Φινλανδία, Δανία, Ισραήλ, Τουρκία, Πορτογαλία, Ισπανία, Γαλλία, Ουκρανία, Ρωσία, Αυστραλία, ΗΠΑ, Καναδά, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Λετονία, Ιαπωνία, Κίνα, Ταιβάν και Ινδία. Σκοπός των ραντεβού ήταν η ενημέρωση των buyers για τα νησιά της Περιφέρειας, για το τουριστικό προϊόν του καθενός, τις ιδιαιτερότητες και τις μοναδικότητες τους, το δίκτυο συνδέσεων, τις υποδομές, τις επιχειρήσεις εναλλακτικών δραστηριοτήτων κλπ. Επιπροσθέτως, πραγματοποιήθηκαν συναντήσεις με επαγγελματίες και φορείς από την Ελλάδα με τους οποίους συζητήθηκαν ενδιαφέρουσες προτάσεις για την προβολή των προορισμών του Β. Αιγαίου, που αφορούσαν τόσο σε έντυπη όσο και σε ψηφιακή προβολή, συμμετοχή σε διαδικτυακές πλατφόρμες δικτύωσης, οργάνωση επισκέψεων διαμορφωτών γνώμης του χώρου της φωτογραφίας και των εναλλακτικών δραστηριοτήτων κ.α.
Στις δύο εκθέσεις συμμετείχαν τα υπηρεσιακά στελέχη της ΠΒΑ. Επίσης, στην Έκθεση Philoxenia παρευρέθηκε ο έπαρχος Λήμνου κ. Ά. Βλάττας και στην έκθεση ΑΙΤΕ η αντιπεριφερειάρχης Ανάδειξης και Προώθησης Προϊόντων Β. Αιγαίου κ. Σ. Ανδρεάδου, ενώ στο περίπτερο της ΑΙΤΕ φιλοξενήθηκε και η αντιδήμαρχος Τουρισμού Ανατολικής Σάμου κ. Δ. Κάιλα. Επιπλέον, στις δύο διοργανώσεις φιλοξενήθηκαν στο περίπτερο της ΠΒΑ και πραγματοποίησαν επιχειρηματικές συναντήσεις εκπρόσωποι του Φορέα Τουρισμού Χίου, ο οποίος ανταποκρίθηκε στη σχετική έγγραφη ενημέρωση που είχε αποστείλει η ΠΒΑ στους φορείς των νησιών.
Κατά τις επιχειρηματικές συναντήσεις, γενικευμένο αίτημα των buyers ήταν το άνοιγμα σε νέους λιγότερο γνωστούς προορισμούς με κοινή συνιστώσα την αίσθηση της ασφάλειας και με το ενδιαφέρον τους να είναι στραμμένο ιδιαίτερα στο τρίπτυχο γαστρονομία-πολιτισμός-υπαίθριες δραστηριότητες. Επίσης πολλοί από αυτούς εστίασαν σε εξατομικευμένα ταξίδια (tailor made) και μάλιστα σε περιόδους off season. Η γενικότερη αίσθηση που αποκομίστηκε ήταν ότι τα νησιά του Β. Αιγαίου μπορούν να ανταποκριθούν με επιτυχία σε αυτό που αναζητούν οι buyers, καθώς διαθέτουν έντονο τον χαρακτήρα του «διαφορετικού», δεν έχουν κορεστεί τουριστικά, προσφέρουν ιδιωτικότητα στα ταξίδια διατηρώντας το πλεονέκτημα των ασφαλών προορισμών- που είναι πλέον το ζητούμενο-, ενώ παράλληλα οι επισκέπτες μπορούν να βιώσουν την αυθεντικότητα σε κάθε εμπειρία. Αξίζει να αναφερθεί ότι για πρώτη φορά η πλειονότητα των προγραμματισμένων Β2Β ραντεβού έγιναν κατόπιν αιτημάτων από τους ίδιους τους buyers προς την ΠΒΑ. Τα στοιχεία των επαφών που πραγματοποιήθηκαν θα αποσταλούν σε όλους τους φορείς του τουρισμού των νησιών προς ενημέρωσή τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου