Ακολουθεί η τοπική εφημερίδα με 15%, όσο και το «Πρώτο Θέμα», ενώ στην σχετική λίστα έπονται το «Βήμα» με 14% , και τα «Νέα» με 12%. Πρώτο μέσο ενημέρωσης είναι ο «SKAI» (τηλεόραση και ραδιόφωνο), ενώ από τις ιστοσελίδες πρώτο είναι το Newsbomb.gr.
ΣΧΕΣΗ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ
Ακόμα πιο εντυπωσιακά τα αποτελέσματα για την αξιοπιστία του τοπικού τύπου με το 58% των ερωτηθέντων στην Ελλάδα να δηλώνει ότι εμπιστεύεται όσα διαβάζει στα έντυπα αυτά. Στη σχετική λίστα αξιοπιστίας, την πρώτη θέση καταλαμβάνει η ιστοσελίδα dikaiologitika.gr (62%), ενώ ακολουθούν η «Καθημερινή» (60%), η ΕΡΤ (58%). Ακολουθεί η τοπική εφημερίδα με 58%, και έπονται στην πρώτη δεκάδα τα «Νέα» με 57%, το in.gr με 56% ο «Alpha» με 56%, ο Ant1 με 55% η Real News με 54% και το News247 με 53%.
Η ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΙΚΟΝΑ
Σύμφωνα πάντα με την έρευνα, αρκετά ψηλά σε ποσοστά αναγνωσιμότητας είναι ο τοπικός Τύπος στις εξής χώρες: Γερμανία (27%), Βραζιλία 24%), Μεξικό (23%), Σουηδία (21%), Νορβηγία (20%), Αργεντινή (20%), Ινδία (19%), Ιαπωνία (19%), Φινλανδία (18%), Ρουμανία (18%), Γαλλία (16%), Ν. Αφρική (16%), Βουλγαρία (15%), Ελβετία (15%), Ινδονησία (15%), Πολωνία (14%), Η.Π.Α. (14%) (Τσεχία (13%), Από άποψη αξιοπιστίας διεθνώς, ψηλά στη σχετική λίστα είναι ο τοπικός Τύπος στις εξής χώρες: Φινλανδία (81%), Νορβηγία (80%), Ολλανδία (75%), Δανία (73%), Σουηδία (71%) Βέλγιο (70%), Ιταλία (68%), Ελβετία (68%), Γερμανία (66%), Ινδία (66%), Αυστρία (65%), Γαλλία (64%), Βραζιλία (63%), Μαλαισία (63%), Αυστραλία (62%), Κροατία (61%), Βουλγαρία (55%) Βρετανία (52%).
ΑΛΛΑ ΕΥΡΗΜΑΤΑ
Η έρευνα καταγράφει το βαθύ αποτύπωμα του κορωνοϊού στα Ελληνικά Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, εστιάζοντας στην τεράστια μείωση της διαφημιστικής δαπάνης.
Το 69% των Ελλήνων που χρησιμοποιεί το διαδίκτυο, δηλώνει ότι ενημερώνεται από τα κοινωνικά δίκτυα, ποσοστό πολύ μεγαλύτερο από τις υπόλοιπες χώρες της έρευνας.
Σε ότι αφορά τα κανάλια, ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στην επαναλειτουργία του τηλεοπτικού σταθμού «MEGA» αλλά και στην υπηρεσία «ERTflix» που παρουσίασε η κρατική τηλεόραση.
Στον χώρο του διαδικτύου, επισημαίνεται ο υπερβολικά μεγάλος αριθμός ειδησεογραφικών ιστοσελίδων, γεγονός που ενθαρρύνει την “κουλτούρα της δωρεάν ενημέρωσης” σε αντίθεση με άλλες χώρες.
Μόλις 12% των Ελλήνων πληρώνει για να ενημερωθεί διαδικτυακά. Εντυπωσιακή άνοδο κατέγραψαν οι ακροατές των podcasts με το 40% των ανθρώπων που ενημερώνονται από το διαδίκτυο, να δηλώνουν ότι ακούν τουλάχιστον ένα podcast το μήνα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου