Η ΕΛΜΕ αναφέρει:
Ξεκίνημα σχολικής χρονιάς κάτω από τη σκιά της COVID – 19. Σκιά που πέφτει όχι μόνο στο χώρο της εκπαίδευσης, αλλά σε ολόκληρη την κοινωνία. Με ένα δημόσιο σύστημα υγείας που εδώ και χρόνια βρίσκεται σε μαρασμό, η κυβέρνηση προσπάθησε να αντιμετωπίσει την επιδημία με lock – down.
Ένα lock – down που δεν στόχευε μόνο την επιδημία αλλά και μια σειρά από εργασιακά και κοινωνικά δικαιώματα. Όλο το προηγούμενο διάστημα δεν είχαμε μόνο το φούντωμα της ανεργίας αλλά και μια σειρά από νομοθετήματα που στόχευαν τα λαϊκά δικαιώματα, ιδιαίτερα στο χώρο της εκπαίδευσης (νόμος 4692/2020 για τη δημόσια εκπαίδευση, πράξη νομοθετικού περιεχομένου για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, νόμος για τις διαδηλώσεις, το περιβάλλον κλπ.). Δεν είχαμε όμως καμιά σοβαρή προετοιμασία ούτε στο χώρο της υγείας ούτε στο χώρο της παιδείας.
Στο ξεκίνημα λοιπόν της νέας σχολικής χρονιάς τα μόνα μέτρα προστασίας μας είναι οι μάσκες και τα παγουρίνο. Τον περασμένο Μάη (με 10 – 15 κρούσματα τη μέρα) άνοιξαν τα σχολεία με τμήματα που δεν έπρεπε να έχουν περισσότερα από 15 παιδιά. Σήμερα (με 200 περίπου κρούσματα καθημερινά) τα τμήματα μπορούν να έχουν μέχρι και 27 παιδιά. Τα μικρότερα τμήματα βέβαια απαιτούν μεγαλύτερο αριθμό εκπαιδευτικών και τη δαπάνη αυτή η κυβέρνηση δεν είναι διατεθειμένη να την καλύψει. Εδώ δεν καλύπτει τις ανάγκες σε εκπαιδευτικούς κάτω από ομαλές συνθήκες λειτουργίας, πόσο μάλλον τις αυξημένες ανάγκες που απαιτεί η σημερινή πραγματικότητα. Βρίσκει λεφτά όμως για να «κοινωνικοποιήσει» τις ζημιές μεγάλων επιχειρήσεων ή να ενισχύσει με δεκάδες εκατομμυρίων τα κανάλια. Ως απάντηση έχουμε τα ευτράπελα της κ. Κεραμέως για τον μέσο όρο των 17 παιδιών ανά τμήμα, καθώς και απόψεις ειδικών ότι ο μικρότερος αριθμός παιδιών μειώνει μόνο κατά 4% τον κίνδυνο μετάδοσης και άρα δεν είναι σκόπιμο να ξοδευτούν τόσα λεφτά. Το σίγουρο είναι ότι δεν παίζουν μόνο με την υγεία μας αλλά και με τη νοημοσύνη μας. Με τον ίδιο αριθμό καθαριστριών όπως και στην προ κορωνοϊού εποχή και όλες τις υπόλοιπες δυσκολίες είναι σίγουρο ότι τα προβλήματα που θα αντιμετωπίσουμε δεν θα είναι λίγα.
Δεν ξεχνάμε βέβαια ότι από φέτος νέοι εξεταστικοί φραγμοί υψώνονται στα Γυμνάσια και στα Λύκεια. Δεν ξεχνάμε ότι η αξιολόγηση των σχολικών μονάδων είναι προ των πυλών και ότι η προσπάθεια του υπουργείου για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και την εγκατάσταση καμερών στις τάξεις δεν έχει εγκαταλειφθεί. Δεν ξεχνάμε ότι μετά το νόμο για την ιδιωτική εκπαίδευση εκκρεμεί το επόμενο διάστημα νομοσχέδιο για τη δημόσια επαγγελματική εκπαίδευση, που θα κινείται στο ίδιο μήκος κύματος με τα προηγούμενα.
Μπροστά λοιπόν σε όλη αυτή την κατάσταση δηλώνουμε ότι θα υπερασπίσουμε την υγεία τη δική μας και των παιδιών, καθώς και το δικαίωμά τους για δημόσια δωρεάν εκπαίδευση. Ως πρώτο βήμα προγραμματίζουμε συγκέντρωση διαμαρτυρίας στην πλατεία Καρλοβάσου την Τρίτη 15/9/2020 στις 12.00 το μεσημέρι. Για το λόγο αυτό η ΕΛΜΕ Σάμου κηρύσσει 3ωρη στάση εργασίας την ίδια μέρα 11.00 – 2.00 το μεσημέρι. Στον αγώνα αυτό δεν πρέπει να είμαστε μόνοι μας. Καλούμε γονείς, μαθητές και οποιονδήποτε αγωνιά για τη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση να παλέψουμε για :
· Άνοιγμα των σχολείων με όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας (ολιγομελή τμήματα, αυξημένος αριθμός καθαριστριών, μάσκες, απολυμαντικά κλπ.)
· Κατάργηση των νόμων που ψηφίστηκαν την περίοδο της καραντίνας (4692/2020, πράξη νομοθετικού περιεχομένου κλπ.)
1 σχόλιο:
Λέτε "Με ένα δημόσιο σύστημα υγείας που εδώ και χρόνια βρίσκεται σε μαρασμό". "Ἀνθρώπων ἕκαστος δύο πήρας φέρει, τὴν μὲν ἔμπροσθεν, τὴν δὲ ὄπισθεν, γέμει δὲ κακῶν ἑκατέρα΄ ἀλλ' ἡ μὲν ἔμπροσθεν ἀλλοτρίων, ἡ δὲ ὄπισθεν τῶν αὐτοῦ τοῦ φέροντος. Καὶ διὰ τοῦτο οἱ ἄνθρωποι τὰ μὲν ἑαυτῶν κακὰ οὐχ ὁρῶσι, τὰ δὲ ἀλλότρια πάνυ ἀκριβῶς θεῶνται".
Δεν καταλαβαίνω γιατί σας ενοχλεί τόσο πολύ η αξιολόγηση. Τόσο ανεπαρκείς είστε που την φοβάστε;;;Αλλά τι ρωτάω τι εκπαιδευτικό περιμένουμε να βγάλει το μαθηματικό Καρλοβάσου όταν εισέρχονται τούβλα με βαθμό τρία. Και αφού υπάρχουν τόσες διαφωνίες, τόσα αν, τόσοι φόβοι, τόσα πως και γιατί, ως πρός το άνοιγμα των σχολείων, προτείνω. 1. Να μην ανοίξουν καθόλου, γυμνάσια, δημοτικά, νηπιαγωγεία, βρεφονηπιακοί και παιδικοί σταθμοί, δημόσια και ιδιωτικά. 2. Να καραργηθούν οι άδειες ειδικού σκοπού. 3. Να απολυθούν όλες οι εργαζόμενες μητέρες και να καθήσουν σπιτάκι τους να προσέχουν τα βλαστάρια τους. 4. Να ενταχθούν στο σύστημα της αναστολής οι εκπαιδευτικοί, για όλο τον χρόνο. 5. Αν χαθεί και μια εκπαιδευτική χρονιά δεν θα είναι η συντέλεια του κόσμου.
Δημοσίευση σχολίου