Για ανεπαρκές σχέδιο όσον αφορά την υγειονομική θωράκιση μαθητών και καθηγητών κάνει λόγο η Νομαρχιακή Επιτροπή ΣΥΡΙΖΑ Σάμου.
Σε ανακοίνωση που εξέδωσε αναφέρει:
Λίγες μέρες πριν το πρώτο κουδούνι της φετινής ιδιαίτερα δύσκολης σχολικής χρονιάς δυστυχώς τα σχολεία παραμένουν χωρίς την απαραίτητη υγειονομική θωράκιση καθώς το "σχέδιο" που παρουσίασε η υπουργός Παιδείας είναι ανεπαρκές, κατώτερο των αναγκών και ασφαλώς υπολείπεται του σχεδιασμού άλλων χωρών της Ευρώπης.
H συνέντευξη τύπου της υπουργού Παιδείας Νίκης φανέρωσε αυτό που έχει γίνει αντιληπτό εδώ και ημέρες: η «επιτελική κυβέρνηση» έκανε διακοπές.
Δεν αξιοποίησε την καλοκαιρινή περίοδο ώστε σε συνεργασία με τους δήμους να θωρακίσει υγειονομικά τα σχολεία, δε μερίμνησε για προσλήψεις έκτακτου προσωπικού, δεν αύξησε τις δαπάνες για τη δημόσια εκπαίδευση, δεν εξασφάλισε επιπλέον χώρους και αίθουσες ώστε να τηρηθούν οι κανόνες που υπαγορεύουν οι ειδικοί όσον αφορά την κοινωνική αποστασιοποίηση. Παράλληλα χωρίς αιδώ οικειοποιήθηκε τις 4.500 προσλήψεις στην ειδική αγωγή που είχε νομοθετήσει και δρομολογήσει η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ. Η απουσία ολοκληρωμένου σχεδίου αποτυπώθηκε και στην ασάφεια σχετικά με την ημερομηνία έναρξης της σχολικής χρονιάς, επιβεβαιώνοντας ότι η κυβέρνηση πορεύεται σύμφωνα με την τακτική «βλέποντας και κάνοντας».
Η κυβέρνηση οφείλει να καταλάβει επιτέλους, ότι δεν μπορεί να ανοίξει τα σχολεία όπως άνοιξε και τον τουρισμό: Άρον-άρον, χωρίς σχέδιο και με τα γνωστά αποτελέσματα.
Σε όλη την Ευρώπη εξαιτίας της πανδημίας, οι κυβερνήσεις επεξεργάζονται σχέδια για το άνοιγμα των σχολείων, που προβλέπουν μείωση των μαθητών ανά τάξη και επιπλέον προσλήψεις εκπαιδευτικών. Στην Ελλάδα ο κ. Μητσοτάκης και η κυβέρνηση της Ν.Δ. ετοιμάζονται να ανοίξουν τα σχολεία με αυξημένο αριθμό μαθητών ανά τάξη, με ένα απίστευτο μπάχαλο για τις μάσκες και δωρεάν παγουρίνο!!
Επιπλέον η υπουργός Παιδείας στη συνέντευξη τύπου απέφυγε να δώσει σαφείς απαντήσεις στα ερωτήματα που προέκυψαν και επιχείρησε να παραπλανήσει το κοινό για το φλέγον ζήτημα του αριθμού των μαθητών ανά τάξη, αναφερόμενη στον αριθμό 17 ως τον αριθμητικό μέσο όρο των μαθητών ανά τάξη σε ολόκληρη την επικράτεια, ο οποίος όμως απέχει παρασάγγας από την πραγματικότητα της συντριπτικής πλειονότητας των σχολικών αιθουσών.
Βάσει λοιπόν των περσινών στοιχείων, περίπου ένα εκατομμύριο μαθητές, δηλαδή τα 3/4 του μαθητικού δυναμικού της χώρας, κατανέμονται σε τμήματα με περισσότερα από 17 άτομα και ιδιαίτερα στα αστικά κέντρα φτάνοντας το όριο των 27 μαθητών στις τάξεις των δύο πρώτων βαθμίδων εκπαίδευσης.
Για άλλη μια φορά καλούμε την κυβέρνηση την ύστατη στιγμή να αναλάβει τις ευθύνες της.
Προτείνουμε:
1. έκτακτο κονδύλι από τον προϋπολογισμό για την υγειονομική θωράκιση των σχολείων και την πρόσληψη επιπλέον προσωπικού,
2. αυξημένα τεστ για εκπαιδευτικούς και ευάλωτες κατηγορίες μαθητών,
3. δωρεάν μάσκες και αντισηπτικά στα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας,
4. σχολαστική καθαριότητα των αιθουσών και των WC με πρόσληψη του αναγκαίου προσωπικού,
5. τάξεις 10-12 μαθητών, όπου απαιτείται, με προσθήκη ή αναδιαμόρφωση αιθουσών,
6. επιτάχυνση των 10.500 μόνιμων διορισμών εκπαιδευτικών,
7. πρόσληψη επιπλέον αναπληρωτών φέτος,
8. εξ αποστάσεως εκπαίδευση μέσω των δημόσιων δικτύων -χωρίς αποκλεισμούς- εκεί όπου οι επιδημιολογικές συνθήκες την επιβάλλουν,
9. συντονιστικό όργανο Παιδείας-Υγείας ανά Δήμο, σε επικοινωνία με ΕΟΔΥ-Πολιτική Προστασία, για την αξιόπιστη παρακολούθηση των εξελίξεων σε τοπικό επίπεδο και την στοχευμένη παρέμβαση αν χρειαστεί,
10. έμφαση στην έγκυρη ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μαθητών για θέματα Δημόσιας Υγείας, για την ιστορία των επιδημιών, για την αξία του εμβολιασμού και των μέτρων ατομικής προστασίας.
1 σχόλιο:
Αφού υπάρχουν τόσες διαφωνίες, τόσα αν, τόσοι φόβοι, τόσα πως και γιατί, τόσες απαιτήσεις ως πρός το άνοιγμα των σχολείων, προτείνω. 1. Να μην ανοίξουν καθόλου, γυμνάσια, δημοτικά, νηπιαγωγεία, βρεφονηπιακοί και παιδικοί σταθμοί, δημόσια και ιδιωτικά. 2. Να καραργηθούν οι άδειες ειδικού σκοπού. 3. Να απολυθούν όλες οι εργαζόμενες μητέρες και να καθήσουν σπιτάκι τους να προσέχουν τα βλαστάρια τους. 4. Να ενταχθούν στο σύστημα της αναστολής οι εκπαιδευτικοί, για όλο τον χρόνο. 5. Αν χαθεί και μια εκπαιδευτική χρονιά δεν θα είναι η συντέλεια του κόσμου.
Δημοσίευση σχολίου