Εντός δέκα ημερών θα έχει ολοκληρωθεί η τοποθέτηση των seatrack, σε πέντε παραλίες του νησιού, σύμφωνα με τον εργολάβο του έργου.
H ηλεκτροκίνητη ράμπα κολύμβησης seatrac, για άτομα με κινητικά προβλήματα, τοποθετήθηκε ήδη στην παραλία Ποτοκακίου στο Πυθαγόρειο και στην περιοχή "Μαούνες" στο Μαλαγάρι στο Βαθύ. Η ειδική αυτή ράμπα, που αποτελεί ελληνική εφεύρεση και παγκόσμια πατέντα, αποτελείται από μηχανισμό που περιλαμβάνει ράγες σταθερής τροχιάς, στις οποίες το ειδικά διαμορφωμένο κάθισμα κινείται μέσα κι έξω από το νερό, επιτρέποντας στον χρήστη να εισέλθει μόνος του στη θάλασσα.
Η τοποθέτηση του seatrac στο Ποτοκάκι. Στη φωτογραφία, δεξιά ο αντιδήμαρχος κ. Βαγγέλης Καρράς και ο πρόεδρος της Κοινότητας Πυθαγορείου κ. Τάσος Νικολαΐδης |
Τις επόμενες ημέρες αναμένεται να τοποθετηθούν και τα υπόλοιπα τρία, στο Μοσχονήσι στο Κοκκάρι, στην παραλία της Μαρίνας στο λιμάνι Καρλόβασου, καθώς και στο κέντρο της ακτογραμμής του Κάμπου Μαραθοκάμπου, δίνοντας την ευκαιρία σε άτομα με αναπηρία και κινητικές δυσκολίες να εισέρχονται στη θάλασσα αυτόνομα. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Σάμος είναι το πρώτο νησί της χώρας με τον μεγαλύτερο αριθμό seatrac, ξεπερνώντας περιοχές όπως της Κρήτης.
Όλα ξεκίνησαν το 2008 από μία ιδέα του Γεράσιμου Φεσσιάν. Άτομο με κινητική αναπηρία ο ίδιος, ήθελε να βρεθεί ένας τρόπος ώστε να απολαμβάνει το μπάνιο του στη θάλασσα, χωρίς να εξαρτάται από φίλους και συγγενείς για να τον μεταφέρουν. Ως αντινομάρχης Υγείας εκείνη την περίοδο, ο Γεράσιμος κατάφερε να εξασφαλίσει χρηματοδότηση 150.000 ευρώ από τη νομαρχία για να γίνει η σχετική έρευνα, και απευθύνθηκε στο Πανεπιστήμιο Πατρών για την υλοποίηση της ιδέας.
Το πρώτο SEATRAC κατασκευάστηκε το 2010 και η παραγωγή του γίνεται από μία εταιρία ιδιωτικού δικαίου, η οποία συστάθηκε με απόφαση του ίδιου του Πανεπιστημίου, την TOBEA. Σήμερα χρησιμοποιούνται περισσότερα από 50 SEATRAC σε Ελλάδα και εξωτερικό. Κάθε ένα στοιχίζει 30.000 ευρώ ενώ το ενδιαφέρον είναι ότι μέρος των κερδών από τις πωλήσεις του, επιστρέφει στο Πανεπιστήμιο Πατρών, για τα πνευματικά δικαιώματα της πατέντας. Μάλιστα, όπως μας εξήγησε ο καθηγητής Βασίλης Κωστόπουλος, ο οποίος ήταν επικεφαλής της ομάδας κατασκευής του SEATRAC, η ΤΟΒΕΑ είναι η πρώτη «spin off» εταιρία -όπως ονομάζεται- που φέρνει κέρδη στο Πανεπιστήμιο.
Πως δημιουργήθηκε το seatrac
Όλα ξεκίνησαν το 2008 από μία ιδέα του Γεράσιμου Φεσσιάν. Άτομο με κινητική αναπηρία ο ίδιος, ήθελε να βρεθεί ένας τρόπος ώστε να απολαμβάνει το μπάνιο του στη θάλασσα, χωρίς να εξαρτάται από φίλους και συγγενείς για να τον μεταφέρουν. Ως αντινομάρχης Υγείας εκείνη την περίοδο, ο Γεράσιμος κατάφερε να εξασφαλίσει χρηματοδότηση 150.000 ευρώ από τη νομαρχία για να γίνει η σχετική έρευνα, και απευθύνθηκε στο Πανεπιστήμιο Πατρών για την υλοποίηση της ιδέας.
Το πρώτο SEATRAC κατασκευάστηκε το 2010 και η παραγωγή του γίνεται από μία εταιρία ιδιωτικού δικαίου, η οποία συστάθηκε με απόφαση του ίδιου του Πανεπιστημίου, την TOBEA. Σήμερα χρησιμοποιούνται περισσότερα από 50 SEATRAC σε Ελλάδα και εξωτερικό. Κάθε ένα στοιχίζει 30.000 ευρώ ενώ το ενδιαφέρον είναι ότι μέρος των κερδών από τις πωλήσεις του, επιστρέφει στο Πανεπιστήμιο Πατρών, για τα πνευματικά δικαιώματα της πατέντας. Μάλιστα, όπως μας εξήγησε ο καθηγητής Βασίλης Κωστόπουλος, ο οποίος ήταν επικεφαλής της ομάδας κατασκευής του SEATRAC, η ΤΟΒΕΑ είναι η πρώτη «spin off» εταιρία -όπως ονομάζεται- που φέρνει κέρδη στο Πανεπιστήμιο.
Πηγή: vice.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου