Τη μη μείωση των ακτοπλοϊκών δρομολογίων στα νησιά μας, μετά
τη μειωσή τους σε δύο από τρία την εβδομάδα, ζητούν με ανακοίνωσή τους οι
Τομεακές Επιτροπές Σάμου, Ικαρίας και Φούρνων του ΚΚΕ και τονίζουν πως τα νησιά
μας καταδικάζονται στην απομόνωση με ο,τι θα σημάνει αυτό για την εξασφάλιση
της τροφοδοσίας των νησιών και τις αναγκαίες μετακινήσεις για ιατρικούς λόγους
των κατοίκων.
«Με αφορμή τα μέτρα για τον περιορισμό εξάπλωσης της πανδημίας του κορονοϊού, η ναυτιλιακή εταιρεία Attica Group ανακοίνωσε τα νέα δρομολόγια από Πειραιά για Σάμο-Ικαρία-Φούρνους έως 30/4/20.
Η ανακοίνωση αναλυτικά:
«Με αφορμή τα μέτρα για τον περιορισμό εξάπλωσης της πανδημίας του κορονοϊού, η ναυτιλιακή εταιρεία Attica Group ανακοίνωσε τα νέα δρομολόγια από Πειραιά για Σάμο-Ικαρία-Φούρνους έως 30/4/20.
Για ακόμα μια φορά μειώνει τα δρομολόγια, του μοναδικού
πλοίου «BS MYKONOS» που εξυπηρετεί τα νησιά αυτά, από τρία την εβδομάδα σε δύο.
Είναι γνωστή η τακτική της εταιρίας να έχει καθημερινά πλοία
τους θερινούς μήνες και όσο διαρκεί η σεζόν και το χειμώνα να μειώνει τα
δρομολόγια της.
Τώρα αξιοποιεί την κατάσταση που επικρατεί με την επιδημία
και κρατάει τις 2 συνδέσεις που επιδοτείται και την άλλη την αφήνει. Εν μέσω
καραντίνας καταδικάζει στην απομόνωση τα νησιά μας, με ο,τι θα σημάνει αυτό για
την εξασφάλιση της τροφοδοσίας των νησιών και τις αναγκαίες μετακινήσεις για
ιατρικούς λόγους των κατοίκων. Επιπλέον, ρίχνει κι άλλα βάρη στους νησιώτες.
Π.χ. στην Ικαρία όπου το πλοίο θα προσεγγίζει μια φορά την εβδομάδα στο λιμάνι
του Αγίου Κηρύκου και μία φορά στου Ευδήλου, σημαίνει επιπλέον κόστος και
χρόνος μετακίνησης από το ένα μέρος στο άλλο (διαδρομή τουλάχιστον μιας ώρας με
υψηλότατο κόμιστρο ταξί και κακό οδικό δίκτυο, που διατρέχει όλο τον ορεινό
όγκο του νησιού).
Οι επιπτώσεις από μια τέτοια απόφαση θα είναι ακόμη
μεγαλύτερες στο ενδεχόμενο απαγορευτικού απόπλου λόγω καιρικών συνθηκών.
Τα τεράστια κέρδη των εφοπλιστών από τις ακτοπλοϊκές
συγκοινωνίες με τις επιδοτήσεις και τις συνεχείς αυξήσεις των εισιτηρίων (Μόνο
τα τελευταία 5 χρόνια οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων αυξήθηκαν κατά 31%),
είναι απαράβατος νόμος για αυτούς.
Έχει τεράστια ευθύνη και η παρούσα κυβέρνηση αλλά και οι
προηγούμενες που σταθερά η εφαρμοζόμενη πολιτική τους στον χώρο των ακτοπλοϊκών
μεταφορών καθορίζεται από τα συμφέροντα των επιχειρηματικών ομίλων και
εταιρειών που δραστηριοποιούνται σε αυτές, προκαλώντας έτσι σοβαρές επιπτώσεις
στην ζωή των νησιωτών. Με τη βούλα της κυβέρνησης αξιοποιούν τώρα και την
επιδημία για να εξυπηρετήσουν τα σχέδιά τους. Στην κατεύθυνση της εξασφάλισης
των κερδών των εφοπλιστών είναι και τα μέτρα που ανακοίνωσε το υπουργείο.
Οι σχεδιασμοί των εφοπλιστών είναι με βάση τα δικά τους
συμφέροντα και γι’ αυτό βρίσκονται μακριά από τις ανάγκες των νησιωτών.
Καμιά μείωση στα δρομολόγια, ούτε σκέψη για αύξηση των
εισιτηρίων
Καλούμε το λαό των νησιών μας να συνεχίσει τις διεκδικήσεις
του για:
· Δρομολόγηση σύγχρονων και ασφαλών πλοίων με καθημερινά
δρομολόγια από και προς Πειραιά, χειμώνα - καλοκαίρι.
· Μείωση 50% των εισιτηρίων- Ναύλα προσιτά στους επιβάτες
που θα συμβαδίζουν με το επίπεδο των μισθών και συντάξεων της πλειονότητας των
Ελλήνων εργαζομένων.
· Διατήρηση και παραπέρα διεύρυνση των εκπτώσεων των
εισιτηρίων στις ευπαθείς ομάδες (συνταξιούχους, άνεργους, πολύτεκνους κ.α.)
· Δωρεάν μετακινήσεις για φοιτητές, στρατιώτες, ΑΜΕΑ."
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου