Τις τοποθετήσεις της στο δημοτικό συμβούλιο για
το μεταφορικό ισοδύναμο και τα λιμενικά ταμεία, απέστειλε η Λαϊκή Συσπείρωση
Ανατολικής Σάμου.
«Η Λαϊκή Συσπείρωση έβαλε το ζήτημα ότι η πείρα θεσμοθέτησής
του ένα χρόνο τώρα από το ΣΥΡΙΖΑ αποδεικνύει ότι λειτουργεί ως ακόμη μια
επιδότηση των εφοπλιστών αφού τους ανοίγει την όρεξη και τους δίνει το δικαίωμα
ανατιμήσεων στα εισιτήρια. Ως σήμερα έχουν γίνει δύο αυξήσεις στα εισιτήρια
7,5% τη πρώτη φορά και 10% τη δεύτερη. Τώρα τελευταία μάλιστα έχουν αρχίσει να
καλλιεργούν τις προϋποθέσεις για ακόμη μεγαλύτερες ανατιμήσεις με αφορμή τα
λεγόμενα «πράσινα καύσιμα» για τα οποία βέβαια δεν φορολογούνται ούτε σέντς.
Μέσω τέτοιων αποσπασματικών και ανάπηρων μέτρων της λογικής
«σου παίρνω δέκα και σου δίνω μια ελεημοσύνη», στόχος είναι να πέσουν οι λαϊκές
απαιτήσεις στο ελάχιστο και αυτό το ελάχιστο να εμφανίζεται ως προνόμιο για τα
δεινά των νησιωτών όσον αφορά τις συγκοινωνίες.
Ο λαός δεν πρέπει να ρίξει άλλο τις απαιτήσεις του. Ό, τι
υπάρχει πάνω σ’ αυτή τη χώρα ακίνητο ή κινητό έχει γίνει με τη δική του
δουλειά, με τον ιδρώτα του. Και θα έπρεπε να το απολαμβάνει ελεύθερα. Αυτό
πρέπει να είναι το μέτρο σύγκρισης για τα ψίχουλα των κάθε λογής ισοδύναμων.
Πρέπει λοιπόν να μην διεκδικεί τίποτα λιγότερο από:
Ασφαλείς, γρήγορες και φθηνές ακτοπλοϊκές και αεροπορικές
συγκοινωνίες, όλο το χρόνο.
Μείωση κατά 50% των εισιτηρίων και να είναι δωρεάν η
μετακίνηση ανέργων, φοιτητών, στρατευμένων και αναπήρων.
Για τα λιμενικά ταμεία.
Στη συζήτηση για τα δημοτικά λιμενικά ταμεία και την πρόθεση
της κυβέρνησης να τα καταργήσει η Λαϊκή Συσπείρωση θύμισε ότι η ιδιωτικοποίηση
των λιμανιών είναι μια πάγια επιδίωξη του μεταφορικού και διαμετακομιστικού
κεφαλαίου. Σ’ αυτή τη πάγια
αξίωση έχουν ενδώσει διαχρονικά όλες οι κυβερνήσεις και όλα
τα αστικά κόμματα, παίρνοντας κατά καιρούς μέτρα που διευκολύνουν τις
δραστηριότητές τους και προωθούν αυτές τις εξελίξεις.
Αυτό στα τελευταία χρόνια πήρε τη μορφή άμεσης
ιδιωτικοποίησης του λιμανιού του Πειραιά, του ίδιου του ΟΛΠ με την εγκατάσταση
του Κινέζικου μονοπωλιακού κολοσσού της COSCO.
Στο κάδρο των ιδιωτικοποιήσεων μπήκαν επίσης ήδη από την
προηγούμενη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ μέσω του ΤΑΙΠΕΔ σε πρώτη φάση μια σειρά λιμάνια
της χώρας. Μάλιστα, το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ το
εκχώρησε για τις ανάγκες του ΝΑΤΟ, υπόθεση που προχωράει γρήγορα με τη
κυβέρνηση της ΝΔ.
Με άλλα λόγια, η έγνοια των κυβερνήσεων είναι πώς το λιμενικό
σύστημα της χώρας θα εξυπηρετεί καλύτερα τις ανάγκες των μονοπωλίων, με ό,τι
σημαίνει αυτό για τις λαϊκές ανάγκες.
Πάνω σ’ αυτό το νομοθετικό πλαίσιο και σ’ αυτές τις
προθέσεις διευκόλυνσης του ελεύθερου ανταγωνισμού πατάει η κυβέρνηση της ΝΔ, η
οποία ως ακραιφνής εκπρόσωπος του κεφαλαίου βιάζεται να πάει γρήγορα
ξεμπερδεύοντας από δήθεν συναινετικές διαδικασίες που ευαγγελίζεται ο ΣΥΡΙΖΑ.
Γι’ αυτό προωθεί την κατάργηση των δημοτικών λιμενικών ταμείων.
Ο επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης, Κ. Τζίχας επεσήμανε πως
«αποτελεί αντιπολίτευση εντυπωσιασμού να εναντιώνεται η παράταξή του ΣΥΡΙΖΑ
σήμερα, στο τρόπο ιδιωτικοποίησης και όχι φυσικά στην ιδιωτικοποίηση. Διότι το
μόνο σημείο που προβάλλεται στην εισήγηση του κ. Ζάχαρη είναι τα έσοδα που θα
χάσει ο δήμος. Δηλαδή αν ο δήμος ήταν στο παιχνίδι, αν έπαιρνε μερίδιο τότε ας
γινόταν όποια ιδιωτική επένδυση στο λιμάνι.
Εμείς διεκδικούμε να γίνουν τα λιμάνια πραγματική λαϊκή
ιδιοκτησία, χωρίς καμιά επιχειρηματική εκμετάλλευση. Οι υποδομές και οι
χερσαίες ζώνες τους, να αφορούν αποκλειστικά τις ανάγκες του λαού στη μεταφορά,
σε ελεύθερους χώρους και αναψυχή και να εξυπηρετούν σε ότι τους αναλογεί
αποκλειστικά τις αμυντικές ανάγκες της χώρας και όχι των ΗΠΑ και του ΝΑΤΟ».
1 σχόλιο:
Το άλλο με τον Τοτό το ξέρετε;;;.
Δημοσίευση σχολίου