Η Περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου, κα Χριστιάνα Καλογήρου, συμμετείχε ως μέλος στη σημερινή συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών. Κατά την έναρξη της συνεδρίασης τόνισε την ανησυχία που υπάρχει στο σύνολο των νησιών του Βορείου Αιγαίου για το ακτοπλοϊκό και ειδικότερα έθεσε το θέμα της μείωσης των ακτοπλοϊκών συνδέσεων των νησιών της Π.Ε. Σάμου με τον Πειραιά. Συγκεκριμένα η Περιφερειάρχης είπε τα ακόλουθα:
«Για μας τους νησιώτες η ακτοπλοϊκή συγκοινωνία είναι δημόσιο αγαθό και απαραίτητος όρος για την οικονομική και τουριστική επιβίωσή μας. Εάν συνυπολογίσει κανείς και τις επιπτώσεις του προσφυγικού- μεταναστευτικού ζητήματος, αλλά και της επερχόμενης αύξησης του ΦΠΑ, οποιαδήποτε μεταβολή με μείωση δρομολογίων, αποκλεισμούς νησιών, αλλά και λιμανιών, τόσο τη θερινή αλλά και τη χειμερινή περίοδο, δεν είναι αποδεκτή, καθόσον θα επιβαρύνει μία ήδη δύσκολη κατάσταση.
Η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου είναι η μοναδική Περιφέρεια όπου αποκλειστικά εκτελούν δρομολόγια σύνδεσης των νησιών μας με τον Πειραιά και το Λαύριο οι 2 εταιρείες «Hellenic Sea Ways» και «Blue Star Ferries». Μέχρι σήμερα λειτουργούσε ο ανταγωνισμός έστω και με τις δύο μόνο αυτές εταιρείες και υπήρχε σχετικά επαρκής κάλυψη των ακτοπλοϊκών αναγκών των νησιών σε ολόκληρη τη δρομολογιακή περίοδο.
Η εξαγορά της «Hellenic Sea Ways» από την «Άττικα Συμμετοχών» που πρόσφατα εγκρίθηκε από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, έχει δημιουργήσει κλίμα ανησυχίας στους φορείς, αλλά και στους κατοίκους των νησιών μας. Ειδικά στην Περιφερειακή Ενότητα της Σάμου όπου η «Blues Star Ferries» δεν θα εκτελέσει φέτος τα 3 εβδομαδιαία δρομολόγια που εκτελούσε απευθείας από τον Πειραιά για τη Σάμο, υπάρχει έντονη ανησυχία δεδομένης της ποσοτικής μείωσης των δρομολογίων, αλλά και της ποιοτικής. Επιπλέον, η εταιρεία αυτή δεν θα εκτελέσει τις 3 προσεγγίσεις από Σάμο για Κω και Ρόδο σε επέκταση του
δρομολογίου της, συνδέσεις που ήταν και οι μοναδικές με οχηματαγωγό πλοίο που εξυπηρετούσε όχι μόνο τη Σάμο, αλλά και ολόκληρο το Βόρειο Αιγαίο. Το γεγονός αυτό συνδυαζόμενο με τις καλές προοπτικές που υπάρχουν για την προσεχή τουριστική περίοδο επιφέρει ακόμη μεγαλύτερη ανησυχία.
Με βάση λοιπόν τα παραπάνω και δεδομένου και του ότι δεν υπάρχει μέχρι στιγμής ενδιαφέρον από άλλη ναυτιλιακή εταιρεία για δρομολόγηση πλοίου στα νησιά μας, επισημαίνουμε την κατάσταση όπως αυτή διαμορφώνεται και ζητούμε από το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών την κατ’ αρμοδιότητα παρέμβασή του.
Σε καμιά περίπτωση, επίσης, δεν θα γίνουν δεκτές εν ονόματι του όποιου ορθολογισμού και μεγιστοποίησης του κέρδους, αυξήσεις ναύλων άμεσες ή και έμμεσες.
Το Υπουργείο Ναυτιλίας, αλλά και κάθε αρμόδια αρχή, οφείλει να προστατεύσει την ομαλή ακτοπλοϊκή εξυπηρέτηση των νησιών μας και να επιδιώξει τη δημιουργία ανταγωνισμού με τον αποκλεισμό καταστάσεων ολιγοπωλίων ή και μονοπωλίων».
«Για μας τους νησιώτες η ακτοπλοϊκή συγκοινωνία είναι δημόσιο αγαθό και απαραίτητος όρος για την οικονομική και τουριστική επιβίωσή μας. Εάν συνυπολογίσει κανείς και τις επιπτώσεις του προσφυγικού- μεταναστευτικού ζητήματος, αλλά και της επερχόμενης αύξησης του ΦΠΑ, οποιαδήποτε μεταβολή με μείωση δρομολογίων, αποκλεισμούς νησιών, αλλά και λιμανιών, τόσο τη θερινή αλλά και τη χειμερινή περίοδο, δεν είναι αποδεκτή, καθόσον θα επιβαρύνει μία ήδη δύσκολη κατάσταση.
Η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου είναι η μοναδική Περιφέρεια όπου αποκλειστικά εκτελούν δρομολόγια σύνδεσης των νησιών μας με τον Πειραιά και το Λαύριο οι 2 εταιρείες «Hellenic Sea Ways» και «Blue Star Ferries». Μέχρι σήμερα λειτουργούσε ο ανταγωνισμός έστω και με τις δύο μόνο αυτές εταιρείες και υπήρχε σχετικά επαρκής κάλυψη των ακτοπλοϊκών αναγκών των νησιών σε ολόκληρη τη δρομολογιακή περίοδο.
Η εξαγορά της «Hellenic Sea Ways» από την «Άττικα Συμμετοχών» που πρόσφατα εγκρίθηκε από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, έχει δημιουργήσει κλίμα ανησυχίας στους φορείς, αλλά και στους κατοίκους των νησιών μας. Ειδικά στην Περιφερειακή Ενότητα της Σάμου όπου η «Blues Star Ferries» δεν θα εκτελέσει φέτος τα 3 εβδομαδιαία δρομολόγια που εκτελούσε απευθείας από τον Πειραιά για τη Σάμο, υπάρχει έντονη ανησυχία δεδομένης της ποσοτικής μείωσης των δρομολογίων, αλλά και της ποιοτικής. Επιπλέον, η εταιρεία αυτή δεν θα εκτελέσει τις 3 προσεγγίσεις από Σάμο για Κω και Ρόδο σε επέκταση του
δρομολογίου της, συνδέσεις που ήταν και οι μοναδικές με οχηματαγωγό πλοίο που εξυπηρετούσε όχι μόνο τη Σάμο, αλλά και ολόκληρο το Βόρειο Αιγαίο. Το γεγονός αυτό συνδυαζόμενο με τις καλές προοπτικές που υπάρχουν για την προσεχή τουριστική περίοδο επιφέρει ακόμη μεγαλύτερη ανησυχία.
Με βάση λοιπόν τα παραπάνω και δεδομένου και του ότι δεν υπάρχει μέχρι στιγμής ενδιαφέρον από άλλη ναυτιλιακή εταιρεία για δρομολόγηση πλοίου στα νησιά μας, επισημαίνουμε την κατάσταση όπως αυτή διαμορφώνεται και ζητούμε από το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών την κατ’ αρμοδιότητα παρέμβασή του.
Σε καμιά περίπτωση, επίσης, δεν θα γίνουν δεκτές εν ονόματι του όποιου ορθολογισμού και μεγιστοποίησης του κέρδους, αυξήσεις ναύλων άμεσες ή και έμμεσες.
Το Υπουργείο Ναυτιλίας, αλλά και κάθε αρμόδια αρχή, οφείλει να προστατεύσει την ομαλή ακτοπλοϊκή εξυπηρέτηση των νησιών μας και να επιδιώξει τη δημιουργία ανταγωνισμού με τον αποκλεισμό καταστάσεων ολιγοπωλίων ή και μονοπωλίων».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου