Από τη στιγμή
που έκλεισε η κρύπτη έχασαν την αίσθηση του χρόνου. Δεν κατάλαβαν πότε η
νύχτα διαδέχθηκε την ημέρα. Τους είχαν πει να παραμείνουν σιωπηλοί.
Αισθάνονταν, όμως, ότι ο χώρος στον οποίο είχαν στριμωχθεί όλο και
στένευε. Εξωτερικά, το σκούρο μπλε φορτηγό μάρκας Iveco δεν κινούσε
υποψίες. Εφερε γερμανικές πινακίδες, δεν είχε διαφημιστικές επιγραφές
και στο πίσω μέρος του διακρίνονταν δύο περσίδες εξαερισμού. Πίσω από το
κουβούκλιο του οδηγού όμως 20 άνθρωποι, κρυμμένοι, χτυπούσαν με τα
χέρια και τα πόδια τους τα τοιχώματα. Προσπαθούσαν να ανοίξουν κάποια
τρύπα, αλλιώς θα έσκαγαν.
«Ο χώρος ήταν πολύ στενός, πολύ μικρός και δεν μπορούσαμε να ανασάνουμε», κατέθεσε αργότερα ο Ιρακινός Kazem B., ένας από τους μετανάστες που είχαν κρυφτεί στο φορτηγό. «Κάποια στιγμή νόμιζα ότι θα λιποθυμούσα, ενώ ένα άλλο παιδί μού έκανε αέρα». Τουλάχιστον δύο άτομα δεν άντεξαν και έχασαν για λίγο τις αισθήσεις τους. «Ζαλιζόμασταν», κατέθεσε ο Ιρανός Adel J. «Μείναμε περίπου δώδεκα ώρες στο φορτηγό. Ευτυχώς που μας έπιασε η αστυνομία».
Η διάσωση των μεταναστών και η εξάρθρωση του κυκλώματος που τους μετέφερε από τη Σάμο στον Πειραιά συνέβη στις 3 Νοεμβρίου και σηματοδοτεί τη στροφή των διακινητών στην τακτική των εσωτερικών δρομολογίων, προκειμένου να αντιμετωπίσουν ή να αποφύγουν τον εγκλωβισμό προσφύγων και μεταναστών στα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου λόγω της συμφωνίας Ε.Ε. - Τουρκίας.
Από τις αρχές Νοεμβρίου οδηγοί φορτηγών ζητούσαν με ανακοίνωσή τους τη λήψη πρόσθετων μέτρων ασφαλείας στο λιμάνι της Χίου για να αποτρέπεται η λαθρεπιβίβαση στα οχήματά τους. Την ίδια περίοδο στην Ανατολική Μακεδονία και τη Θράκη σε καθημερινή βάση εντοπίζονται βαν, νταλίκες, Ι.Χ., ακόμη και ταξί που πραγματοποιούν παράνομα δρομολόγια. Ενδεικτικά, τον Νοέμβριο συνελήφθησαν από την αστυνομία σε αυτόν τον άξονα 49 διακινητές και τον Δεκέμβριο 32, οι οποίοι μετέφεραν συνολικά 394 ανθρώπους.
Υπό παρακολούθηση
Το φορτηγό Iveco με τις γερμανικές πινακίδες σπάνια κυκλοφορούσε στους δρόμους της Αττικής. Παρέμενε σταθμευμένο για πολύ καιρό στον Ελαιώνα περιμένοντας την αποστολή του. Εκεί το εντόπισαν οι αστυνομικοί και ξεκίνησαν την παρακολούθηση. Ο αριθμός κυκλοφορίας του είχε καταχωριστεί σε Γερμανό πολίτη από τον Οκτώβριο του 2014 μέχρι και τον Αύγουστο του 2015. Στις 30 Οκτωβρίου το όχημα μετακινήθηκε και φορτώθηκε στο πλοίο «Νήσος Ρόδος» με προορισμό τη Σάμο.
Σύμφωνα με στοιχεία της δικογραφίας που είναι σε γνώση της «Κ», το όχημα εμφανίστηκε ξανά στο λιμάνι του Πειραιά στις 3 Νοεμβρίου. Στο εσωτερικό του μετέφερε κρυμμένους 20 ανθρώπους με καταγωγή κυρίως από το Ιράκ και το Ιράν. Οι περισσότεροι είχαν ξεκινήσει το μακρύ ταξίδι από τις πατρίδες τους με προορισμό την Ευρώπη πριν από τουλάχιστον δύο μήνες. Πρώτος τους σταθμός στην Τουρκία ήταν η Κωνσταντινούπολη και έπειτα η Σμύρνη. Ενας εξ αυτών ξεγελάστηκε και πλήρωσε επιπλέον 370 ευρώ σε διακινητή για να τον μεταφέρει μεταξύ των δύο τουρκικών πόλεων, ενώ, όταν επιβιβάστηκε στη βάρκα, του υποσχέθηκαν ότι θα κατευθυνθούν προς την Ιταλία. Τελικά, όπως και οι υπόλοιποι μετανάστες, κατέληξε στη Σάμο.
Επικίνδυνο ταξίδι
«Μας άφησαν εκεί. Εψαχνα τρόπο να έρθω στην Αθήνα. Μείναμε στο καμπ και κάποιοι ομοεθνείς μού έδωσαν το τηλέφωνο ενός διακινητή. Μου είπαν ότι μεταφέρει συνέχεια παράνομα μετανάστες στην Αθήνα, ενώ μετά θα μπορούσε να μας προωθήσει σε όποια άλλη ευρωπαϊκή χώρα θέλαμε», δήλωσε στους αστυνομικούς Ιρανός που εντοπίστηκε αργότερα στην κρύπτη του φορτηγού.
Μιλούσε επί μία εβδομάδα με τον διακινητή κυρίως μέσω της εφαρμογής IMO, που επιτρέπει την ανταλλαγή κρυπτογραφημένων μηνυμάτων. Είχε διαπιστώσει ακόμη ότι ο διακινητής χρησιμοποιούσε και την εφαρμογή Telegram, που είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη και μεταξύ των μελών του Ισλαμικού Κράτους.
Η συμφωνία για το ταξίδι από τη Σάμο στον Πειραιά έκλεισε στις 2.000 ευρώ. Πολύ υψηλό ποσό, τουλάχιστον δύο φορές μεγαλύτερο από το κόστος της θαλάσσιας διάσχισης με πλαστική βάρκα από την Τουρκία στην Ελλάδα.
Η επιβίβασή τους έγινε σε ερημική περιοχή λίγα λεπτά μακριά από το hotspot της Σάμου, όπου οι μετανάστες περίμεναν κρυμμένοι σε θάμνους. Η κρύπτη στην καρότσα του φορτηγού χωριζόταν με νοβοπάν. «Ηταν πάρα πολύ στενά. Οταν μάλιστα έκανα παράπονα μου είπαν: “Καλά δεν χωράτε 20 άτομα; Εδώ κάθε φορά βάζουμε 30”», κατέθεσε αργότερα ένας από τους μετανάστες.
«Μπήκαμε και κάποιος από έξω μάς έκλεισε την πόρτα. Δεν μπορούσαμε ούτε να ανασάνουμε, ενώ κάποια παιδιά χτυπούσαν τα πόδια και τα χέρια τους μήπως κατάφερναν να ανοίξουν κάποια τρύπα, αλλιώς θα σκάγαμε», συμπλήρωσε άλλος μετανάστης περιγράφοντας το επικίνδυνο ταξίδι. Ενα χρόνο νωρίτερα, περισσότεροι από 70 άνθρωποι είχαν βρεθεί νεκροί, κρυμμένοι σε φορτηγό-ψυγείο στην Αυστρία.
Στις 3 Νοεμβρίου, μόλις το φορτηγό Iveco επέστρεψε από τη Σάμο στον Πειραιά, ακολούθησε μια μαύρη BMW που το περίμενε στο λιμάνι. Λίγα λεπτά αργότερα, τα δύο οχήματα ακινητοποιήθηκαν από την αστυνομία. Ο Ελληνας οδηγός του φορτηγού δήλωσε ότι θα λάμβανε 800 ευρώ για το δρομολόγιο, ενώ είχε πει στη σύντροφό του ότι θα μετέφερε πατάτες. Στην καρότσα του φορτηγού, άλλωστε, υπήρχαν για κάλυψη σακιά με πατάτες. Ως επικεφαλής του κυκλώματος συνελήφθη ο οδηγός της BMW, 31χρονος Αφγανός. Δεν ήταν η πρώτη φορά που ασχολούνταν με αυτές τις δουλειές. Το 2012 είχε συλληφθεί στην Ηγουμενίτσα προσπαθώντας τότε να στείλει ανθρώπους στην Ιταλία.
Καταδίωξη στην Εγνατία Οδό
Ο οδηγός του φορτηγού με τους 20 κρυμμένους μετανάστες δεν επιχείρησε να διαφύγει από τους αστυνομικούς που τον περίμεναν στην Αθήνα. Προσπάθησε να δικαιολογήσει την πράξη του λέγοντας ότι είναι άνεργος εδώ και πολύ καιρό και είχε ανάγκη από χρήματα. Σε αντίθεση με αυτό το περιστατικό, βορειότερα στην Ελλάδα, αντίστοιχες απόπειρες διακίνησης μεταναστών σε εσωτερικά δρομολόγια καταλήγουν αρκετές φορές σε καταδίωξη των δραστών από την αστυνομία. Οπως συνέβη τη νύχτα της 22ας Νοεμβρίου στην Εγνατία Οδό.
Μπλόκο της αστυνομίας είδε τα δύο οχήματα για πρώτη φορά στις 21.30 να κινούνται στο αντίθετο ρεύμα με κατεύθυνση προς Αλεξανδρούπολη. Το μπλε Audi A4 και το ασημί Peugeot 307 επανεμφανίστηκαν μιάμιση ώρα αργότερα, γεμάτα με επιβάτες και σε αντίστροφη πορεία. Ο οδηγός του Α4 δεν σταμάτησε στα σήματα των αστυνομικών, βγήκε από την Εγνατία Οδό, μπήκε στους Υφαντές Ροδόπης και κατευθύνθηκε προς το Ρίζωμα, όπου εγκατέλειψε το αυτοκίνητο και προσπάθησε να χαθεί τρέχοντας στα χωράφια.
Παρόμοια καταδίωξη έγινε και με το 307. Μπήκε με ταχύτητα στον Ιασμο, παραβίασε πινακίδες stop, βάζοντας σε κίνδυνο πολίτες, και στο ύψος της εκκλησίας του χωριού ο οδηγός εγκατέλειψε το όχημα. Τον ακολούθησαν τέσσερις επιβάτες. Ολοι τους εντοπίστηκαν αργότερα, οι μισοί σε μια αποθήκη και οι υπόλοιποι κρυμμένοι σε μια αυλή. Οι οδηγοί πρόλαβαν, πριν παραδοθούν στην αστυνομία, να πετάξουν τις κάρτες sim από τα κινητά τους τηλέφωνα σε πιθανή απόπειρα να προστατεύσουν συνεργούς τους.
Στην απολογία του στον ανακριτή, ο οδηγός του 307 υποστήριξε ότι δεν βρισκόταν πίσω από το τιμόνι και ότι ήταν ένας από τους διακινούμενους. Είπε ότι είχε ξεκινήσει από το Πακιστάν πριν από δέκα ημέρες και είχε περάσει στην Τουρκία αναζητώντας εργασία. Πλήρωσε 2.500 ευρώ για να μπει στην Ελλάδα, ενώ τελικός προορισμός του ήταν η Ιταλία. «Αφού περάσαμε στα ελληνικά σύνορα, καθίσαμε τρεις μέρες εκεί και ήρθαν αυτοκίνητα για να μας φορτώσουν. Ημασταν 13 άτομα που περάσαμε τα σύνορα», κατέθεσε.
Και ο συνοδηγός στο Α4, ο οποίος ζει και εργάζεται στην Ελλάδα από το 2010, μετά τη σύλληψή του αρνήθηκε οποιαδήποτε εμπλοκή του στην υπόθεση. Είπε ότι έμαθε για το σχέδιο διακίνησης όταν έφθασε στον Εβρο και επιβιβάστηκαν στο αυτοκίνητο οι μετανάστες.
«Οταν αντιλήφθηκε ο οδηγός την αστυνομία, ενώ του είχα πει πολλές φορές να σταματήσει, δεν το έκανε. Βγήκε σε ένα χωματόδρομο και άρχισε να τρέχει. Τότε έτρεξα κι εγώ, αλλά σταμάτησα και παραδόθηκα», κατέθεσε.
Γεγονότα σαν και αυτό είναι τόσο συχνά στους δρόμους της Ανατολικής Μακεδονίας και της Θράκης, που τόσο τον Νοέμβριο όσο και τον Δεκέμβριο του 2016 σχεδόν καθημερινά η αστυνομία πραγματοποιούσε συλλήψεις. Τους τελευταίους δύο μήνες καταγράφηκαν 41 περιστατικά διακίνησης σε αυτή την περιοχή. Σε κάποιες περιπτώσεις, οι δράστες ήταν υπότροποι, όπως δύο Σύροι που συνελήφθησαν στις 8 Δεκεμβρίου. Οι περισσότερες συλλήψεις στην περιοχή γίνονται στο ύψος των χωριών Αρδάνιο, Ορμένιο, Φυλακτό, Σάπες, αλλά και έξω από την Καβάλα.
Οπως φαίνεται από τα στοιχεία της αστυνομίας, οι δράστες επιλέγουν οποιοδήποτε όχημα ανεξαρτήτως χωρητικότητας, ηλικίας ή ταχύτητας, προκειμένου να εξυπηρετήσουν τον σκοπό τους: από απλά, γερασμένα αυτοκίνητα ή πιο ακριβά και γρήγορα, στα οποία μεταφέρουν τέσσερα ή πέντε άτομα, έως και νταλίκες, όπου κρύβουν δεκάδες άλλους.
Πηγή: Καθημερινή, από την Έντυπη έκδοση της 02/01/2017
«Ο χώρος ήταν πολύ στενός, πολύ μικρός και δεν μπορούσαμε να ανασάνουμε», κατέθεσε αργότερα ο Ιρακινός Kazem B., ένας από τους μετανάστες που είχαν κρυφτεί στο φορτηγό. «Κάποια στιγμή νόμιζα ότι θα λιποθυμούσα, ενώ ένα άλλο παιδί μού έκανε αέρα». Τουλάχιστον δύο άτομα δεν άντεξαν και έχασαν για λίγο τις αισθήσεις τους. «Ζαλιζόμασταν», κατέθεσε ο Ιρανός Adel J. «Μείναμε περίπου δώδεκα ώρες στο φορτηγό. Ευτυχώς που μας έπιασε η αστυνομία».
Η διάσωση των μεταναστών και η εξάρθρωση του κυκλώματος που τους μετέφερε από τη Σάμο στον Πειραιά συνέβη στις 3 Νοεμβρίου και σηματοδοτεί τη στροφή των διακινητών στην τακτική των εσωτερικών δρομολογίων, προκειμένου να αντιμετωπίσουν ή να αποφύγουν τον εγκλωβισμό προσφύγων και μεταναστών στα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου λόγω της συμφωνίας Ε.Ε. - Τουρκίας.
Από τις αρχές Νοεμβρίου οδηγοί φορτηγών ζητούσαν με ανακοίνωσή τους τη λήψη πρόσθετων μέτρων ασφαλείας στο λιμάνι της Χίου για να αποτρέπεται η λαθρεπιβίβαση στα οχήματά τους. Την ίδια περίοδο στην Ανατολική Μακεδονία και τη Θράκη σε καθημερινή βάση εντοπίζονται βαν, νταλίκες, Ι.Χ., ακόμη και ταξί που πραγματοποιούν παράνομα δρομολόγια. Ενδεικτικά, τον Νοέμβριο συνελήφθησαν από την αστυνομία σε αυτόν τον άξονα 49 διακινητές και τον Δεκέμβριο 32, οι οποίοι μετέφεραν συνολικά 394 ανθρώπους.
Υπό παρακολούθηση
Το φορτηγό Iveco με τις γερμανικές πινακίδες σπάνια κυκλοφορούσε στους δρόμους της Αττικής. Παρέμενε σταθμευμένο για πολύ καιρό στον Ελαιώνα περιμένοντας την αποστολή του. Εκεί το εντόπισαν οι αστυνομικοί και ξεκίνησαν την παρακολούθηση. Ο αριθμός κυκλοφορίας του είχε καταχωριστεί σε Γερμανό πολίτη από τον Οκτώβριο του 2014 μέχρι και τον Αύγουστο του 2015. Στις 30 Οκτωβρίου το όχημα μετακινήθηκε και φορτώθηκε στο πλοίο «Νήσος Ρόδος» με προορισμό τη Σάμο.
Σύμφωνα με στοιχεία της δικογραφίας που είναι σε γνώση της «Κ», το όχημα εμφανίστηκε ξανά στο λιμάνι του Πειραιά στις 3 Νοεμβρίου. Στο εσωτερικό του μετέφερε κρυμμένους 20 ανθρώπους με καταγωγή κυρίως από το Ιράκ και το Ιράν. Οι περισσότεροι είχαν ξεκινήσει το μακρύ ταξίδι από τις πατρίδες τους με προορισμό την Ευρώπη πριν από τουλάχιστον δύο μήνες. Πρώτος τους σταθμός στην Τουρκία ήταν η Κωνσταντινούπολη και έπειτα η Σμύρνη. Ενας εξ αυτών ξεγελάστηκε και πλήρωσε επιπλέον 370 ευρώ σε διακινητή για να τον μεταφέρει μεταξύ των δύο τουρκικών πόλεων, ενώ, όταν επιβιβάστηκε στη βάρκα, του υποσχέθηκαν ότι θα κατευθυνθούν προς την Ιταλία. Τελικά, όπως και οι υπόλοιποι μετανάστες, κατέληξε στη Σάμο.
Επικίνδυνο ταξίδι
«Μας άφησαν εκεί. Εψαχνα τρόπο να έρθω στην Αθήνα. Μείναμε στο καμπ και κάποιοι ομοεθνείς μού έδωσαν το τηλέφωνο ενός διακινητή. Μου είπαν ότι μεταφέρει συνέχεια παράνομα μετανάστες στην Αθήνα, ενώ μετά θα μπορούσε να μας προωθήσει σε όποια άλλη ευρωπαϊκή χώρα θέλαμε», δήλωσε στους αστυνομικούς Ιρανός που εντοπίστηκε αργότερα στην κρύπτη του φορτηγού.
Μιλούσε επί μία εβδομάδα με τον διακινητή κυρίως μέσω της εφαρμογής IMO, που επιτρέπει την ανταλλαγή κρυπτογραφημένων μηνυμάτων. Είχε διαπιστώσει ακόμη ότι ο διακινητής χρησιμοποιούσε και την εφαρμογή Telegram, που είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη και μεταξύ των μελών του Ισλαμικού Κράτους.
Η συμφωνία για το ταξίδι από τη Σάμο στον Πειραιά έκλεισε στις 2.000 ευρώ. Πολύ υψηλό ποσό, τουλάχιστον δύο φορές μεγαλύτερο από το κόστος της θαλάσσιας διάσχισης με πλαστική βάρκα από την Τουρκία στην Ελλάδα.
Η επιβίβασή τους έγινε σε ερημική περιοχή λίγα λεπτά μακριά από το hotspot της Σάμου, όπου οι μετανάστες περίμεναν κρυμμένοι σε θάμνους. Η κρύπτη στην καρότσα του φορτηγού χωριζόταν με νοβοπάν. «Ηταν πάρα πολύ στενά. Οταν μάλιστα έκανα παράπονα μου είπαν: “Καλά δεν χωράτε 20 άτομα; Εδώ κάθε φορά βάζουμε 30”», κατέθεσε αργότερα ένας από τους μετανάστες.
«Μπήκαμε και κάποιος από έξω μάς έκλεισε την πόρτα. Δεν μπορούσαμε ούτε να ανασάνουμε, ενώ κάποια παιδιά χτυπούσαν τα πόδια και τα χέρια τους μήπως κατάφερναν να ανοίξουν κάποια τρύπα, αλλιώς θα σκάγαμε», συμπλήρωσε άλλος μετανάστης περιγράφοντας το επικίνδυνο ταξίδι. Ενα χρόνο νωρίτερα, περισσότεροι από 70 άνθρωποι είχαν βρεθεί νεκροί, κρυμμένοι σε φορτηγό-ψυγείο στην Αυστρία.
Τρύπα στο χώρισμα που έκρυβε τους μετανάστες |
Στις 3 Νοεμβρίου, μόλις το φορτηγό Iveco επέστρεψε από τη Σάμο στον Πειραιά, ακολούθησε μια μαύρη BMW που το περίμενε στο λιμάνι. Λίγα λεπτά αργότερα, τα δύο οχήματα ακινητοποιήθηκαν από την αστυνομία. Ο Ελληνας οδηγός του φορτηγού δήλωσε ότι θα λάμβανε 800 ευρώ για το δρομολόγιο, ενώ είχε πει στη σύντροφό του ότι θα μετέφερε πατάτες. Στην καρότσα του φορτηγού, άλλωστε, υπήρχαν για κάλυψη σακιά με πατάτες. Ως επικεφαλής του κυκλώματος συνελήφθη ο οδηγός της BMW, 31χρονος Αφγανός. Δεν ήταν η πρώτη φορά που ασχολούνταν με αυτές τις δουλειές. Το 2012 είχε συλληφθεί στην Ηγουμενίτσα προσπαθώντας τότε να στείλει ανθρώπους στην Ιταλία.
Καταδίωξη στην Εγνατία Οδό
Ο οδηγός του φορτηγού με τους 20 κρυμμένους μετανάστες δεν επιχείρησε να διαφύγει από τους αστυνομικούς που τον περίμεναν στην Αθήνα. Προσπάθησε να δικαιολογήσει την πράξη του λέγοντας ότι είναι άνεργος εδώ και πολύ καιρό και είχε ανάγκη από χρήματα. Σε αντίθεση με αυτό το περιστατικό, βορειότερα στην Ελλάδα, αντίστοιχες απόπειρες διακίνησης μεταναστών σε εσωτερικά δρομολόγια καταλήγουν αρκετές φορές σε καταδίωξη των δραστών από την αστυνομία. Οπως συνέβη τη νύχτα της 22ας Νοεμβρίου στην Εγνατία Οδό.
Μπλόκο της αστυνομίας είδε τα δύο οχήματα για πρώτη φορά στις 21.30 να κινούνται στο αντίθετο ρεύμα με κατεύθυνση προς Αλεξανδρούπολη. Το μπλε Audi A4 και το ασημί Peugeot 307 επανεμφανίστηκαν μιάμιση ώρα αργότερα, γεμάτα με επιβάτες και σε αντίστροφη πορεία. Ο οδηγός του Α4 δεν σταμάτησε στα σήματα των αστυνομικών, βγήκε από την Εγνατία Οδό, μπήκε στους Υφαντές Ροδόπης και κατευθύνθηκε προς το Ρίζωμα, όπου εγκατέλειψε το αυτοκίνητο και προσπάθησε να χαθεί τρέχοντας στα χωράφια.
Παρόμοια καταδίωξη έγινε και με το 307. Μπήκε με ταχύτητα στον Ιασμο, παραβίασε πινακίδες stop, βάζοντας σε κίνδυνο πολίτες, και στο ύψος της εκκλησίας του χωριού ο οδηγός εγκατέλειψε το όχημα. Τον ακολούθησαν τέσσερις επιβάτες. Ολοι τους εντοπίστηκαν αργότερα, οι μισοί σε μια αποθήκη και οι υπόλοιποι κρυμμένοι σε μια αυλή. Οι οδηγοί πρόλαβαν, πριν παραδοθούν στην αστυνομία, να πετάξουν τις κάρτες sim από τα κινητά τους τηλέφωνα σε πιθανή απόπειρα να προστατεύσουν συνεργούς τους.
Στην απολογία του στον ανακριτή, ο οδηγός του 307 υποστήριξε ότι δεν βρισκόταν πίσω από το τιμόνι και ότι ήταν ένας από τους διακινούμενους. Είπε ότι είχε ξεκινήσει από το Πακιστάν πριν από δέκα ημέρες και είχε περάσει στην Τουρκία αναζητώντας εργασία. Πλήρωσε 2.500 ευρώ για να μπει στην Ελλάδα, ενώ τελικός προορισμός του ήταν η Ιταλία. «Αφού περάσαμε στα ελληνικά σύνορα, καθίσαμε τρεις μέρες εκεί και ήρθαν αυτοκίνητα για να μας φορτώσουν. Ημασταν 13 άτομα που περάσαμε τα σύνορα», κατέθεσε.
Και ο συνοδηγός στο Α4, ο οποίος ζει και εργάζεται στην Ελλάδα από το 2010, μετά τη σύλληψή του αρνήθηκε οποιαδήποτε εμπλοκή του στην υπόθεση. Είπε ότι έμαθε για το σχέδιο διακίνησης όταν έφθασε στον Εβρο και επιβιβάστηκαν στο αυτοκίνητο οι μετανάστες.
«Οταν αντιλήφθηκε ο οδηγός την αστυνομία, ενώ του είχα πει πολλές φορές να σταματήσει, δεν το έκανε. Βγήκε σε ένα χωματόδρομο και άρχισε να τρέχει. Τότε έτρεξα κι εγώ, αλλά σταμάτησα και παραδόθηκα», κατέθεσε.
Γεγονότα σαν και αυτό είναι τόσο συχνά στους δρόμους της Ανατολικής Μακεδονίας και της Θράκης, που τόσο τον Νοέμβριο όσο και τον Δεκέμβριο του 2016 σχεδόν καθημερινά η αστυνομία πραγματοποιούσε συλλήψεις. Τους τελευταίους δύο μήνες καταγράφηκαν 41 περιστατικά διακίνησης σε αυτή την περιοχή. Σε κάποιες περιπτώσεις, οι δράστες ήταν υπότροποι, όπως δύο Σύροι που συνελήφθησαν στις 8 Δεκεμβρίου. Οι περισσότερες συλλήψεις στην περιοχή γίνονται στο ύψος των χωριών Αρδάνιο, Ορμένιο, Φυλακτό, Σάπες, αλλά και έξω από την Καβάλα.
Οπως φαίνεται από τα στοιχεία της αστυνομίας, οι δράστες επιλέγουν οποιοδήποτε όχημα ανεξαρτήτως χωρητικότητας, ηλικίας ή ταχύτητας, προκειμένου να εξυπηρετήσουν τον σκοπό τους: από απλά, γερασμένα αυτοκίνητα ή πιο ακριβά και γρήγορα, στα οποία μεταφέρουν τέσσερα ή πέντε άτομα, έως και νταλίκες, όπου κρύβουν δεκάδες άλλους.
Πηγή: Καθημερινή, από την Έντυπη έκδοση της 02/01/2017
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου