Το πανεπιστήμιο Αιγαίου έλαβε την υψηλότερη βαθμολογία μεταξύ όλων
των πανεπιστημίων της χώρας, με βάση τις εκθέσεις Εξωτερικής
Αξιολόγησης, όπως δημοσιοποιήθηκαν από την ΑΔΙΠ (Αρχή Διασφάλισης και
Πιστοποίησης της Ποιότητας στην ανώτατη εκπαίδευση).
Συγκεκριμένα, το πανεπιστήμιο Αιγαίου έλαβε ως συνολική ιδρυματική αξιολογική επίδοση, την υψηλότερη προβλεπόμενη, «Worthy of Merit (Άξια Θετικής Μνείας)», ένα από επτά συνολικά πανεπιστήμια με την υψηλότερη αυτή επίδοση (πανεπιστήμιο Αιγαίου, πανεπιστήμιο Κρήτης,
Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών,Διεθνές Πανεπιστήμιο, Αριστοτέλειο πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Πολυτεχνείο Κρήτης, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών).
Επιπλέον, το πανεπιστήμιο Αιγαίου έλαβε τις συνολικά υψηλότερες βαθμολογίες στις 26 επιμέρους ενότητες, μεταξύ όλων των πανεπιστημίων της χώρας: 18 Worthy of Merit (Άξια Θετικής Μνείας), 7 Positive (Θετική), 1 Partially Positive (Εν Μέρει Θετική).
Ας σημειωθεί ότι τρία στα δέκα ΑΕΙ πήραν άριστα, έξη στα 10 πολύ καλά, και το ένα στα 10 πέρασε τη βάση, στις 22 εκθέσεις για τα πανεπιστήμια και 14 για τα ΤΕΙ, που συνέταξαν οι εξωτερικοί αξιολογητές της ΑΔΙΠ, που «όργωσαν» όλα τα ΑΕΙ της χώρας (επιτόπιες επισκέψεις), κατά το διάστημα μεταξύ Οκτωβρίου 2015-Ιουλίου 2016.
Ειδικότερα, από τα 36 ΑΕΙ:
Σύμφωνα με πληροφορίες στα σημαντικότερα αρνητικά ευρήματα περιλαμβάνονται επίσης ζητήματα δυσλειτουργιών που αφορούν στις σχέσεις των ΑΕΙ με το υπουργείο Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων, τα οποία, κατά την γνώμη των Εμπειρογνωμόνων, περιορίζουν την αυτονομία των ιδρυμάτων.
Σε σημείωμά του στα στελέχη του πανεπιστημίου Αιγαίου, ο πρύτανης του ιδρύματος, καθηγητής Στέφανος Γκρίτζαλης, σημειώνει: «Στο πανεπιστήμιο Αιγαίου τα αποτελέσματα της εξωτερικής αξιολόγησης μάς έδωσαν ξεχωριστή χαρά, κυρίως όμως μας γέμισαν ευθύνη για την επόμενη μέρα.
Χωρίς εκδηλώσεις αυταρέσκειας, χαμογελάμε βλέποντας να αποδίδει καρπούς το οραματικό ακαδημαϊκό αφήγημα προοπτικής και ελπίδας που έχουν δρομολογήσει οι άνθρωποι του Αιγαίου, από το 1984 συνεχώς μέχρι σήμερα, με συνέπεια στην καθημερινή προσπάθεια, ενασκούντες την ακαδημαϊκή λειτουργία στο Πανόπτικον, ως πράξη κοινωνικής λογοδοσίας ενός δημόσιου πανεπιστημίου που δρα σε δύσκολες συνθήκες στα -συχνά ξεχασμένα- ανατολικά νησιωτικά σύνορα της χώρας».
Και συνεχίζει ο πρύτανης: «Όλες και όλοι μας αντιλαμβανόμαστε πλήρως ότι μελετώντας με χαρά τα ως άνω αξιολογικά στοιχεία, δεν επιλύθηκαν έξαφνα τα πολλά και κρίσιμα προβλήματα, μεγάλα και μικρά, που αντιμετωπίζει σε περιόδους μείζονος κοινωνικής και οικονομικής κρίσης ένα δημόσιο πανεπιστήμιο.
Κυρίως όταν αυτό εκτείνεται σε έξι νησιά και δύο γεωγραφικές περιφέρειες, στη Λήμνο και τη Μυτιλήνη, τη Χίο και τη Σάμο, τη Σύρο και τη Ρόδο.
Στο Αιγαίο χρόνια τώρα προσπαθούμε, άλλοτε τα καταφέρνουμε καλά, άλλοτε πάλι πέφτουμε, μα σηκωνόμαστε και ξανά και ξανά.
Στην παρούσα συγκυρία, στους δρόμους της ζωής των νέων αποφοίτων όλων των πανεπιστημίων, το ταξίδι είναι ακόμη πιο δύσκολο.
Για αυτό όλα τα δημόσια πανεπιστήμια, μέρα με τη μέρα, μεριμνούν, ως οφείλουν, ώστε οι απόφοιτοι «για το δρόμο, να πάρουν μαζί τους νερό, γιατί το μέλλον θα έχει πολύ ξηρασία».
Ελπίζουμε, όμως, ότι και η υπεύθυνη Πολιτεία, μελετώντας ενδελεχώς τις Εκθέσεις Εξωτερικής Αξιολόγησης των πανεπιστημίων, θα αντιληφθεί ακόμη καλύτερα ότι, στις παρούσες δύσκολες συνθήκες, τα δημόσια πανεπιστήμια, αποτελούντα μέρος της λύσης και όχι μέρος της κρίσης, χρειάζονται επιπλέον πολύπλευρη στήριξη. Με εμπιστοσύνη στο ρόλο και τη λειτουργία τους.
Και ο κ. Γκρίτζαλης καταλήγει: «Τα δημόσια πανεπιστήμια περιλαμβάνονται στους ελάχιστους βασικούς πυλώνες προώθησης μιας κοινωνικά δίκαιης ανάπτυξης της χώρας.
Η εθνική αναπτυξιακή στρατηγική οφείλει να αξιοποιεί το τρίγωνο της γνώσης [εκπαίδευση, έρευνα, καινοτομία], για την ακύρωση του χρεοκοπημένου τριγώνου της κρίσης [χρέος, ελλείμματα, κρατικοδίαιτο ανύπαρκτο “παραγωγικό” “μοντέλο”]. Και τα πανεπιστήμια θα συνεχίσουν να οικοδομούν θύλακες δράσεων προόδου, καινοτομίας, κοινωνικού πολιτισμού και κοινωνικής αλληλεγγύης, στην απαραίτητη εθνική προσπάθεια για αλλαγή παραδείγματος, για τη διαμόρφωση μιας νέας εξωστρεφούς παραγωγικής βάσης, για τη λειτουργία ενός νέου βιώσιμου αναπτυξιακού μοντέλου με ανθρώπινο πρόσωπο, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις αναίρεσης των τάσεων φυγής των επιστημόνων προς άλλες χώρες.
Εμείς στο πανεπιστήμιο Αιγαίου, μια αγκαλιά στα νησιά, συνεχίζουμε να δρούμε συλλογικά, με όνειρο και λογισμό, υποσχόμενοι και υποσχόμενες στους φοιτητές και τις φοιτήτριες μας, στους αποφοίτους μας και στην κοινωνία των πολιτών, συνεχή προσπάθεια, διαρκή μόχθο, δημοκρατική λειτουργία, διαφανή δράση, συνεπή αποφασιστικότητα, σταθερή στοχοπροσήλωση στην ακαδημαϊκή αποτελεσματικότητα με μετρήσιμους στόχους. Για την πρόοδο και την ανοδική κοινωνική κινητικότητα των νέων μας, για μία επόμενη μέρα με φως για τα παιδιά μας, κάθε φύλου, φυλής, θρησκείας, για τις οικογένειες τους, για τον τόπο μας.
“Πάντα ψηλότερα θα ανεβαίνουμε, πάντα μακρύτερα θα κοιτάζουμε”».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Συγκεκριμένα, το πανεπιστήμιο Αιγαίου έλαβε ως συνολική ιδρυματική αξιολογική επίδοση, την υψηλότερη προβλεπόμενη, «Worthy of Merit (Άξια Θετικής Μνείας)», ένα από επτά συνολικά πανεπιστήμια με την υψηλότερη αυτή επίδοση (πανεπιστήμιο Αιγαίου, πανεπιστήμιο Κρήτης,
Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών,Διεθνές Πανεπιστήμιο, Αριστοτέλειο πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Πολυτεχνείο Κρήτης, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών).
Επιπλέον, το πανεπιστήμιο Αιγαίου έλαβε τις συνολικά υψηλότερες βαθμολογίες στις 26 επιμέρους ενότητες, μεταξύ όλων των πανεπιστημίων της χώρας: 18 Worthy of Merit (Άξια Θετικής Μνείας), 7 Positive (Θετική), 1 Partially Positive (Εν Μέρει Θετική).
Ας σημειωθεί ότι τρία στα δέκα ΑΕΙ πήραν άριστα, έξη στα 10 πολύ καλά, και το ένα στα 10 πέρασε τη βάση, στις 22 εκθέσεις για τα πανεπιστήμια και 14 για τα ΤΕΙ, που συνέταξαν οι εξωτερικοί αξιολογητές της ΑΔΙΠ, που «όργωσαν» όλα τα ΑΕΙ της χώρας (επιτόπιες επισκέψεις), κατά το διάστημα μεταξύ Οκτωβρίου 2015-Ιουλίου 2016.
Ειδικότερα, από τα 36 ΑΕΙ:
- Α. Το 27,8% αξιολογήθηκε ως «Άξιο θετικής μνείας».
- Β. Το 61,1% έλαβε «θετική αξιολόγηση».
- Γ. Το 11,1% «μερικώς θετική».
- Δ. Δεν υπήρξε αρνητική αξιολόγηση.
Σύμφωνα με πληροφορίες στα σημαντικότερα αρνητικά ευρήματα περιλαμβάνονται επίσης ζητήματα δυσλειτουργιών που αφορούν στις σχέσεις των ΑΕΙ με το υπουργείο Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων, τα οποία, κατά την γνώμη των Εμπειρογνωμόνων, περιορίζουν την αυτονομία των ιδρυμάτων.
Σε σημείωμά του στα στελέχη του πανεπιστημίου Αιγαίου, ο πρύτανης του ιδρύματος, καθηγητής Στέφανος Γκρίτζαλης, σημειώνει: «Στο πανεπιστήμιο Αιγαίου τα αποτελέσματα της εξωτερικής αξιολόγησης μάς έδωσαν ξεχωριστή χαρά, κυρίως όμως μας γέμισαν ευθύνη για την επόμενη μέρα.
Χωρίς εκδηλώσεις αυταρέσκειας, χαμογελάμε βλέποντας να αποδίδει καρπούς το οραματικό ακαδημαϊκό αφήγημα προοπτικής και ελπίδας που έχουν δρομολογήσει οι άνθρωποι του Αιγαίου, από το 1984 συνεχώς μέχρι σήμερα, με συνέπεια στην καθημερινή προσπάθεια, ενασκούντες την ακαδημαϊκή λειτουργία στο Πανόπτικον, ως πράξη κοινωνικής λογοδοσίας ενός δημόσιου πανεπιστημίου που δρα σε δύσκολες συνθήκες στα -συχνά ξεχασμένα- ανατολικά νησιωτικά σύνορα της χώρας».
Και συνεχίζει ο πρύτανης: «Όλες και όλοι μας αντιλαμβανόμαστε πλήρως ότι μελετώντας με χαρά τα ως άνω αξιολογικά στοιχεία, δεν επιλύθηκαν έξαφνα τα πολλά και κρίσιμα προβλήματα, μεγάλα και μικρά, που αντιμετωπίζει σε περιόδους μείζονος κοινωνικής και οικονομικής κρίσης ένα δημόσιο πανεπιστήμιο.
Κυρίως όταν αυτό εκτείνεται σε έξι νησιά και δύο γεωγραφικές περιφέρειες, στη Λήμνο και τη Μυτιλήνη, τη Χίο και τη Σάμο, τη Σύρο και τη Ρόδο.
Στο Αιγαίο χρόνια τώρα προσπαθούμε, άλλοτε τα καταφέρνουμε καλά, άλλοτε πάλι πέφτουμε, μα σηκωνόμαστε και ξανά και ξανά.
Στην παρούσα συγκυρία, στους δρόμους της ζωής των νέων αποφοίτων όλων των πανεπιστημίων, το ταξίδι είναι ακόμη πιο δύσκολο.
Για αυτό όλα τα δημόσια πανεπιστήμια, μέρα με τη μέρα, μεριμνούν, ως οφείλουν, ώστε οι απόφοιτοι «για το δρόμο, να πάρουν μαζί τους νερό, γιατί το μέλλον θα έχει πολύ ξηρασία».
Ελπίζουμε, όμως, ότι και η υπεύθυνη Πολιτεία, μελετώντας ενδελεχώς τις Εκθέσεις Εξωτερικής Αξιολόγησης των πανεπιστημίων, θα αντιληφθεί ακόμη καλύτερα ότι, στις παρούσες δύσκολες συνθήκες, τα δημόσια πανεπιστήμια, αποτελούντα μέρος της λύσης και όχι μέρος της κρίσης, χρειάζονται επιπλέον πολύπλευρη στήριξη. Με εμπιστοσύνη στο ρόλο και τη λειτουργία τους.
Και ο κ. Γκρίτζαλης καταλήγει: «Τα δημόσια πανεπιστήμια περιλαμβάνονται στους ελάχιστους βασικούς πυλώνες προώθησης μιας κοινωνικά δίκαιης ανάπτυξης της χώρας.
Η εθνική αναπτυξιακή στρατηγική οφείλει να αξιοποιεί το τρίγωνο της γνώσης [εκπαίδευση, έρευνα, καινοτομία], για την ακύρωση του χρεοκοπημένου τριγώνου της κρίσης [χρέος, ελλείμματα, κρατικοδίαιτο ανύπαρκτο “παραγωγικό” “μοντέλο”]. Και τα πανεπιστήμια θα συνεχίσουν να οικοδομούν θύλακες δράσεων προόδου, καινοτομίας, κοινωνικού πολιτισμού και κοινωνικής αλληλεγγύης, στην απαραίτητη εθνική προσπάθεια για αλλαγή παραδείγματος, για τη διαμόρφωση μιας νέας εξωστρεφούς παραγωγικής βάσης, για τη λειτουργία ενός νέου βιώσιμου αναπτυξιακού μοντέλου με ανθρώπινο πρόσωπο, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις αναίρεσης των τάσεων φυγής των επιστημόνων προς άλλες χώρες.
Εμείς στο πανεπιστήμιο Αιγαίου, μια αγκαλιά στα νησιά, συνεχίζουμε να δρούμε συλλογικά, με όνειρο και λογισμό, υποσχόμενοι και υποσχόμενες στους φοιτητές και τις φοιτήτριες μας, στους αποφοίτους μας και στην κοινωνία των πολιτών, συνεχή προσπάθεια, διαρκή μόχθο, δημοκρατική λειτουργία, διαφανή δράση, συνεπή αποφασιστικότητα, σταθερή στοχοπροσήλωση στην ακαδημαϊκή αποτελεσματικότητα με μετρήσιμους στόχους. Για την πρόοδο και την ανοδική κοινωνική κινητικότητα των νέων μας, για μία επόμενη μέρα με φως για τα παιδιά μας, κάθε φύλου, φυλής, θρησκείας, για τις οικογένειες τους, για τον τόπο μας.
“Πάντα ψηλότερα θα ανεβαίνουμε, πάντα μακρύτερα θα κοιτάζουμε”».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου