Μέχρι την ολοκλήρωση της θητείας των τωρινών διοικήσεων
παραμένουν Αναγκαστικοί, οι τρεις συνεταιρισμοί της χώρας, σύμφωνα με τις
προβλέψεις του νομοσχεδίου για τις αγροτικές συνεταιριστικές οργανώσεις, που
πήρε το δρόμο για τη βουλή και την αρμόδια επιτροπή.
Αν και ο αρχικός σχεδιασμός του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης προέβλεπε τη δυνατότητα του υπουργού με μια ΚΥΑ, να άρει την Αναγκαστικότητα, στη Βάθη, φαίνεται πως επέλεξαν μια μέση λύση, η οποία και πάλι όμως πάει αντίθετα στη βούληση των συνεταιριστών από Κοζάνη, Χίο και Σάμο, πολλών βουλευτών, κυβερνητικών ή μη, των τοπικών κοινωνιών και επιφέρει το τέλος της Αναγκαστικότητας.
Αν και ο αρχικός σχεδιασμός του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης προέβλεπε τη δυνατότητα του υπουργού με μια ΚΥΑ, να άρει την Αναγκαστικότητα, στη Βάθη, φαίνεται πως επέλεξαν μια μέση λύση, η οποία και πάλι όμως πάει αντίθετα στη βούληση των συνεταιριστών από Κοζάνη, Χίο και Σάμο, πολλών βουλευτών, κυβερνητικών ή μη, των τοπικών κοινωνιών και επιφέρει το τέλος της Αναγκαστικότητας.
Το επίμαχο άρθρο του νομοσχεδίου προβλέπει, εκτός των άλλων, ρητά τη μετατροπή της ΕΜΧ, της ΕΟΣ Σάμου και του Συνεταιρισμού Κροκοπαραγωγών σε πρωτοβάθμιους συνεταιρισμούς.
Συγκεκριμένα στο Άρθρο 33, τονίζονται τα εξής:
Αναγκαστικοί Συνεταιρισµοί
1. Οι υφιστάµενοι κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος νόµου αναγκαστικοί συνεταιρισµοί και οι ενώσεις τους των παραγράφων 2 και 3, µετατρέπονται σε ΑΣ του παρόντος νόµου. Η διαδικασία µετατροπής τους ολοκληρώνεται έως τη λήξη της θητείας των υφιστάµενων κατά τη δηµοσίευση του παρόντος νόµου διοικητικών συµβουλίων τους.
2. Η Ένωση Οινοποιητικών Συνεταιρισµών Σάµου του ν. 6085/1934 (Α΄ 85), η Ένωση Μαστιχοπαραγωγών Χίου του α.ν. 1390/1938 (Α΄ 364) και η Ένωση Συνεταιρισµών Θηραϊκών Προιόντων Θήρας και Θηρασίας του ν. 359/1947 (Α΄ 144), στο εξής ενώσεις, µετατρέπονται σε ΑΣ του παρόντος νόµου µε τη συγχώνευση των αναγκαστικών συνεταιρισµών µελών τους, ως εξής:
α) Λαµβάνονται αποφάσεις των γενικών συνελεύσεων καθενός από τους αναγκαστικούς συνεταιρισµούς που είναι µέλη των ενώσεων περί συγχώνευσης και των ενώσεων αυτών περί µετατροπής σε ΑΣ του παρόντος νόµου, µε την απαρτία των παραγράφων 1 και 2 του άρθρου 13 και µε την πλειοψηφία της παραγράφου 1 του άρθρου 14.
β) Τα διοικητικά συµβούλια όλων των συγχωνευόµενων αναγκαστικών συνεταιρισµών και της ένωσης συντάσσουν το σχέδιο σύµβασης συγχώνευσης – µετατροπής, που περιλαµβάνει τους όρους της συγχώνευσης και την αξία της µερίδας του νέου ΑΣ.
γ) Τα µέλη των υπό συγχώνευση αναγκαστικών συνεταιρισµών συγκαλούνται σε κοινή γενική συνέλευση, µετά από πρόσκληση των διοικητικών συµβουλίων τους. Η συνέλευση αυτή εγκρίνει το σχέδιο σύµβασης συγχώνευσης - µετατροπής και το καταστατικό και εκλέγει το προσωρινό διοικητικό συµβούλιο του νέου ΑΣ, που προκύπτει από τη συγχώνευση. Όσοι αναγκαστικοί συνεταιρισµοί δεν αποφασίσουν τη συγχώνευσή τους, µετατρέπονται σε ΑΣ του παρόντος νόµου µε τη διαδικασία της παραγράφου 3. Οι αποχωρούντες λαµβάνουν την αξία της συνεταιρικής τους µερίδας κατά τους όρους του καταστατικού της ένωσης εντός δύο (2) ετών από την αποχώρησή τους.
Τα νοµικά πρόσωπα των ΑΣ που προκύπτουν από την εφαρµογή των διατάξεων της παρούσας παραγράφου, είναι καθολικοί διάδοχοι των ενώσεων και των αναγκαστικών συνεταιρισµών µελών τους που συγχωνεύονται - µετατρέπονται, και τους υποκαθιστούν πλήρως σε κάθε δικαίωµα και υποχρέωση, καθώς και στις εκκρεµείς δίκες, τις οποίες συνεχίζουν. Για τη µετατροπή της παρούσας παραγράφου εφαρµόζονται συµπληρωµατικά και αναλογικά οι διατάξεις του άρθρου 24.
3. Ο Συνεταιρισµός Κροκοπαραγωγών του ν.δ. 818/1971 (Α΄ 9), µετατρέπεται σε ΑΣ του παρόντος νόµου. Η µετατροπή γίνεται µε τροποποίηση του καταστατικού του για την προσαρµογή του στον παρόντα νόµο, που εγκρίνεται από το αρµόδιο δικαστήριο, σύµφωνα µε το άρθρο 4, µετά από απόφαση της γενικής του συνέλευσης που λαµβάνεται µε την απαρτία των παραγράφων 1 και 2 του άρθρου 13 και την πλειοψηφία της παραγράφου 1 του άρθρου 14.
4. Έως την ολοκλήρωση των µετατροπών του παρόντος άρθρου, οι αναγκαστικοί συνεταιρισµοί και οι ενώσεις τους των παραγράφων 2 και 3 εξακολουθούν να διέπονται από τους ειδικούς νόµους που ρυθµίζουν τη λειτουργία τους.
Πηγή: agronews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου