6 Φεβ 2016

Κραυγή αγωνίας για τον Τουρισμό - Πτώση κρατήσεων πάνω από 40%!!!


Από αριστερά: οι κ.κ. Γ. Κυριαζής, Κ. Κυριαζής, Ν. Στεφανής & Δ. Κασμιρλής

Αντιμέτωπη με την χειρότερη κατάσταση στον τουριστικό τομέα βρίσκεται η Σάμος το 2016. Οι κρατήσεις ακολουθούν πτωτική τάση, με κυρίαρχη αιτία το μεταναστευτικό-προσφυγικό ζήτημα. Η κατάσταση που θα επηρεάσει την οικονομία του νησιού σε συνδυασμό με τις εξελίξεις στη δημιουργία Hot Spot, εντός του αστικού ιστού της πρωτεύουσας, συζητήθηκαν σήμερα Σάββατο, 6/2, στις 11 το πρωί στο ξενοδοχείο «Αιολίς», παρουσία ξενοδόχων και επαγγελματιών, που ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση της Ένωσης Ξενοδόχων Ν. Σάμου, του Εμπορικού Επιμελητηρίου Σάμου, του Συλλόγου Ενοικιαζομένων Δωματίων Ν. Σάμου και του Συνδέσμου Ναυτιλιακών και Τουριστικών Πρακτόρων Ν. Σάμου. 




Η τοποθέτηση του αντιπεριφερειάρχη κ. Ν. Κατρακάζου

Για απογοητευτική κατάσταση έκανε λόγο ο πρόεδρος των ξενοδόχων Σάμου, κος Κώστας Κυριαζής, λέγοντας πως το 2016 θα σημειωθεί η μεγαλύτερη τουριστική πτώση που έχει καταγραφεί στο νησί μας εδώ και 15 χρόνια. «Αυτό είναι το πρώτο σκέλος. Το δεύτερο που μας απασχολεί είναι πως χαρακτηριζόμαστε νησί μεταναστών. Αυτή η κατάσταση δεν έχει αίσιο τέλος», είπε ο κος Κυριαζής, προσθέτοντας πως στη Μυτιλήνη, ήδη έχει σταλεί υπόμνημα στους αρμόδιους υπουργούς με το οποίο ζητούν αντισταθμιστικά οφέλη από την κατάσταση αυτή. 

 Οι κρατήσεις σε όλες τις αγορές παρουσιάζουν αυτή τη στιγμή πρωτοφανή μείωση σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο κος Δημήτρης Κασμιρλής, Δ/ντης του «Rhenia Tours» . Οι Γερμανοί παρουσιάζουν μείωση 50%, οι Ολλανδοί 45%, οι Σκανδιναβοί 40%, οι Βέλγοι 50% οι Εγγλέζοι 30%, ενώ τα γραφεία της ανατολικής Ευρώπης, όπως Σλοβένοι, Τσέχοι και Πολωνοί καταγράφουν μείωση της τάξης του 60 με 70%. «Πολύ φοβάμαι πως αν μέχρι τέλος του μήνα δεν υπάρξει βελτίωση θα έχουμε ακυρώσεις πτήσεων και η κατάσταση θα είναι μη αναστρέψιμη. Ο κόσμος είτε μας αρέσει, είτε όχι, έχει συνδέσει τη Σάμο με τη μετανάστευση και η ανεξέλεγκτη μετανάστευση και ο Τουρισμός δεν πάνε μαζί. Το βλέπουμε στις κρατήσεις. Όποιο νησί έχει συνδεθεί με το μεταναστευτικό παρουσιάζει τις ίδιες μειώσεις, είπε ο κ. Κασμιρλής, ενώ στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκαν και οι δηλώσεις του Δ/ντη της TUI Σάμου, κου Γιώργου Χατζημιχάλη. «Οι μειώσεις στα γραφεία μας είναι οι ίδιες. Οι κρατήσεις δεν έρχονται και προσπαθούμε με προσφορές να καθυστερήσουμε τις ακυρώσεις αεροπλάνων. Πολύ φοβάμαι, όμως, πως μέχρι το τέλος του μήνα, θα έχουν ακυρωθεί πολλές θέσεις», είπε ο κος Χατζημιχάλης.

  Τοποθετήσεις για την κατάσταση στο χώρο του τουρισμού, σε συνδυασμό με τη δημιουργία Hot Spot στο νησί, είχαμε από τον αντιπεριφερειάρχη Τουρισμού Β. Αιγαίου και αντιπεριφερειάρχη Σάμου κ. Νίκο Κατρακάζο. 



Ο αντιδήμαρχος Σάμου κ. Πάρης Παπαγεωργίου

Ο αντιδήμαρχος Σάμου κ. Πάρης Παπαγεωργίου διάβασε επιστολή του δημάρχου Σάμου κ. Μιχάλη Αγγελόπουλου, ο οποίος βρίσκεται στην Αθήνα, σχετικά με τις ενέργειες του Δήμου, όλο αυτό το διάστημα για τη δημιουργία Hot Spot ενώ ο βουλευτής Σάμου κ. Δημήτρης Σεβαστάκης, παρότι ήταν προγραμματισμένο να παρευρεθεί στη συνάντηση, δεν τα κατάφερε αφού ματαιώθηκε η πρωινή πτήση από την Αθήνα, λόγω των ισχυρών ανέμων που έπνεαν στο αεροδρόμιο της Σάμου. 

Την άποψη του κατέθεσε και ο πρόεδρος των Ενοικιαζόμενων Δωματίων Σάμου, κος Νίκος Στεφανής. «Πολλοί λένε πως η πτώση που καταγράφεται οφείλεται σε τέχνασμα των T.O για να μειώσουν τις τιμές. Δεν είναι καθόλου έτσι. Οι ίδιοι οι υποψήφιοι πελάτες θέτουν θέματα ασφαλείας για τη διαμονή τους, καθώς και για το πώς θα περάσουν καλύτερα στις διακοπές τους. Όταν υπάρχουν βάρκες και σωσίβια, δυστυχία στους δρόμους, δημιουργείται ένα κλίμα που δεν ευνοεί την προσέλευσή τους. Εμείς προτείνουμε στην υπουργό Τουρισμού να έρθει εδώ για να μπούμε στο κάδρο του τουρισμού και να μην πηγαίνει μόνο σε μέρη που δεν έχουν πρόβλημα. Οι δηλώσεις της πως ο τουρισμός πάει καλά δεν μας αγγίζει, αφού ξέρει και ξέρουμε πως έχουμε αρνητικό πρόσημο. Πρέπει και εμείς να σταματήσουμε να βγάζουμε έξω αυτές τις εικόνες. Εμείς οι ίδιοι βγάζουμε τα μάτια μας. Πρέπει να σταματήσουμε την αρνητική διαφήμιση, να την σταματήσουν και οι σαμιώτες εθελοντές. Να σταματήσουμε να βγάζουμε προς τα έξω τις κακές ειδήσεις, τα σωσίβια, το πώς τους σώζουμε. Να τα κρατήσουμε για εμάς. Από την άλλη πλευρά, αν το υπουργείο Τουρισμού μας δώσει χρήματα για προβολή, να γίνουν διαφημιστικές καμπάνιες στα Μέσα Ενημέρωσης του εξωτερικού», είπε μεταξύ άλλων ο κος Νίκος Στεφανής.

Αποφασίστηκε να δημιουργηθεί άμεσα μια Επιτροπή Κρίσης στην οποία θα συμμετέχουν ο Δήμος, η Αντιπεριφέρεια, η Ένωση Ξενοδόχων και ο Σύνδεσμος Ναυτιλιακών-Τουριστικών Πρακτόρων όπου μαζί με τον βουλευτή θα διαχειριστούν την διαμορφωθείσα κατάσταση που ίσως επηρεάσει και την επόμενη χρονιά, το 2017, προς το χειρότερο τα νησιά μας.


Φωτογραφίες: "Σαμιακόν Βήμα"


1 σχόλιο:

Unknown είπε...

5 Μαρτίου 2015
IBM Berlin 2015 – Δημήτρης Κασμιρλής: «Στην πορεία χάθηκε η δυναμική...»
«Έως τα Χριστούγεννα πηγαίναμε πολύ δυναμικά. Τον Γενάρη «πάγωσε» η τάση αύξησης των κρατήσεων», τόνισε από το χώρο της μεγαλύτερης έκθεσης τουρισμού παγκοσμίως, την περίφημη ITB Berlin 2015, που είναι σε εξέλιξη, ο πρόεδρος των Τουριστικών και Ναυτιλιακών Πρακτόρων Σάμου Δημήτρης Κασμιρλής.
«Μέχρι τις γιορτές φάνηκε πως θα ήταν η χρονιά της Ελλάδας αλλά στη συνέχεια και με τα όσα συνέβησαν σε πολιτικό επίπεδο επηρέασαν το όλο κλίμα και ο τελευταίος μήνας ήταν μια καταστροφή, φτάνοντας τις κρατήσεις 50% κάτω από πέρυσι. Η όποια αύξηση έχει εξανεμιστεί. Για την κεντρική Ευρώπη είμαστε 10% κάτω από τα περσινά επίπεδα, όσον αφορά την Σάμο. Οι Ανατολικοευρωπαίοι είναι σε καλύτερα επίπεδα. ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ Κ. ΚΑΣΜΙΡΛΗ 5 ΜΑΡΤΊΟΥ 2015
Εποικοδομητική η συνάντηση τα συμπεράσματα
1)Ίδρυση επιτροπής διαχείρισης της κρίσης.
2)Δημιουργία κέντρου καταγραφής μεταναστών και το γρηγορότερο προώθησης στην ενδοχώρα με όσο το δυνατόν χαμηλότερους τόνους .
3)Παράκληση τοπικών αλλά και άλλων μέσων μαζικής ενημέρωσης να διαχειρίζονται το πρόβλημα με χαμηλούς τόνους χωρίς να κάνουν την τρίχα τριχιά και ότι η μετακίνηση των μεταναστών γίνονται σε λίγες περιοχές που δεν επηρεάζουν την διαμονή των ξένων
4)Να προβάλουμε επαγγελματικά και με ιδιαίτερους τρόπους τα τόσα πλεονεκτήματα όπως ασφάλεια , φιλοξενία ,τοπικά προϊόντα, τοπική κουζίνα, εναλλακτικές μορφές τουρισμού , περίπατο ,ορειβασία ,ποδηλασία στο βουνό ,επισκέψεις σε ευπαλίνιο, σπηλιά Πυθαγόρα ,μοναστήρια ,μουσεία αρχαιολογικά ,μουσείο οίνου , Ψαράδικες βραδιές, πανηγύρια .
Αποτέλεσμα όλων αυτών θα είναι να αναστραφεί το κλίμα και να έχουμε την συμπάθεια από τους ξένους αλλά και την ευκαιρία να περάσουν καλά. Πιστεύω ότι με την τεχνική που διαθέτουν κάποιες εταιρείες θα βοηθήσουν να έχουμε στο τέλος καλά αποτελέσματα.

ΓΡΑΨΟΥ ΚΑΙ ΕΣΥ ΣΤΑ ALERTS ΤΟΥ ΣΑΜΙΑΚΟΥ ΒΗΜΑΤΟΣ

Δώστε μας ένα Email σας για να μαθαίνετε πρώτοι τι συμβαίνει

* indicates required