Φούρνοι: Επιστολή διαμαρτυρίας για την υποβάθμιση των σχολείων στο νησί
"Οι Φούρνοι είναι ένα νησιωτικό σύμπλεγμα τριών νησιών ανάμεσα στην Ικαρία και στην Σάμο, νησιά με τα οποία η ακτοπλοϊκή σύνδεση κατά τους χειμερινούς μήνες είναι πολλές φορές ανέφικτη.Ο συνολικός πληθυσμός που κατοικεί στο νησί είναι περίπου 1500 άτομα με τα 100 από αυτά να είναι μαθητές σχολικής και προσχολικής ηλικίας.
Τα παιδιά αυτά μοιράζονται αυτή την στιγμή σε έξι σχολεία: στο μονοθέσιο Νηπιαγωγείο και Δημοτικό σχολείο Θύμαινας το οποίο στεγάζεται σε χώρο στην νήσο Θύμαινα , στο μονοθέσιο σχολείο Χρυσομηλιάς, στο μονοθέσιο νηπιαγωγείο Φούρνων, στο Εξαθέσιο Δημοτικό Σχολείο Φούρνων (σύμφωνα με την υπ΄αριθμον Φ.13/966/121391/Δ1/29-07-2015 υπουργική απόφαση),και στο Γυμνάσιο – Λύκειο Φούρνων.
Τα σχολεία αυτά στεγάζονται σε απομακρυσμένες μεταξύ τους περιοχές με σημαντικά προβλήματα επικοινωνίας μεταξύ τους κατά την χειμερινή κυρίως περίοδο, ενδεικτικά σας αναφέρουμε ότι τα παιδιά που κατοικούν στην Χρυσομηλιά θα πρέπει να διανύσουν 14 km δρόμου, ο οποίος τον χειμώνα κλείνει αρκετές φορές λόγω κατολισθήσεων, για να καταφέρουν να φτάσουν στους Φούρνους και να παρακολουθήσουν τα μαθήματα τους στο νηπιαγωγείο και στο Γυμνάσιο – Λύκειο του νησιού. Τα δε παιδιά πού κατοικούν στην Θύμαινα βρίσκονται σε ένα ξεχωριστό νησί το οποίο αρκετές φορές αποκόπτεται λόγω κακοκαιρίας.
Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια συνεχής υποβάθμιση των σχολείων μας με την μη στελέχωση τους από δασκάλους και καθηγητές , το κλείσιμο του νηπιαγωγείου της Χρυσομηλιάς που εξανάγκασε τους γονείς τεσσάρων νηπίων ηλικίας τεσσάρων ετών και άνω να τα μεταφέρουν υπό τις συνθήκες που αναφέρθηκαν στο νηπιαγωγείο των Φούρνων και ένας γονιός να μην δύναται να το μεταφέρει το παιδί του, και την ελλιπή ή καθυστερημένη στελέχωση του Γυμνασίου – Λυκείου Φούρνων με καθηγητές όλων των ειδικοτήτων. Την υποβάθμιση πριν από 2 χρόνια του Δημοτικού σχολείου Φούρνων σε τετραθέσιο.
Την φετινή σχολική χρονιά τα προβλήματα είναι περισσότερα από ποτέ και φτάνουμε στα τέλη του Οκτωβρίου, του δεύτερου μήνα του σχολικού έτους και δεν φαίνονται να επιλύονται.
Το νηπιαγωγείο της Χρυσομηλιάς για τρίτη συνεχόμενη χρονιά δεν λειτούργησε ενώ το πρώτο κουδούνι στο δημοτικό ακούστηκε μετά την εθελοντική μετακίνηση δασκάλου από το Δημοτικό Σχολείο Φούρνων για δύο εβδομάδες και στην συνέχεια με την υποχρεωτική μετακίνηση δασκάλου για δυο μήνες από το ίδιο σχολείο.
Το νηπιαγωγείο των Φούρνων ξεκίνησε την λειτουργία του στις αρχές Οκτωβρίου.
Στο εξαθέσιο Δημοτικό σχολείο Φούρνων , οι δάσκαλοι που απαιτούνται για να λειτουργήσει υπό αυτή την μορφή (επτά δάσκαλοι για το ημερήσιο πρόγραμμα και ένας για το ολοήμερο) είτε δεν έχουν προσληφθεί είτε μετακινούνται με απόφαση της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σάμου για να καλύψουν το κενό στην Χρυσομηλιά. Όσο για τις αναθέσεις των ειδικοτήτων για να συμπληρωθεί το ημερήσιο πρόγραμμα των παιδιών αυτές έγιναν γύρω στις 15 του μήνα με αποτέλεσμα να έχουν χαθεί αρκετές διδακτικές ώρες.Σας καλούμε να απαντήσετε επίσης στο ερώτημα που πλανάται : «γιατί κατά την Β’ Φάση πρόσληψης αναπληρωτών δεν εδόθη το κενό στο Δημοτικό Σχολείο της Χρυσομηλιάς στους υποψηφίους προς τοποθέτηση (παρότι είχε εκδηλωθεί επιθυμία από αναπληρωτές δασκάλους να το καλύψουν) αλλά καλύφτηκε με δίμηνη διάθεση εκπαιδευτικού από το Δημοτικό Σχολείο Φούρνων, ενώ όλα τα κενά του Ν. Σάμου είχαν δοθεί; Δεν υπάρχει πρόθεση;»
Στο Γυμνάσιο – Λύκειο Φούρνων η έναρξη της σχολικής χρονιάς έγινε με τέσσερις εκπαιδευτικούς. Το σχολείο από την έναρξη των μαθημάτων και για ένα μήνα λειτουργούσε με μία φιλόλογο. Η δεύτερη φιλόλογος προσελήφθη τέλος Σεπτεμβρίου, ενώ η τρίτη θέση φιλολόγου με πλήρες ωράριο παραμένει κενή και είναι άγνωστο πότε θα καλυφθεί. Κενές παραμένουν οι θέσεις χημικού-βιολόγου, μουσικού, εικαστικών και τεχνολόγου.
Όλα τα παραπάνω έχουν ως αποτέλεσμα την συνεχή εγκατάλειψη του νησιού από τις οικογένειες που έχουν μαθητές στο σχολειό οι οποίες αναγκάζονται να μετακομίσουν προκειμένου τα παιδιά τους να έχουν ίσα δικαιώματα στην εκπαίδευση και στην παροχή γνώσεων με τα υπόλοιπα Ελληνόπουλα, καταστάσεις που επιδρούν αρνητικά στην ψυχολογία τους.
Με γνώμονα τα παραπάνω όλοι εμείς οι γονείς που ζούμε στο Δήμο Φούρνων Κορσεών αιτούμαστε:
Άμεση κάλυψη των κενών του Δημοτικού Σχολείου Φούρνων με τους δύο εκπαιδευτικούς που υπολείπονται.΄Αμεση κάλυψη των λειτουργικών κενών του Γυμνασίου Λυκείου Φούρνων με έναν Φιλόλογο, έναν Χημικό –Βιολόγο, έναν καθηγητή εικαστικών, ένα καθηγητή μουσικής και έναν τεχνολόγο.
Όλοι εμείς οι γονείς των μαθητών περιμένουμε άμεσα απάντηση και λύση στα αιτήματά-προβλήματά μας, ώστε τα παιδιά μας να μην είναι πολίτες δεύτερης κατηγορίας."
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΦΟΥΡΝΩΝ
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ-ΛΥΚΕΙΟΥ ΦΟΥΡΝΩΝ
ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΦΟΥΡΝΩΝ
ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΧΡΥΣΟΜΗΛΙΑΣ
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΦΟΥΡΝΩΝ
ΑΡ. ΕΞΕΡΧΟΜΕΝΩΝ: 01/25.10.2015
ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΠΟΔΕΚΤΩΝ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ :ΦΑΞ 210 7407830ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.&Δ. ΕΚΠ/ΣΗΣ Β. ΑΙΓΑΙΟ:ΦΑΞ 22510 48155Δ/ΝΣΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΣΑΜΟΥ ΦΑΞ:22730 81354Δ/ΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΣΑΜΟΥ ΦΑΞ: 22730 21342ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗΣ ΣΑΜΟΥ ΦΑΞ:22730 80406ΕΠΑΡΧΟΣ ΑΓ.ΚΗΡΥΚΟΥ ΦΑΞ:22750 22822ΔΗΜΟΣ ΦΟΥΡΝΩΝ ΚΟΡΣΕΩΝ ΦΑΞ:22750 51366
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου