Η έβδομη πανελλήνια ημερίδα των επάρχων της χώρας πραγματοποιήθηκε στην Ικαρία, το Σάββατο 4 Ιουλίου, παρουσία του υφυπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Πάνου Καμμένου.
Στη διάρκεια της συνάντησης συζητήθηκε το ζήτημα των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών που υπάρχει στα νησιά και ειδικότερα στο νομό μας. Ο Έπαρχος Ικαρίας, κ. Νίκος Ρουζίνος, δήλωσε ότι «υπήρξε μια εισήγηση από το Νομαρχιακό Σύμβουλο, κ. Τσαντίρη, προς τον κ. Καμμένο για το θέμα των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, ενώ και ο δήμαρχος Φούρνων κ. Μαρούσης έβαλε το θέμα του προβλήματος των Φούρνων. Ο κ. Καμμένος μας είπε "ότι στις επόμενες ημέρες ελπίζει να υπάρχει λύση. Οι άνθρωποι στους Φούρνους περιμένουν να ζήσουν από την τουριστική κίνηση και το πρόβλημα είναι τεράστιο. Πρόβλημα έχουμε και στην Ικαρία καθώς ενώ έρχονται τα πλοία, υπάρχει πρόβλημα με τις θέσεις, αφού μπαίνουν πολλοί επιβάτες από την Πάρο και τη Νάξο και δεν υπάρχουν εισιτήρια για Ικαρία".
Από την πλευρά του ο Νομαρχιακός Σύμβουλος κ. Μάριος Τσαντίρης, του συνδυασμού της Νομαρχιακής Αγωνιστικής Συνεργασίας (ΝΑΣ), δήλωσε ότι «όταν η ΝΔ με το ΠΑΣΟΚ ψηφίσανε το Νόμο για τον Καμποτάζ λέγανε ότι θα υπήρχε υγιής ανταγωνισμός. Έγκαιρα τότε προειδοποιούσαμε ότι θα χειροτερέψει η κατάσταση. Αυτός ο ανταγωνισμός, δυστυχώς, έφερε συρρίκνωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών. 3 εταιρείες λυμαίνονται όπως παραδέχτηκε και ο κ. Καμμένος. Δεν υπάρχει αντίβαρο. Μπροστά σε αυτή την κατάσταση όλοι οι Έπαρχοι που ήταν στη συνάντηση είπανε και πάλι πώς θα διαχειριστούμε αυτή την κατάσταση. Με βάση το Νόμο του 2002 της Ε.Ε. οι εκάστοτε επιχειρηματίες ρυθμίζουν τα συμφέροντά τους. Μόνο αν τα καράβια γίνουν περιουσία του ελληνικού λαού θα μπορέσουν να περπατήσουν όρθια».
Ο κ. Τσαντίρης υπογράμμισε ότι διαθέτουμε τρία ισχυρά πλεονεκτήματα που μπορούν να προσφέρουν λύση στο πρόβλημα. «Πρώτον, έχουμε πολύ ισχυρές ναυπηγοεπισκευαστικές δυνατότητες και υλικοτεχνική υποδομή για να χτίζουμε καράβια σύμφωνα με τις σύγχρονες προδιαγραφές. Δεύτερον, έχουμε ένα πολύ καλό δυναμικό που είναι οι ναυτεργάτες μας οι οποίοι είναι άψογα καταρτισμένοι. Τρίτον έχουμε αρκετά δισεκατομμύρια να πηγαίνουν στην τσέπη των εφοπλιστών στις επιδοτούμενες γραμμές. Δεν είναι μόνο οι επιδοτήσεις που παίρνουνε είναι και οι φοροαπαλλαγές και μια σειρά από άλλα προνόμια. Εμείς λέμε ότι πρέπει να υπάρξει ένας δημόσιος φορέας ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών χωρίς τη δράση επιχειρηματιών μέσα που θα έχει ένα κεντρικό σχεδιασμό για όλη την Ελλάδα».
Από την πλευρά του ο πρώην Έπαρχος Ικαρίας κ. Στέφανος Παμφίλης πραγματοποίησε εισήγηση με θέμα τη νησιωτικότητα και τη διοικητική διαίρεση. «Θεωρώ ότι δεν τα δύο θέματα είναι αλληλένδετα. Προσωπικά διαφωνούσα πάντα με την διοικητική διαίρεση που εφήρμοσε το ΠΑΣΟΚ. Θεωρώ ακόμη χειρότερο η διοικητική διαίρεση στον δεύτερο βαθμό να έρθει όπως προχώρησε η πρώτη φάση. Το καλό είναι ότι στην παρούσα φάση η Κυβέρνηση συζητάει το θέμα ενώ με τον Καποδίστρια Ι σε ένα βράδυ άλλαξε ο καταστατικός χάρτης της χώρας». Ο κ. Παμφίλης εξέφρασε την άποψη ότι η διοικητική μεταρρύθμιση δεν θα μπορέσει να εφαρμοστεί στις νησιωτικές περιοχές λόγω των ιδιαιτεροτήτων που υπάρχουν στα νησιά.
Στην ημερίδα μετείχαν επίσης οι Νομάρχες Σάμου κ. Μανώλης Κάρλας και Κυκλάδων κ. Δημήτρης Μπάιλας, ο Αντινομάρχης Κυκλάδων κ. Θεόφιλος, Νομαρχιακοί Σύμβουλοι καθώς και επαρχιακοί σύμβουλοι και πρώην έπαρχοι του Νομού μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου