8 Μαρ 2009

Δημοσίευμα για το "Καλή Τυχη"


Με τίτλο «Η αδιαφορία βυθίζει σπάνια σκάφη», η εφημερίδα «Το Έθνος» αναφέρεται σε τέσσερα σκάφη - μνημεία της ναυτικής μας παράδοσης, που ζητούν σωτηρία, καθώς αργοσβήνουν εξαιτίας της αδράνειας των αρμόδιων υπουργείων να προχωρήσουν οι εργασίες αποκατάστασης. Μεταξύ τους και το σαμιώτικο «Καλή Τύχη».

Συγκεκριμένα το δημοσίευμα αναφέρει, μεταξύ άλλων:

Το «Καλή Τύχη» αγοράστηκε, το 1998, από το Πνευματικό Ιδρυμα Σάμου «Νικόλαος Δημητρίου».

Σύμφωνα με προφορικές μαρτυρίες, το σκάφος ναυπηγήθηκε το 1901, ωστόσο στα νηολόγια της Σάμου καταγράφεται μόλις το 1939. Ναυπηγήθηκε από τον Γ. Φλαμουράκη, φημισμένο καραβομαραγκό στο Καρλόβασι Σάμου.

Το μέγιστο μήκος του είναι 13.40 μ., το μέγιστο εξωτερικό πλάτος 3.90 μ. και το βάθος από το κατάστρωμα είναι 1.50 μ.

Δεν είναι γνωστή η πρώτη χρήση του σκάφους, αλλά κατά πάσα πιθανότητα ήταν μεταφορικό.

Πρόκειται για ιδιαίτερα σπάνιο σκαρί ως προς το σχήμα του, ενώ τα ναυτιλιακά έγγραφά του δεν αναφέρουν τον τύπο του.

Σύμφωνα όμως με τη μελέτη που έχει εκπονηθεί, το σκάφος είναι μια σακολέβα, όπως αυτή αναφέρεται ως τύπος γάστρας, και απεικονίζεται στα τέλη του 19ου και τις αρχές του 20ού αιώνα, ή μια μαούνα, όπως ονομαζόταν στη Σάμο ο ίδιος τύπος σκάφους στα μέσα του 20ού αιώνα.

Η αποκατάσταση λοιπόν του «Καλή Τύχη» αποκτά ιδιαίτερη σημασία, μια και το σκάφος αυτό είναι ιστορικά αλλά και τυπολογικά ένα σπάνιο δείγμα της ελληνικής παραδοσιακής ναυπηγικής.

Το «Καλή Τύχη», μετά την ολοκλήρωση των εργασιών αποκατάστασής του, θα ενταχθεί στα εκθέματα ενός νέου θεματικού μουσείου που δημιουργείται στη Σάμο. Πρόκειται για το Μουσείο Ναυπηγικών και Ναυτικών Τεχνών Αιγαίου, για το οποίο εκπονούνται οι κτιριακές μελέτες με φορέα ανάθεσης τη Νομαρχία Σάμου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΓΡΑΨΟΥ ΚΑΙ ΕΣΥ ΣΤΑ ALERTS ΤΟΥ ΣΑΜΙΑΚΟΥ ΒΗΜΑΤΟΣ

Δώστε μας ένα Email σας για να μαθαίνετε πρώτοι τι συμβαίνει

* indicates required